Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-13, 22:36   #1
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Dette ble langt, så takk hvis du gidder å lese hele...

Vi er i gang med renovering av et gammelt sveitserhus. Vi skal gjøre om hele 1.etg til kjøkken og stuer. Soverom blir i 2.etg. Dette prosjektet har vært planlagt i noen år, og vi trodde egentlig løsningen var klar. Men så blir vi usikker på hva som er best, siden vi har alle muligheter åpne akkurat nå. Akkurat nå er alt ribbet inn til ytterveggen, og vi har mulighet til å rive eller flytte vegger, og legge rommene akkurat der vi vil.

Her er planløsningen slik vi hadde tenkt:




Alt i sidebygningen er ferdig, og blir som det står. VF er gjort om, så trappa opp går ved inngangsdøra, og trapp til kjeller går der trapp på tegningen er.

"Nord" på tegningen er det privat hage, uten innsyn fra andre.
Vest er det fortau og rolig gate. Det er høy 1.etg, så begrenset innsyn. Men innsyn fra nabohus.
Sør er innkjøringen.
Øst er gårdsrommet, også privat, men delvis innsyn fra nabo.

Vinduet i "spiskammers" vurderes å gjøres om til hageutgang, men det må søkes om.
Spiskammers utgår grunnet kjellertrapp.

Bibliotek er mannens store drøm: masse bokhyller, koselig ovn, to gode lenestoler og en øl...
Kjøkkenet er min store drøm, husets hjerte, og med en stor øy (vi har planlagt kun øy og innebygde høyskap, og jeg kjenner at jeg sliter med å slippe dette).
Veggen i stue er for øyeblikket flyttet til andre siden av vinduet i sør.
Alle vegger kan rives og flyttes.

Mine hovedtanker nå er å ha det som planlagt eller rive en vegg og ha dobbelt kjøkken. Mannens ankepunkt er at det er innsyn fra gaten.

Mannens tanker er at kjøkkenet må være det første man kommer inn i, altså biblioteket. Jeg er skeptisk pga mange dører, og at man vil "gå på" øya/kjøkkenet uansett hvor man kommer fra.

Han vil ha stua i spisestua, jeg vil ha den i stua...

Vi er altså et stykke fra hverandre, og jeg sliter med å slippe den planløsningen vi har. Jobber med saken...

Så hjelp oss å tenke. Hvordan ville du hatt det? Gode løsninger vi ikke har tenkt på?

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 22:41   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Min umiddelbare og totalt ugjennomtenkte tanke er at spisestue og bibliotek bytter plass. Og gjerne med en stor åpning mellom kjøkken og spisestue, evt stort åpent allrom.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 22:43   #3
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

...

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..

Sist redigert av M@M : 07-06-13 kl 22:54.
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 22:47   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Kan dere slå ned noen vegger? Jeg ville hatt spisestue i biblioteket, gjerne med halve veggen åpen mot kjøkkenet. Og så er jeg usikker på om jeg ville ha slått sammen de to andre rommene til en stor stue eller beholdt dem som to separate stuerom.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 22:51   #5
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Noen tanker; jeg ville heller hatt kjøkkenet rett ved inngangen enn biblioteket eller stua. Ofte så skal man kun innom kjøkkenet for å hente noe, eller for å sette inn varer osv., og det er bedre å ha kjøkkenet som gjennomgangsrom enn bibliotek og stue, som man gjerne vil ha ro og fred i.
En annen ting er at jeg synes det er veldig praktisk å ha utgang til hage rett fra kjøkkenet. Det er særlig praktisk om sommeren når man spiser mange måltider ute.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 22:58   #6
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Utgang til hagen er det jo der kjøkkenet er tegnet...
Og se for dere en stor øy i bibliotekt, som man altså går rett på når man kommer inn døra, og må rundt når man skal til stua, spisestua, kjelleren og biblioteket. Gjester som kommer må også gå rett på øya og rundt den som står og lager mat før de evt kan slå seg ned et sted...

*hører hva dere sier med vil ikke høre det*

Slå ned vegg i mellom kjøkken og bibliotek, eller kjøkken og stue og lage stort kjøkken har jeg tenkt på... Da kan jeg lage øya litt vekk fra inngangsdøra.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 23:03   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.399
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Jeg skulle ha vurdert å slå ned vegg mellom bibliotek og kjøkken og hatt tort kjøkken med spiseplss og så hatt stor stue i resten (slått de rommene men også). Da noder foriåutetning at de har annet rom til å ha so m ungdomsrom.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 23:12   #8
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Ikke så dumt med spisestue i biblioteket, katta. Vi kan slå ned vegger. Planen er egentlig å ha en gammel dobbeldør i mellom kjøkken og spisestue, det blir en slags halvåpen løsning. Evt ha åpen kjøkken/spisestue og ha dobbeldøren inn til stua.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 23:15   #9
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Rommene må bytte plass.

