Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo for dummies ...

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-07, 11:17   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, men du svarte ikke på spørsmålet mitt. :liksom-fornærmet:

Oj haha, nei det gjorde jeg visst ikke.

Skal vi se; jeg er ingen ekspert på melkeprodukter, men har forstått det slik at mange reagerer på melkesukker og tåler derfor bedre feks. syrnede melkeprodukter, rømme, fløte, smør og ost. Ren kumelk kan bli litt for kraftig for tarmene våre, spesielt siden det er et produkt beregnet for kalver som skal vokse svært mye på svært kort tid. Men her er det sikkert noen som vet mer enn meg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 11:23   #62
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Skal vi se; jeg er ingen ekspert på melkeprodukter, men har forstått det slik at mange reagerer på melkesukker og tåler derfor bedre feks. syrnede melkeprodukter, rømme, fløte, smør og ost. Ren kumelk kan bli litt for kraftig for tarmene våre, spesielt siden det er et produkt beregnet for kalver som skal vokse svært mye på svært kort tid. Men her er det sikkert noen som vet mer enn meg.

Jeg får krampelignende smerter av å drikke melk. Andre melkeprodukter virker "bare" lakserende på meg. Det er helt klart en forskjell ja!

Det er ikke bare melkesukkeret lactose man reagerer på. Om man har proteinintolereanse reagerer man på Kasein.

En lege på rikshospitalet har forresten utviklet en test som man kan ta for å sjekke om man har proteinintoleranse (gluten og kasein). Man leverer en urinprøve og får sjekket om man har mye peptider i urinen. Har man det er det mulig man har for mye i blodet også... og det fordi man mangler et enzym i tarmene som skal bryte ned melkeprotein og/eller proteinet gluten. Dette må for øvrig ikke forveksles med protein man skal ha mye av i en lavkarbodiett. Man er ikke "allergisk" mot lavkarbo .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 11:25   #63
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Jeg tror melkeprodukter er årsaken til mange helseproblemer både her til lands og mer generelt i den delen av verden vi forsetter å drikke / spise melk etter vi blir voksene (der skiller vi oss jo fra dyr).

De som har forsket mye på hvorfor visse krefttyper ikke forekommer i deler av Sør Øst Asia og Afrika har kommet frem til at disse folkene spiser et kosthold helt uten melkeprodukter. Det synes jeg er veldig interessant å merke seg .... jeg sier på ingen som helst måte at man får kreft av melk men jeg setter spørsmålstegn med hvor godt vi mennekser tåler så mye melkeprodukter som det vi spiser i denne delen av verden.

Vi skal også huske på at norsk landsbrukspoltikk står høyt i Norge. Et kosthold basert på brødmat og melk vil nok alltid bli anbefalt unasett hva forsking sier om konsekvensene av et slikt kosthold for visse mennsker.

Jeg kjenner to personer (en av de en kvinne på 72 år) med diabetes som har sluttet med insulin etter de la om kostholdet sitt. De gikk vekk fra anbefalninger og la om til et kosthold så og si uten karbohydrater ... ganske utrolig.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 11:29   #64
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

En lege på rikshospitalet har forresten utviklet en test som man kan ta for å sjekke om man har proteinintoleranse (gluten og kasein). Man leverer en urinprøve og får sjekket om man har mye peptider i urinen. Har man det er det mulig man har for mye i blodet også... og det fordi man mangler et enzym i tarmene som skal bryte ned melkeprotein og/eller proteinet gluten.

Jepp, sønnen min tok en sånn test siden han har en autismespekterforstyrrelse og det hevdes at det noen ganger skyldes kaseinintoleranse. Men han hadde fine tester både på kasein og gluten.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 11:29   #65
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Ja jeg også mistenker at melk er noe man bør se nærmere på konsekvensene av... nettopp pga det høye forbruket.

Og så signerer jeg dette med norsk landbruk og kostholdsråd! Jeg har lest flere artikler bl.a intervjuer med forskere, hvor jeg har blitt sjokkert over hvor lite faglige begrunnelser de har hatt for sine påstander om at nordmenn må spise mye potet og brød. I en artikkel i et blad for diabetikere svarte feks en forsker noe sånt som at "hva skal nordmenn spise om vi ikke spiser potet"? Det var det eneste poenget han hadde i hele artikkelen. Det er noe muffins her!

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 11:30   #66
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jepp, sønnen min tok en sånn test siden han har en autismespekterforstyrrelse og det hevdes at det noen ganger skyldes kaseinintoleranse. Men han hadde fine tester både på kasein og gluten.

Ja jeg leste i en brosjyre at autisme og proteinintoleranse ofte henger sammen.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 11:32   #67
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Jeg har også lest om den mulige sammenhengen mellom autisme og melkeprodukter, og også hvete. Har også fått tilbakemeldinger fra foreldre med autistiske barn som har prøvd dette ut med STORT hell.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:16   #68
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har også lest om den mulige sammenhengen mellom autisme og melkeprodukter, og også hvete. Har også fått tilbakemeldinger fra foreldre med autistiske barn som har prøvd dette ut med STORT hell.

