Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvor best fotobok?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-09, 22:13   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor best fotobok?

Jeg har tidligere lagd en fotobok på FotoKnudsen. Ble sånn middels fornøyd med kvalitet og trykk. Hva anbefaler dere? Jeg er mest opptatt av at produktet blir bra, selv om det er fint om den applikasjonen man bruker for å lage er noenlunde brukervennlig også.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:15   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Har laget fotobok fra FotoKnudsen, Allfoto og Japan foto. Den siste vi laget var Japan foto. Kvalitetsmessig har Japan foto vært best. De var også best på leveringstid da vi bestilte før jul i fjor. (Under 1 uke.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:23   #3
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

nfoto.no
Jeg er kjempefornøyd med dem. Super kvalitet og kjapp levering. Fotoknudsen er kjempedårlig i forhold.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:26   #4
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Japan photo. Og også enklest med best og raskest måte å lage layout på syns jeg!

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:36   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Jeg liker Japan Photo.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:46   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Elkjøp sin var jeg fornøyd med iallfall.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 23:33   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Jeg brukte www.blurb.com og ble veldig fornøyd, uten at jeg har noen andre å sammeligne med. Der kan du også legge ut boken slik at andre kan se deler av den, eller bestille den til seg selv. Og så ligger det ute masse bøker som andre har laget, inspirerende og morsomme å kikke i.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 23:37   #8
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Jeg har ikke personlig erfaring, men eurofoto.no har fått en ny fotobok som ser ganske bra ut. Har planer om å teste den litt nærmere jul.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 00:00   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Jeg har bestilt hos ifolor, det var et veldig greit program å bruke, bra muligheter til å variere og kjapt og greit på alle måter. Resultatet i trykken var imidlertid middelmådig mhp billedkvalitet.

Så prøvde jeg fotoknudsen, de er mye dyrere. Programmet er noe dritt, det er helt håpløst å bruke hvis man ikke vil gjøre akkurat slik de har tenkt. Hvis man ikke vil lage alt fra grunnen av i in-design eller tilsvarende, men da forsvinner noe av poenget med en lettvint løsning. Resultatet var noe bedre enn ifolor sin, men absolutt ikke verdt prisen. Og veldig langt fra fotokvalitet. Så jeg er på jakt etter en ny til neste forsøk.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 08:04   #10
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Elkjøp sin har jeg vært kjempefornøyd med!

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 08:44   #11
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

nfoto.no
Jeg er kjempefornøyd med dem. Super kvalitet og kjapp levering. Fotoknudsen er kjempedårlig i forhold.

Jeg har samme erfaringen

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-09, 09:08   #12
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

har hørt lovord om postfoto sin, men ikke prøvd noen av dem selv enda. Skal bestille noen nå i sommer er planen

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 18:05   #13
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Elkjøp sin har jeg vært kjempefornøyd med!

Drar opp igjen denne tråden. Satte i gang med Elkøps fotobok i dag, men det er et par ting jeg sliter litt med:

-Får ikke til å skrive tekst på mer enn ett bilde på hver side. I tillegg ser det ut til at teksten må skrives bildet, finner ikke en plass der jeg kan skrive ved siden av bildene? Noen som vet noe om dette?

-Synes det er vanskelig å zoome ut og inn bilder slik at de passer i rammene- gode råd for hvordan gjøre dette på en enkel måte?

-Har prøve "fotoassistent" men det virker enklere å gjøre jobben selv- hva tenker dere om det?

Blir kjempetakknemlig for svar.




-

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 18:55   #14
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Drar opp igjen denne tråden. Satte i gang med Elkøps fotobok i dag, men det er et par ting jeg sliter litt med:

-Får ikke til å skrive tekst på mer enn ett bilde på hver side. I tillegg ser det ut til at teksten må skrives bildet, finner ikke en plass der jeg kan skrive ved siden av bildene? Noen som vet noe om dette?

-Synes det er vanskelig å zoome ut og inn bilder slik at de passer i rammene- gode råd for hvordan gjøre dette på en enkel måte?

-Har prøve "fotoassistent" men det virker enklere å gjøre jobben selv- hva tenker dere om det?

Blir kjempetakknemlig for svar.




-

Jeg bruker den, og enig at ting var litt vanskelig første gangen. Ikke den beste "hjelp" akkurat, måtte prøve meg mye frem og ble ganske frustert.

Tekstboksene kan du flytte akkurat der du vil, trykk på den gule rammen rundt. Vil du ha flere tekstbokser trykker du på "T*-knappen" og flytter den dit du vil ha den. Størrelsen og fasongen regulerer du med firkantene i hjørnene på boksen.

Jeg bestemmer meg for ca fasongen på bildet på samme måten som tekstboksene (må klikke på den først selvsagt så du får den gule kanten). Så zoomer jeg med + og - på verktøylinja (ganske langt til høyre), og du kan klikke og dra på selve bildet til du får plassert den slik du vil i rammen sin.

