Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvilket speilrefleks har du?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Se resultatene: Hvilket speilreflekskamera har du?
Canon 64 52,89%
Nikon 48 39,67%
Olympus 3 2,48%
Pentax 2 1,65%
Sony 4 3,31%
Sigma 0 0%
Annet, spesifiser i tråden 0 0%
Deltakere: 121. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-09, 16:03   #21
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Jeg har et Canon eos 350D. Det har jeg vel hatt i hvert fall fire år nå.


Sist redigert av jane : 03-10-09 kl 18:51.
jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 16:13   #22
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Jeg har et Canon 350d kjøpt i 2005, og et Canon 450d som jeg fikk av min mann i barselgave i 2008. Grunnen til at jeg vil ha to er at jeg veksler mye mellom objektivene. Vi har også et ca. 10 år gammelt Canon speilreflekskamera som ikke er digitalt.

Når jeg først har ført har fotofolket her, så lurer jeg på om noen har peiling på hvorfor 450d-kameraet hele tiden driver og pauser ut sånn at man ikke får tatt bilde. Det skjer gjerne hvis jeg har tatt noen bilder forholdsvis kjapt etter hverandre.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 16:58   #23
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.116
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Canon 30 D - før hadde jeg Canon 300 D og enda tidligere Canon 500 (?) speilrefleks filmbasert.

Irma: har du prøvd et annet minnekort? Det kan være tregt/ødelagt. Tar du kun bilder i jpg eller raw også?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 17:31   #24
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Veronal, grunnen til at jeg har lyst på nytt hus er først og fremst på grunn av ISO, fordi 350D er helt håpløs på høyere iso-verdier enn 100. Det blir mye støy på bildene. Jeg har sett bilder tatt med 3200 i ISO på et 40D hvor det nesten ikke synes støy i det hele tatt. Hvis jeg stiller ISOen på 400 får jeg ikke bedre kvalitet på bildene enn kompaktkameraet klarer.

__________________
05 og 07

Sist redigert av Elise : 03-10-09 kl 17:38.
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 17:44   #25
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

OK, jeg har 400D og ser antydninger til støy på 800 - men først ved 1600 så blir det tydelig.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 17:48   #26
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.


Når jeg først har ført har fotofolket her, så lurer jeg på om noen har peiling på hvorfor 450d-kameraet hele tiden driver og pauser ut sånn at man ikke får tatt bilde. Det skjer gjerne hvis jeg har tatt noen bilder forholdsvis kjapt etter hverandre.

Det er nok minnekortet ja.
Anbefaler Scandisk, Extremme III.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 17:49   #27
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Veronal, grunnen til at jeg har lyst på nytt hus er først og fremst på grunn av ISO, fordi 350D er helt håpløs på høyere iso-verdier enn 100. Det blir mye støy på bildene. Jeg har sett bilder tatt med 3200 i ISO på et 40D hvor det nesten ikke synes støy i det hele tatt. Hvis jeg stiller ISOen på 400 får jeg ikke bedre kvalitet på bildene enn kompaktkameraet klarer.

Dette opplevde jeg også.
På 40D kameraet kunne jeg ha høy ISO uten å få kornete bilder.
Og dette er fordelen med 50D også.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 17:52   #28
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Har nikon d90, det overtok fra d70s her i gården for et knapt år siden. Ønsker meg d700.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 17:53   #29
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Ser at det er klart flertall av Canoneiere her.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 17:54   #30
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

OK, jeg har 400D og ser antydninger til støy på 800 - men først ved 1600 så blir det tydelig.

Dette forbedres vel stadig og er like mye pga nyere kamera som pga høyere modell, i hvertfall hos nikon. D70 og d90 er jo kamera i samme klasse sånn sett, men forskjellen på evnen til å takle høy iso er enorm.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 17:58   #31
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Jeg har et Nikon D40. Helt greit standardkamera for mitt bruk. Kjenner at jeg har litt lyst på et 50 mm fastobjektiv (heter det det?). Også trenger jeg å lære meg å bruke kameraet mitt manuelt

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 19:27   #32
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dette forbedres vel stadig og er like mye pga nyere kamera som pga høyere modell, i hvertfall hos nikon. D70 og d90 er jo kamera i samme klasse sånn sett, men forskjellen på evnen til å takle høy iso er enorm.

Ja, det tror jeg og. Venninna mi har 1000d, som vel egentlig kanskje er "dårligere" enn 350D, og det er også mye råere på ISOen.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 19:45   #33
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Jeg har Nikon D50. Begynner å bli noen år det nå gitt.

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 20:44   #34
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Nikon d70 har vi.

D70S
Jeg har fått låne det, og prøver til stadighet å finne ut hva jeg egentlig driver med.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:39   #35
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.871
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Vi har Canon 20D, begynner vel å dra på åra. Det har like mange megapixler som på mobilkameraet mitt. Sambo driver å drømmer om å gjøre det til konekamera, og kjøpe seg Canon 7D eller 5DMII. Han har foto som hobby, og dertil mengde linser og utstyr. Så blir for dyrt å skifte merke.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 22:31   #36
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

CanonEOS 400D
Veldig fornøyd, men skulle gjerne hatt et fotokurs så jeg lærte meg å utnytte alle mulighetene med kameraet ...

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen

Sist redigert av Mississippi : 04-10-09 kl 20:35.
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 23:01   #37
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Canon 40D

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 00:32   #38
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Canon 350D

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 18:04   #39
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Jeg har canon 450d. driver og kikker etter et nytt objektiv nå.. et med mere zoom.. er fortsatt ganske uerfaren og nybegynner men koser meg like vel..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 19:36   #40
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Nikon D80

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
canon, nikon, speilreflekskamera


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no