Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-07, 19:59   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Er det flere her inne som synes det er moro med indisk film? Jeg fikk en liten pakke fra Amazon.co.uk i dag, med en komedie; Bride & Prejudice. Det er faktisk en Mr Darcy på rollelisten. Denne filmen handler om en viljesterk og samtidig følsom kvinne som sliter litt med foreldre som peser med å gifte henne bort til rike herrer. En komedie, hvor skuespillerne har en tendens til å bryte ut i sang og dans. Jeg har ikke sett den ennå, men tror det er en skikkelig pussig og artig film.

Og så har vi jo Monsoon Wedding da, hvor jeg har rippet nicket og avataren min fra. Dette er en film som handler om et bryllup i New Delhi.

(Jeg liker filmer fra andre asiatiske land også. All time favourite er Fan Chan (My Girl) fra Thailand. En usedvanlig søt film om vennskapet mellom en liten jente og gutt på 70-tallet i Thailand. Mye søt musikk, og utrolig mange nydelige scener. Til og med mannen min blir bløt om hjertet når vi ser denne. En annen favoritt er Infernal Affairs 1 og 2, fra Hong Kong. Det er den første av disse som er originalen bak The Departed som kom fra Hollywood i fjor. Sinnsyke mafiafilmer. Absolutt severdig. Det finnes en treer også, men den har jeg ikke fått tak i.)

Såh, er vi flere som liker film litt utenfor Hollywood?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-07, 20:00   #2
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Jeg så mye på indiske filmer da jeg var mindre. Morsome noen av dem da!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 10:12   #3
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg fikk en liten pakke fra Amazon.co.uk i dag, med en komedie; Bride & Prejudice. Det er faktisk en Mr Darcy på rollelisten.

Kanskje fordi Bride & Prejudice er en Bollywood versjon av Pride & Prejudice...

Liker også en god del filmer utenfor Hollywood da, men har desverre ikke fått helt sansen for Bollywood... Holder meg til asiatiske filmer..... mye moro der!

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 10:13   #4
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Nesj!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 10:24   #5
CINDY
supermamma-katt
 
CINDY sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: østfold
Innlegg: 77
CINDY har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Da jeg var liten så jeg mange indiske filmer og jeg elsket dem,,

__________________
Cindy
CINDY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 10:26   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Kanskje fordi Bride & Prejudice er en Bollywood versjon av Pride & Prejudice...

Var det jeg flirte av da... At de hadde laget sin egen variant.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 10:28   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Opprinnelig lagt inn av CINDY, her.

Da jeg var liten så jeg mange indiske filmer og jeg elsket dem,,

Men du ser ikke på indisk film nå lenger?

Vi så en indisk film i går som skulle være tekstet på engelsk. Joda, det var den såfremt de snakket hindi. Men store deler av filmen pratet de engelsk. Og da var det ikke tekstet. Ikke bare enkelt å skjønne indisk-engelsk nei... Så det ble en laber opplevelse.

Clubby, hvilke asiatiske filmer liker du da? Noen å anbefale?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 10:51   #8
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Da har du sikkert hørt/sett denne (også soundtrack fra filmen Inside Man) :


(Kilde: youtube.com)

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 12:43   #9
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Jeg har en gjeng venninner som elsker Bollywoodfilmer og kan sitte og prate lenge om spesielle scener, skuespillere osv. Jeg liker dem godt selv også, men har ingen i dvd-hylla foreløpig. Jeg har vel sett tre-fire stykker.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 13:58   #10
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Clubby, hvilke asiatiske filmer liker du da? Noen å anbefale?