Jeg ville flyttet kjøkkenet til biblioteket og spisestuen til kjøkkenet. Åpent mellom rommene eller om du kan bruke øyen som romdeler.

Stue og bibliotek kan du legge på hvilken side du vil. I hvilket rom vil du helst sitte i fred uten innsyn og gjenboere?
Skal biblioteket inneholde noe mer enn bøker? TV, musikkanlegg?
Hvis ikke behøver ikke rommet å være så stort som stuen.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 23:18   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.399
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Rommene må bytte plass.

Jeg ville flyttet kjøkkenet til biblioteket og spisestuen til kjøkkenet. Åpent mellom rommene eller om du kan bruke øyen som romdeler.

Stue og bibliotek kan du legge på hvilken side du vil. I hvilket rom vil du helst sitte i fred uten innsyn og gjenboere?
Skal biblioteket inneholde noe mer enn bøker? TV, musikkanlegg?
Hvis ikke behøver ikke rommet å være så stort som stuen.

det her føles helt riktig! Jeg syns ikke at man skal gå igjennom et rom som spisestuen eller bibliotek slik som det skulle bli om de lå ved vindfanget.

Slik som du skisserer det så er ikke biblioteket et rommet en vil at folk skal løpe igjennom for å hente noe etc om mn itter er og tar det med ro. Ikke heller spisestuen om man har gjester. I tillegg så blir det da bare et transportrom. Du kommer aldri inn utifra og setter deg direkte i spisestuen, du må inn på kjøkkenet først osv. De eneste som muligens gjør det er gjester.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 23:19   #11
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Kjelleren, blir den brukt?

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 23:25   #12
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Kjelleren, blir den brukt?

Mannens hobbykjeller.

Problemet er vel min tanke rundt biblioteket. I mitt hode har det bare vært et rom vi skal gå igjennom. En slags hall med bokhyller langs veggene. Her kan jeg ta med meg ei bok inn i stua... Og så kunne jeg ha et piano der Når jeg plutselig skjønner at mannen hadde tenkt å bruke det til å sitte i, som et faktisk bibliotek, må jeg jobbe med å snu tankegangen min. Han har tenkt musikkanlegg der. Tv-en skal i stua, og ungdomsrom skal i 2.etg.

Takk for mange gode innspill!! Jeg setter pris på alle, selv om jeg fortsatt sliter med kjøkken i biblioteket pga argumentet mitt over... (Hvis vi slår ut veggen så øya kommer lenger vekk fra døra, har jeg ikke noe problem med det)

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 23:33   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Da vil du ikke ha den døren i biblioteket.
Mye mer praktisk at kjelleren kan nås fra kjøkkenet, du må jo ha spiskammerset i kjelleren, med mannen som "springer" siden han allikevel har rommet sitt der!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-13, 23:39   #14
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Jeg ville ha lagt biblioteket dit det er dårligst utsikt, jeg tenker i alle fall at det er plassen for å sitte og ikke se ut (ha nesa i ei bok), og det blir jo mot sør? Eller dere har kanskje veldig fin oppkjørsel? (Jeg tenker jo at nord på tegningen er der det er penest å se ut)

Og så kommer det an på hva dere skal bruke stuen til? Hvis dere skal se på TV og lese på biblioteket og spise, drikke kaffe etc i spisestuen. Når skal dere bruke den og hva til?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 00:45   #15
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Jeg ville hatt biblioteket mest mulig uforstyrret, da jeg vil at bøkene mine skal slippe så mye bråk(bøker liker ikke bråk, de har så mye viktig å holde mellom permene at de trenger ro, hvorfor tror du ellers du må hviske på bibliotek??) og støv som virvles opp, derfor ville jeg hatt biblioteket i nederste venstre hjørne. Kjøkkenet tror jeg passe bra der det er, men ville nok hatt dør fra kjøkken og inn på spiskammers, og laget en mer åpen løsning mot rommet hvor man kommer fra vindfanget/entreen, og brukt dette som spisestue, doble dører med vindu fra spisestue og inn til stuen. Og det samme fra stue til bibliotek, slik at bøkene vises. Ville nok, med min planløsning, gjort biblioteket noe mindre, og stua noe større!

