Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Game of thrones sesong 8

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-19, 00:46   #121
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

MEN DU MÅTTE JO IKKE DRA FRA BRIENNE, JAMIE!

Hulk!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 00:47   #122
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Men Bronn er tilbake!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 08:34   #123
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Men hvorfor stakk hun bare med dragen etter det der bakholdsangrepet
Hun kunne jo kommet inn _bakfra_ de andre båtene og brent dem i fillebiter.

Og en annen ting jeg stusset veldig over. Whitewalkers-ene forsvant da night king ble drept, sant? I begynnelsen av denne episoden brant de jo alle de døde, og blant dem så vi flere som faktisk ble "vekket" fra de døde av Night King på slutten av forrige episode (vi så de våknet og fikk blå øyne). Burde ikke de ha forsvunnet med de andre Whitewalkerne så det ikke var noe å brenne?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 08:40   #124
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

At Dany ikke snudde og brant båtene bakfra irriterte meg også. Hvor var logikken i det, liksom?

Og jeg holder fremdeles en knapp på at det er Arya og Gendry som blir sittende igjen med trona til slutt. Gendry er jo nå offisielt ikke lausunge lenger, i og med at Dany ga ham status som Lord Gendry Baratheon, ektefødt sønn av kong Robert, og dermed vil han ha en legitim grunn til å melde seg på i kampen om trona, og jeg er fremdeles sikker på at Arya ble gravid rett før laget ved Winterfell.

Det ender opp med at hele hulamitten blir drept uten Arya og Gendry. Så kan Tyrion være rådgiveren deres.

(Liker fremdeles ikke Jon Snow, og stoler ikke på Dany, og heier, sånn egentlig, på Tyrion, )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 08:56   #125
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Jeg synes GoT har mistet et eller annet på veien. Det har blitt litt kjedelig. :dukker:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 09:13   #126
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Den Dany-drage-båt-greia irriterte meg også. Synes i det hele tatt de der dragene er oppskrytte, er jaggu ikke mye nyttig de har gjort.

Basert på en del kommentarer jeg leste før jeg så episoden (sammen med tittelen på episoden!) var jeg overbevist om at hele Stark-gjengen og vel som det kom til å bli slakta, så jeg var et nervevrak gjennom hele episoden - og så var det bare den teite dragen folk sippa over. (Og Missandei, da, men det var vel ventet.)

Noe av det beste med episoden var å se Varys tilbake i gammelt slag, har savnet ham.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 09:25   #127
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Og en annen ting jeg stusset veldig over. Whitewalkers-ene forsvant da night king ble drept, sant? I begynnelsen av denne episoden brant de jo alle de døde, og blant dem så vi flere som faktisk ble "vekket" fra de døde av Night King på slutten av forrige episode (vi så de våknet og fikk blå øyne). Burde ikke de ha forsvunnet med de andre Whitewalkerne så det ikke var noe å brenne?

Det er forskjell på Whitewalkers og wights (de døde). Jeg vet ikke om vi har fått vist/forklart hvordan Whitewalkers blir skapt, kanskje de er sønnene til Craster. Whitewalkers er ihvertfall skapt på en annen måte enn de døde, og gikk i tusen knas sammen med NK. Men wights mistet bare kraften som holdt dem oppe da NK ble drept, og ramlet sammen som sekker.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 09:39   #128
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Herre, jeg slumpet til å høre se første 2 minuttene av podcasten til Filmpolitiet, og var sikker på at Thormund skulle dø - også er det bare at han skal dra nord igjen! Jeg måtte se den på natten på ferie bare for det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 10:41   #129
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Jeg antar the Hound og Arya har tenkt seg sørover for å knerte henholdsvis the Mountain og Cersei. Og at ingen av dem regner med å overleve.

Jeg har ikke noen tro på ideen om Arya på tronen sammen med Gendry; hun har jo gjort det klart at hun ikke er interessert. Gendry virker heller ikke som noe kongsemne, akkurat, han er bare en grei gutt som er flink til å smi, liksom.

Men jeg er i grunnen mest enig med Ru i at det har blitt ganske kjedelig, og greier ikke helt å engasjere meg lenger. Noen av de store historielinjene regner jeg med at de vil bruke Martins skisser på (jeg antar Arya som dreper the Night King er noe han har planlagt siden bind 1, i likhet med romansen mellom Dany og Jon), og jeg er litt spent på hva den langsiktige planen har vært for de hovedpersonene som fortsatt er igjen. Men jeg synes for eksempel serien har spilt Tyrion helt ut over sidelinjen, og hvem vet hva Jaime driver med lenger.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 11:58   #130
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Men er det gitt at det gode vinner?
Hva med Cersei og Euron på tronen med babyen til Cersei og James som tronefølger?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 12:21   #131
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Jeg er ikke enig i at det er kjedelig, heldigvis, men det var et litt rart mellomspill. Det er så tydelig at de bare har tid til slagscener og noen lingering moments, men ikke selve plotutviklingen.

