Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva serverer man i barnebursdag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-07, 13:56   #1
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.796
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Hva serverer man i barnebursdag?

Lillemor blir 4 år den 25. og skal ha barneselskap for første gang og jeg er litt usikker på hva jeg skal servere? Har inntrykk av at pølse i brød og sjokoladekake er litt obligatorisk, men kunne godt tenke meg å høre om noen har alternative forslag. Jeg har laget "pølsesnurrer" noen ganger (deig med litt grovt mel og revet ost som trilles ut i tynne pølser og tvinnes rundt grillpølser) som jeg har servert sammen med oppskjærte grønnsaker og dipp (ketchup til ungene og gresk dipp til voksne). Lillemor liker dette, men har hatt litt følelsen av at andre barn har blitt skuffet over at pølsa ikke er servert i det vanlige pølsebrødet. Jeg orker ikke legge masse energi i å stå på kjøkkenet hvis 4 åringene uansett helst vil ha pølse med brød mener jeg..

Og hva med kaka? Der kommer jeg nok ikke utenom sjokoladekake for det har Lillemor bestilt, men kunne godt tenke meg å høre om noen har oppskrift på god sjokoladekake som barna liker?

Er det ellers andre ting som er vanlig å servere? Sist Lillemor var i barnebursdag var det både godteri og potetgull og brus i tillegg til pølser og kake. Ungene hang omtrent i gardinene etter 10 minutt, men sånn blir det vel uansett vil jeg tro..

Alle tips mottas med takk!

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 13:59   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer man i barnebursdag?

Jeg anbefaler skinkesnurrer: http://www.greteroede.no/oppskrifter...tid357220.html

Dette er festmat for små barn, og ikke er det direkte usunt heller.

Når det gjelder kake så serverer jeg gulrotkake i tillegg til den obligatoriske sjokoladekaka. Den er IKKE sunn, men man kan i hvert fall innbille seg det siden den inneholder gulrøtter. Jeg var litt skeptisk til om små barn likte gulrotkake, men det gjør de virkelig ..... så får man heller la være å fortelle dem hva de spiser.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 14:05   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva serverer man i barnebursdag?

Oppskjært frukt på fat, det samme med grønnsaker og dip ved siden av.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 14:05   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva serverer man i barnebursdag?

Tror ungene vil sette veldig stor pris på pølsesnurrer jeg.
Ungene liker litt forandring de også, selv om det egentlig bare er variasjon over et tema.
Jeg serverte pizzaanurrer når eldste hadde sin 13. års dag. Gutta satte veldig pris på det, for det var ikke ting de var så vant til.
(og jammen spiste de MASSE også)
SÅ ta pøslesnurrene du og du vil se at ungene komer til å elske det.

Når det gjelder sjokoladekake elsker unger gjerne de uansett variant.
Muffins er også en slager, spesielt om man blander litt hvit og brun deig og lager tiger muffins.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 14:10   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva serverer man i barnebursdag?

Grillspidd har vært en suksess her. Jeg varmer kjøttboller og små pølser eller pølsebiter i langpannen, og trer på spiddene sammen med diverse grønnsaker (cherrytomater er som regel suksess, og biter av paprika), og gjerne noe søtt som en marshmallow eller en seigmann.

Eller du kan servere det som plukkmat i separate skåler.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 14:21   #6
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva serverer man i barnebursdag?

Vi skal ha 7-års guttebursdag i morra og her blir det hjemmelaget pizza (lager den klar i kveld og bare steiker den i morra- fyller med kjøttdeig, løk og tomat) Ellers blir det marsipankake med jordbær og bananfyll for det har storebror bestilt + sjokoladekake og is med forskjellige sauser og strø. Ingen godteposer, men har tanker om en liten skattejakt hvor skatten er en skål med godteri de kan forsyne seg med mens de er her.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 14:33   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.716
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serverer man i barnebursdag?

Min sønn på 8 blir skuffet om han får "bare" pølser i brød i bursdag.

En ide kan være å steke ferdig små pizzabunner på forhånd, lage forskjellig fyll, og så kan de små velge selv hva de vil ha på av et assortert utvalg fra skåler. Dette har slått veldig godt an her.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 14:49   #8
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer man i barnebursdag?

Bare et lite spørsmål i denne forbindelse: Pleier foreldrene til ungene å være med under bursdagen, når ungene er rundt 4 år? Eller er det vanligst å "parkere" ungene mens bursdagen pågår for så å hente dem når det er slutt? (Da tenker jeg særlig i de tilfeller der man inviterer foreldre til barn fra bhg osv, der man ikke er omgangsvenner med foreldrene.)

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 14:51   #9
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.716
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serverer man i barnebursdag?

4 år gamle pleier de å være igjen alene mener jeg å huske.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 14:57   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva serverer man i barnebursdag?

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

4 år gamle pleier de å være igjen alene mener jeg å huske.

Det varierer veldig er min erfaring.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 15:30   #11
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.796
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva serverer man i barnebursdag?

Her var det mange gode tips! Tusen takk. Jeg tror ikke 4 åringene blir skuffet over "bare" pølse, men jeg synes selv det hadde vært gøy å servere noe annet, evt. noe i tillegg, så jeg kommer til å prøve noe av det dere foreslår

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Bare et lite spørsmål i denne forbindelse: Pleier foreldrene til ungene å være med under bursdagen, når ungene er rundt 4 år?

Vi har invitert med foreldre. Lillemors venninne hadde 4 års dag i slutten av april og da hadde alle jentene med seg mammaen sin. Kjempekoselig for både de små og de store, men så har vi jo blitt litt kjent etterhvert vi voksne og siden jentene våre har gått lenge sammen i barnehagen nå og de har også vært en skikkelig klikk hele tiden(firerbande ).

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 17:38   #12
mummitrollet
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 19
mummitrollet har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva serverer man i barnebursdag?

Her går det i pøser.Er et få tall av foreldre som blir igjen her ihvertfall.

mummitrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 22:58   #13
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Hva serverer man i barnebursdag?

Jeg serverte grillspyd med pølsebiter, kjøttboller av kalkun og en marshmellow i midten! Det ble helt tomt og ungene syns det var kjempegodt! Jeg beregna 3 grillspyd pr barn!!

Og så "stablet" jeg grillspyda oppå hverandre så det ble et høyt tårn!

Vi hadde gele i gråtassform!, muffins og sjokoladekake. Egentlig is også men den glemte vi!

Petrus ble 5 år , og den ene mamman til yngste mann på snart 4 år var her hele tiden, mens de andre reiste etter en liten stund!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no