Jeg hadde aldri i livet satt barnet mitt på en melke- og hvetfri diett uten videre. Vi hadde selvsagt gjort det hadde testene slått ut, men siden de ikke gjorde de, velger vi å følge vårt vanlige kosthold.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:23   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Jeg hadde aldri satt barnet mitt på noe jeg mente kunne være skadelig nei, men siden hvete absolutt ikke er noe noen av oss trenger (hvetemel er noe dritt) og ren kumelk heller egentlig ikke er noe de trenger, så er det faktisk noe vi sjelden bruker her i huset. Men vi er ikke fanatiske, og det er vel kanskje det du mener er skadelig (for det er det jo). Vi bruker spelt istedet for hvete, og bruker kun melk (h) i matlaging i tillegg til andre melkeprodukter da, så litt melk bruker vi jo, men sjelden i ren form.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:33   #70
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Jeg prøver å kutte ned på hvete, men ikke melk, men det er av generelle kostholdshensyn og har ikke noen med podens diagnose å gjøre. Jeg synes det er skummelt at mange foreldre tester ut dietter til barn uten grundig veiledning. Vi tenkte mye på hva det ville innebære dersom testene sa at poden hadde en intoleranse, og vi fikk også streng beskjed av leger på riksen om at legen som utførte disse testene var flink på sitt område, men at vi for guds skyld måtte snakke med en ernæringsfysiolog dersom vi valgte en diett, for akkurat der var nok samme lege ikke helt på høyden.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:33   #71
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Til frokost ruller jeg sammen gulost og hamburgerrygg og spiser, ikke helt toppers men greit nok. Har aldri god tid om morgenen, så det hender jeg tar en Atkins bar, Advantage, den er det 2 karber i.

Det går jo ann å spise fedon brød, men dog no begrenset, det er 5 karber pr skive, og en bør vel ikke ha i seg over 20? pr dag sammenlagt.

Jeg har lavt stoffskifte så jeg prøver å truge kroppen til å forbrenne, noe den ikke gjør til vanligt.

Jeg vet det funker, enda så sprekker jeg så det synger hele tiden. :ikke standhaftig tinnsoldat hvertfall...:

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:40   #72
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg prøver å kutte ned på hvete, men ikke melk, men det er av generelle kostholdshensyn og har ikke noen med podens diagnose å gjøre. Jeg synes det er skummelt at mange foreldre tester ut dietter til barn uten grundig veiledning. Vi tenkte mye på hva det ville innebære dersom testene sa at poden hadde en intoleranse, og vi fikk også streng beskjed av leger på riksen om at legen som utførte disse testene var flink på sitt område, men at vi for guds skyld måtte snakke med en ernæringsfysiolog dersom vi valgte en diett, for akkurat der var nok samme lege ikke helt på høyden.

Ja jeg syns også det er skummelt når folk bare prøver ut den ene dietten etter den andre på ungene sine. Men det spørs hva det er, for det å feks. kutte ut hvete fra barnas kosthold ser jeg bare på som en bevisst handling fra foreldre som er opptatt av sunt kosthold, og det er en matvare vi ikke trenger i det hele tatt. Men vi er nok ganske enige, sånn generelt sett.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:46   #73
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Eg kan jo legge til at opprinnelig, dvs. får ørtenfjørten år sidan, tålte ikkje mennesket melk. Men ein begynte å bruke det likevel, den såkalla "secondary products revolution" (yes.. flotte ord).

Igjen; dersom ein ser på historia, og reknar det "opprinnelige" som naturlig, så er ikkje melk ein del av mennesket sin kost. Og opprinnelig var det ingen som tålte det.

Berre nevner det, sidan melk blei diskutert. Forøvrig elskar eg melk

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:52   #74
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Jo
Veldig godt å strø frøblanding oppå
frokostlappar steikt på cottage cheese og egg (oppskrift på lavkarbo.no), ).

Jeg fikk lyst på frokostlapper, men finner ikke oppskriften på lavkarbo.no. Noen som kan hjelpe meg?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 13:20   #75
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

ikkje tid nett no (frokostlappar), men skal hjelpe dersom ingen andre kjem før meg

Eg lagar dei forresten utan søtstoff og kanel, og har heller i litt salt.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 13:44   #76
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Er det MHM's frokostpannekake du lager lapper av? Jeg bruker den og Mock Danishen. Kjempegode. Jeg steker også alltid lapper av pannekakeoppskriften, synes det er bedre.

Her er oppskriftene:

http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=mock+danish

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 13:45   #77
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men jeg må nok inrømme at jeg kanskje ikke er helt komfortabel med det høye fettinnholdet i maten når man spiser mye bacon (og kjøtt forøvrig), smør, ost, creme fraiche osv. Det er fint med velvære og vektnedgang men ikke på bekostning av tette blodårer senere i livet .... tror jeg i høst kommer til å justere litt og redusere fettinnholdet i lavkarbo maten og det blir en utfordring å få til uten å spise mer karbohydrater!

Det er også mitt problem med disse Atkins kurer. Jeg orker simpelthen ikke å utsette mine arterier for så mye mettet fett. Jeg tåler også veldig dårligt fed mat. Får med en gang halsbrann og dårlig hud, og mett blir jeg ikke av det. Men salat og proteiner ja, det kan jeg være enig i er tingen.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 13:48   #78
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det MHM's frokostpannekake du lager lapper av? Jeg bruker den og Mock Danishen. Kjempegode. Jeg steker også alltid lapper av pannekakeoppskriften, synes det er bedre.

Her er oppskriftene:

http://www.foreldreportalen.no/forum...ht=mock+danish


Tusen takk, får ikke prikket deg

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 14:07   #79
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Ingen bør jo spise mat de ikke liker eller tåler. Dersom man ikke orker å spise mye fet mat, gjør man jo ikke det. Men husk at man bør holde seg unna lettprodukter, samme om man slanker seg eller ikke. Lettprodukter er sjelden sunt. Jeg kunne feks. aldri i livet tenke meg å bruke lettmargarin eller margarin, her bruker vi kun meierismør da det er sunnest og mest naturlig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 14:21   #80
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo for dummies...

Hva er lavkarbo-synet på frukt?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no