Jeg bruker ikke assitenten, for jeg vil bestemme selv hvor mange bilder på hver enkelt side, vil at de som hører samme skal komme på samme side. da er det noen ganger 2, noen ganger 4 bilder per side. Bare drar de bildene jeg vil ha på riktig plass.

Ble det mer forståelig dette da?

Har laget ei bok der fra da vi var til New York i påsken. Fornøyd med den. hentet den på Elkjøp ca 6-7 dager etter jeg sendte over. Lagde på "vanlig" papir, og det var mer enn bra nok for meg, men de har mulighet til å ha på fotopapir, som da er tykkere og blankere antakeligvis.
Holder nå på med ei bok til mor mi sin 60 årsdag.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 00:45   #15
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Tusen takk PC. (Artig forkortelse, hva? ) Joda, jeg ga meg ikke, og klarte det til slutt. Har brukt hele kvelden (fra 19.00 til nå...) på å lage en stor bok på 66 sider. Ble ganske fin til slutt.
Har bare lagret den, ikke bestilt. Vet du (eller andre) om man velger cover og papir når man kommer til selve bestillingen? Fikk iallfall ikke mulighet til å velge det nå.
Lurer også på om det er forsiden på boken som ligger på høyre side når man plasserer bildene som skal utgjøre coveret. Vil gjerne ha det fineste bildet på forsiden, naturlig nok.

Tror jeg tar kvelden mens jeg venter på svar...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 09:37   #16
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.322
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tusen takk PC. (Artig forkortelse, hva? ) Joda, jeg ga meg ikke, og klarte det til slutt. Har brukt hele kvelden (fra 19.00 til nå...) på å lage en stor bok på 66 sider. Ble ganske fin til slutt.
Har bare lagret den, ikke bestilt. Vet du (eller andre) om man velger cover og papir når man kommer til selve bestillingen? Fikk iallfall ikke mulighet til å velge det nå.
Lurer også på om det er forsiden på boken som ligger på høyre side når man plasserer bildene som skal utgjøre coveret. Vil gjerne ha det fineste bildet på forsiden, naturlig nok.

Tror jeg tar kvelden mens jeg venter på svar...

Så flink du er!
Størrelsen på boka valgte du vel da du startet, men coveret/innbindingen ser du under produktegenskaper oppe til venstre, der du også kan velge antall sider. Der står det f.eks på min hardcover, med valgene kunstlerret og luksuslerret også. Jeg vet ikke om en kan velge lerret om en har bilde på coveret. Husker ikke når en velger papir, får det sikkert når du bestiller.

Fremsiden er iallfall til høyre, og du kan ha tekst på ryggen på boka.

Jeg har en stund igjen på min bok (også 66 sider tror jeg), men har god tid. Jeg må "snoke" hos mor mi innimellom for å finne gamle bilder og skanne de (har ikke skanner selv). Men er ikke akkurat fornøyd med systemet hennes med bilder... Har en del i album, men mye uten system i konvolutter osv... jeg blir sprø. Må selvsagt gjøre det når hun ikke er der og, så det tar litt tid. Mulig jeg må alliere meg med noen tanter for å finne litt hos de. (vil ha et par fra rundt konf. tida...) I dag fant jeg konfirmasjonsgruppebilde da, har lett etter det en stund.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 20:32   #17
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Jeg har lest i flere tester at man skal holde seg langt unna japan foto, men at eurofoto var best, men dette varierer vell litt fra test til test også.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 19:29   #18
Abigael
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 9
Abigael har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Opprinnelig lagt inn av Aiza, her.

Jeg har lest i flere tester at man skal holde seg langt unna japan foto, men at eurofoto var best, men dette varierer vell litt fra test til test også.

Jeg har bestilt mange hos japanphoto, og har alltid vært veldig fornøyd :-)

Abigael er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-09, 20:49   #19
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Nå har jeg prøvd japanfoto, den med fotopapir. Knall kvalitet, og programmet er enkelt å bruke. Anbefales virkelig, jeg kommer til å bestille flere derfra.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 22:15   #20
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor best fotobok?

Opprinnelig lagt inn av Aiza, her.

Jeg har lest i flere tester at man skal holde seg langt unna japan foto, men at eurofoto var best, men dette varierer vell litt fra test til test også.

Det har jeg aldri hørt Tvert i mot har jeg sett at Japans CEWE fotobok har kommet best ut i test Jeg har tittet på en del alternativer og synes at Japan photo sin er desidert best mht brukervennlighet og fleksibilitet i oppsett. Den ene fotoboka jeg har bestilt ble veldig fin Og jeg fikk til og med to med ei ukes mellomrom, selv om jeg bare bestilte og betalte for én. Men det var nok en feil, da, og ikke noe å regne med

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no