Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Hvor lenge ammet du?

Se resultatene: Hvor lenge ammet du?
Jeg ammet ikke 10 2,19%
0-1 måned 29 6,35%
2-3 måneder 40 8,75%
4-6 måneder 41 8,97%
7-9 måneder 80 17,51%
10-12 måneder 102 22,32%
13-17 måneder 124 27,13%
18-23 måneder 69 15,10%
24-30 måneder 33 7,22%
Mer enn 30 måneder 9 1,97%
Har ikke barn/ammer fortsatt 63 13,79%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 457. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-09, 10:51   #321
anitamor
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 5
anitamor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg har ikke ammet mer en 1 mnd på noen av mine barn, har ikke fått melk i det hele tatt

anitamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 10:59   #322
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg har bare klart å amme i 2-3 mnd.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 17:45   #323
dea
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 310
dea er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Ammer fortsatt. Målet er å amme til han bikker året hvertfall. Så får vi se hvor lenge etter det han og jeg koser oss med det.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 20:17   #324
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Jeg holder fortsatt på - nå er gutten 2 år og 9 måneder. Han får om kvelden og om natten. Han elsker pupp om natta, men nå holder jeg på å gå på veggene av det, så nå er det slutt. *bestemt* Han sparker og roper hvis han ikke får, men jeg skal klare det denne gangen. Jeg håper at etter en tur bort i helgen, så klarer vi kanskje å få bort kveldspuppen og, men det gjenstår å se. Litt vemodig, men på høy tid, føler jeg.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 21:53   #325
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.404
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Ammer enda, men avslutta nattamminga for noen uker siden. Denne gangen tror jeg det skal holde (Det var vel 3. gangen jeg nattavvente...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 22:22   #326
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Litt dumt at man bare kan svare 1 gang på undersøkelsen når de fleste sikkert har litt ulike svar per barn...

Jeg ammet førstemann i 5,5 mnd (delammet pga lite melkeproduksjon, brukte hjelpebryst med mme ved siden av), mens nummer to fikk pupp til hun var drøyt 30 mnd (brukte hjelpebryst med mme ved siden av til hun var 1 år, etter det kuttet vi ut tillegget men hun fortsatte å ville ha pupp...).

Kjempebra at du får til å delamme fortsatt Veronal - ta en uke av gangen og se hvor lenge det fungerer - det kan gå veldig lenge som du ser av min erfaring.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 23:24   #327
lillepropell
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1
lillepropell har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Førstemann snudde seg vekk da han var 10 mndr og så var det slutt med det. Da hadde han bare fått/villet ha morgenpupp siste mnd.
Andremann sluttet med nattpupp da han var 9 mndr og så gikk det gradvis over av seg selv og han sluttet helt da han var 11 mndr.
Alle skrekkhistorier omm ammeslutt slapp jeg unna

lillepropell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 23:26   #328
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Har hatt store ammeproblemer med lite melk alle gangene, førstemann 5 mndr , andremann 8 mndr, sistemann 3 mndr.

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 23:28   #329
Lilo
Aktiv
 
Lilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Lilo er litt kul
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Her sluttet ammingen når småen var ca året, etter gjenntatte brystbetennelser. Var greit å være ferdig med det da, men savner det no.

Lilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 23:47   #330
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lenge ammet du?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg holder fortsatt på - nå er gutten 2 år og 9 måneder. Han får om kvelden og om natten. Han elsker pupp om natta, men nå holder jeg på å gå på veggene av det, så nå er det slutt. *bestemt* Han sparker og roper hvis han ikke får, men jeg skal klare det denne gangen. Jeg håper at etter en tur bort i helgen, så klarer vi kanskje å få bort kveldspuppen og, men det gjenstår å se. Litt vemodig, men på høy tid, føler jeg.

Jeg har endelig klart det - vi har sluttet. Han maser litt hver kveld, men det virker som om han har godtatt det hele. Meieret er stengt for godt. Så rart...

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no