Fearless (på kantonesisk da)
Crouching Tiger, Hidden Dragon
Hero (ANBEFALES)
Ringu
Seven Swords
Ghost In The Shell 1 og 2 (Manga)
Battle Royale
Balzac og Den Lille Kinesiske Syersken

++++++

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 16:47   #11
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Jeg har sett litt når jeg har reist rundtomrking, men ikke oppsøkt det her hjemme. Men syns det er strålende. Akkurat som gamle musicals. Sentimentale, enkle plott og vakre mennesker som støtt og stadig bryter ut i sang og dans. Og så kostymene, da!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 19:27   #12
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Battle Royale

Synes du virkelig den var bra? Synes det ble litt vel blod-orgie hvor poenget var å sjokkere. Ikke for sarte sjeler!
Ellers mye bra på lista; de kinesiske er jo utrolig bra!

Har ikke sett så mye indisk film (selv om jeg studerer indisk historie... ) men mye annet bra asiatisk ja. Noen som kan hjelpe meg med tittelen på den thailandske filmen om drag-volleyballaget? Den er skikkelig feelgood!
Ellers er NordSørØstVest og å anbefale!

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 19:39   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Er enig med Clubby. Jeg liker filmer litt utenfor hollywood ja, gjerne fra Asia, men klarer ikke helt å få sansen for bollywood-filmer. Synes de fleste er dårlig laget og til dels tåpelige. Var litt nysgjerrig på dem før, men nå har jeg vært såpass mye i Sri Lanka (hvor de er veldig populære) pga jobben og fått min overdose av hindi-filmer, hindi-musikk (flashback til lange og ukomfortable bussturer med skingrende musikk på alt for høyt volum på skurrende kassettspillere) og ikke minst hindi-såpeoperaer på tv (ok, de singalesiske såpeopraene er ikke bedre de heller akkurat).

Eksotisk nok -å ha i bakgrunn liksom, når man likevel er i et land i Asia, men det er sjelden jeg gidder å se en hel film. I allefall når jeg er i Norge. Særlig siden de ofte varer i tre timer og vel så det.

Har ellers sett flere kinesiske filmer som jeg liker godt.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 08:15   #14
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Opprinnelig lagt inn av Lilleville, her.

Synes du virkelig den var bra? Synes det ble litt vel blod-orgie hvor poenget var å sjokkere. Ikke for sarte sjeler!
Ellers mye bra på lista; de kinesiske er jo utrolig bra!

Synes BR er knall bra! Ja det er en voldsorgie, men come on...alle her har vel sett Kill Bill og hvilken som helst annen Tarantino/Rodriguez film..
Det er jo også voldsorgier, bare at settingen er en annen!

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 11:37   #15
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Jeg ser masse asiatisk film, mest action/martial arts/grøssere. Der er det mye bra. Japanerne lager sinnsykt gode skrekkfilmer og mafiafilmer, Sør-koreanerne lager action som ingen andre og kineserne lager martial arts filmer så vakre at man nesten må gråte!

Sist sette: Gwoemul / The Host, en fantastisk morsom Sør-koreansk monster-action hvor monsteret ser ut som en blanding av en larve og sandormen fra Dune, bare mye sintere Den kan trygt anbefales, fikk vel 4 av 5 stjerner i siste Empire også.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 11:55   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Jeg liker Bollywood-filmer i små doser. Både Bride & Prejudice og Monsoon Wedding er ganske "vestlige" i forhold til veldig mye annet fra Bollywood. Begge har vel blitt satt på Oslo Kinematografer, har de ikke?

Men jeg kan godt se endel Bollywoodfilmer kun for å se å kostymer og farger, uten å trenge å følge historien engang.

Er veldig glad i asiatiske grøssere, spesielt japanske og koreanske. Det er ganske gøy å se hvordan de bygger opp filmer og historier på helt andre måter enn i vesten.

Snikende tiger, skjult drage er jo bare en helt fantastisk nydelig film, på alle måter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 14:58   #17
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bollywood (og andre asiatiske filmer)

Da er det mer morsomt å dubbe indiske filmer...

slik som jeg gjorde med denne:
http://www.grapheine.com/bombaytv/in...a6b1ed64198cb8

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no