Jeg tror mest på teorien nå at Varys får med seg the Golden company på å støtte Jon Aegon Targaryen og tar ut begge dronningene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 13:02   #132
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Det er jo uhyre tydelig at showrunnerne er mye dummere enn Martin er, for å si det sånn, men jeg synes ikke akkurat det er kjedelig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 13:06   #133
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Jeg synes det er litt lite blod og gørr og slæsh og nakne pupper og æksjn (som det var gjennomgående i de første 6 sesongene) og litt mye blikk og kjærleik og føleri og greier. Og noe av det har blitt temmelig "amerikanisert-heltete" på veien.

Det er vel overgangen fra bøkene til manusforfattere tenker jeg

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 13:06   #134
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er jo uhyre tydelig at showrunnerne er mye dummere enn Martin er, for å si det sånn, men jeg synes ikke akkurat det er kjedelig.

ja nettopp.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 13:18   #135
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Jeg mener jo absolutt ikke å argumentere for at andre skal synes det er kjedelig. Det skjer jo masse greier fremdeles, jeg bare har mistet mye av interessen nettopp fordi showrunnerne er mye dårligere enn Martin, noe som gjør både karakterene og hva som skjer med dem mindre interessant for meg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 13:21   #136
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Jeg har vel fortsatt et lønnlig håp om at de skal være litt mindre dumme enn jeg frykter.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 13:51   #137
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg mener jo absolutt ikke å argumentere for at andre skal synes det er kjedelig. Det skjer jo masse greier fremdeles, jeg bare har mistet mye av interessen nettopp fordi showrunnerne er mye dårligere enn Martin, noe som gjør både karakterene og hva som skjer med dem mindre interessant for meg.

Ja, det er akkurat det. Det er blitt for, eh, mainstream-ish?
Det var jo ikke akkurat overraskende at Missandei endte opp som hun gjorde når hun først havnet i Cerseis klør, f.eks.
Det er som ble nevnt lenger oppe her, akkurat som om det bare er plass til transportetapper med dialog mellom actionscenene. For meg fremstår det som om de rydder vei for å avslutte serien på en litt for tydelig måte.

Jeg spilte angry birds mens jeg så ukens episode. Da fenger det ikke nok.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 14:01   #138
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Jeg tror Jamie stakk for å ta livet av Cersei siden han skjønte at hun er mye sterkere enn de trodde likevel (Golden company, drept drage osv.). Jeg tolket det ikke dithen at han skulle dra for å støtte henne, men det å drepe henne (og sannsynligvis dø selv i samme slengen) er en måte han får tatt et oppgjør med hatet han har mot seg selv og alt han har gjort. Han beskrev jo rimelig tydelig hvordan alt det fæle han har gjort er bundet opp mot hans kjærlighet til søsteren, så å drepe henne for ham kan kanskje veie litt opp for det? Om det er han som dreper Cersei til slutt er jeg ikke sikker på, men jeg heier egentlig mer på det enn på at Arya dreper henne. Hun fikk jo knerte Night king, liksom, da kan noen andre få knerte Cersei.

Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan Varys har tenkt å plotte videre. Han har vært så usynlig de første tre eipsodene av s8, men nå ble han med ett langt mer tydelig, så jeg tror han kommer til å få en fremtredende rolle de siste episodene (og dør på veien). Og så er jeg spent på om Tyrion faktisk er en Targaryen; at moren / kona til Tywin ble voldtatt av Mad King og Tyrion ble resultatet. Det har vært ganske mange hint om at Tyrion ikke er ektefødt sønn av Tywin gjennom serien, og Tywins hat mot Tyrion kan skyldes mer enn "kun" at han er en dverg. Jeg synes egentlig det er rart at Tywin, som til tross for å være en kalkulerende og kynisk fyr var svært rasjonell, skulle hate sin sønn så intenst bare på bakgrunn av at han er dverg? Tyrion som Targaryen passer jo også godt inn i teorien om trehodet drage; Dany, Jon og Tyrion. De ekte dragene er jo blitt ubrukelige.

Jeg er veldig delt; enten så klarer de å knytte sammen alle plothull og sy sammen dette sånn høvelig elegant mot slutten, eller så driter de på draget. Jeg har fortsatt tro på det første.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 14:02   #139
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Og så vil jeg vite mer om Night king, children of the forest og Bran sin rolle oppi det hele. Hvis ikke blir jeg sur!

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-19, 14:18   #140
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Game of thrones sesong 8

Det siste kan jeg ikke tenke meg at vi rekker å få vite i showet, Ruslebiffen. Det er to episoder igjen, liksom, og mye som skal avgjøres; og den typen mytologi er jo nettopp sånt som man typisk må droppe i filmatiseringer. (Hvis Martin noen gang blir ferdig, noe jeg ikke tror på, så får vi vel vite det i bøkene.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no