Og dette med å gå på noe når man kommer fra entreen.. Man kan vel svinge, kan man ikke, må ikke gå rett fram?

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 00:57   #16
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Ville ha byttet kjøkken og bibliotek. Så hatt åpen løsning på de andre tre rommene, da kan man ommøblere og forandre så mye man vil.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 01:02   #17
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Ville ha byttet kjøkken og bibliotek. Så hatt åpen løsning på de andre tre rommene, da kan man ommøblere og forandre så mye man vil.

Dør ut fra bibliotek? Mmmnei, kan bli for fuktig luft for bøkene!
Dessuten; kjøkken med bare ett vindu i et hjørne?

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 01:06   #18
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Er det snakk om skikkelig mange bøker altså?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 02:09   #19
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Opprinnelig lagt inn av FruLarsen, her.

Jeg ville hatt biblioteket mest mulig uforstyrret, da jeg vil at bøkene mine skal slippe så mye bråk(bøker liker ikke bråk, de har så mye viktig å holde mellom permene at de trenger ro, hvorfor tror du ellers du må hviske på bibliotek??) og støv som virvles opp, derfor ville jeg hatt biblioteket i nederste venstre hjørne. Kjøkkenet tror jeg passe bra der det er, men ville nok hatt dør fra kjøkken og inn på spiskammers, og laget en mer åpen løsning mot rommet hvor man kommer fra vindfanget/entreen, og brukt dette som spisestue, doble dører med vindu fra spisestue og inn til stuen. Og det samme fra stue til bibliotek, slik at bøkene vises. Ville nok, med min planløsning, gjort biblioteket noe mindre, og stua noe større!



Og dette med å gå på noe når man kommer fra entreen.. Man kan vel svinge, kan man ikke, må ikke gå rett fram?

Du beskriver biblioteket så fint at jeg vil også ha!!
biblioteket ville jeg ha hatt det nederst til høyre.
Kjøkken øverst til venstre med spisestue til høyre.
stue ned til venste.
Stue/spisestue/stue med store åpninger.

Lett sagt. Enig med FruLarsen rett og slett.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 10:16   #20
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Planløsning - hjelp oss å tenke lurt

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg ville ha lagt biblioteket dit det er dårligst utsikt, jeg tenker i alle fall at det er plassen for å sitte og ikke se ut (ha nesa i ei bok), og det blir jo mot sør? Eller dere har kanskje veldig fin oppkjørsel? (Jeg tenker jo at nord på tegningen er der det er penest å se ut)

Og så kommer det an på hva dere skal bruke stuen til? Hvis dere skal se på TV og lese på biblioteket og spise, drikke kaffe etc i spisestuen. Når skal dere bruke den og hva til?

Det er ingen vinduer mot innkjørselen, bare mot gården. Og der trenger man ikke se ut, nei... Stuen blir nok bare tv-stue. Med mulighet til å drikke kaffe. Men vi har et stort spisestuebord og vi blir alltid sittende der når vi har gjester.

Opprinnelig lagt inn av FruLarsen, her.

Jeg ville hatt biblioteket mest mulig uforstyrret, da jeg vil at bøkene mine skal slippe så mye bråk(bøker liker ikke bråk, de har så mye viktig å holde mellom permene at de trenger ro, hvorfor tror du ellers du må hviske på bibliotek??) og støv som virvles opp, derfor ville jeg hatt biblioteket i nederste venstre hjørne. Kjøkkenet tror jeg passe bra der det er, men ville nok hatt dør fra kjøkken og inn på spiskammers, og laget en mer åpen løsning mot rommet hvor man kommer fra vindfanget/entreen, og brukt dette som spisestue, doble dører med vindu fra spisestue og inn til stuen. Og det samme fra stue til bibliotek, slik at bøkene vises. Ville nok, med min planløsning, gjort biblioteket noe mindre, og stua noe større!

Og dette med å gå på noe når man kommer fra entreen.. Man kan vel svinge, kan man ikke, må ikke gå rett fram?

Ja, stakkars bøker, dem hadde jeg ikke tenkt på... Ellers en god løsning.

Min eneste anke-tanke på den er at hvis jeg skal ha jentekveld i spisestua, og mannen flykter til hobbykjelleren, så kommer rødvinspraten til å bli forstyrret av sagelyder... Men hvor ofte har jeg jentekveld da... Og han trenger jo ikke å flykte akkurat dit.

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Er det snakk om skikkelig mange bøker altså?

Fryktelig mange! Neida, men vi har visst en god del.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no