Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Rimelig og bra speilreflekskamera til nybegynner ...

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-08, 10:24   #21
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rimelig og bra speilreflekskamera til nybegynner...

Kameraene er rimelige like no, så hovedforskjellen er faktisk korleis dei ligger i hånda di. Reis til ein fotobutikk og prøvehold dei. Eg gjorde det og fann ut at Nikon låg best i mi hånd. Canon var ikkje rett for meg.

Må berre legge til at det tilbudet elprice kjører på Nikon D40 er eit kjempe tilbud. Både svigerfar og mamma har Nikon D40 og det er heilt greit til deira bruk. Du har alle funksjoner på det og det er igrunn så avansert som du gjer det til. Du kan bruke dei ferdig innstillingane som er på det eller prøva deg på manuell innstilling dersom du vil.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 10:28   #22
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig og bra speilreflekskamera til nybegynner...

Jeg vil også anbefale deg å holde i kameraene og kjenne hva som ligger best i hånden. Har du små hender, vil ofte svaret være canon, nikon for de med litt større hender. Begge er supre kameraer og begge merker har mer avanserte modeller du kan kjøpe siden. Jeg har brukt begge - nikon (d70s) hjemme og canon (450d) på jobb, og synes de er brukervennlige og bra kameraer begge to, og begge gir supre bilder. Canon har ofte litt kaldere fargespekter enn nikon, men det er ikke noe som betyr noe til vanlig og er ikke noe uttrykk for hva som er best.

Ta en tur i butikken og se hvilket kamera som er best å holde i, du vil garantert bli fornøyd uansett hva du velger.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-08, 10:28   #23
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rimelig og bra speilreflekskamera til nybegynner ...

Takk for innspill alle sammen . Skal se om jeg rekker å dra innom en fotobutikk i dag........Blir nok Nikon D60 eller Canon EOS 450D

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 20:12   #24
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rimelig og bra speilreflekskamera til nybegynner ...

Det ble en Nikon D60 og er så langt strålende fornøyd

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 20:26   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rimelig og bra speilreflekskamera til nybegynner ...

Gratulerer!!!

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 20:40   #26
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rimelig og bra speilreflekskamera til nybegynner ...

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Det ble en Nikon D60 og er så langt strålende fornøyd

Gratulerer! Tror du kommer til å fortsette å være strålende fornøyd!

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-08, 23:40   #27
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rimelig og bra speilreflekskamera til nybegynner ...

Takk for det . Gleder meg til å sette meg ned i ro og fred og studere kameraet litt og å sette meg inn i finesser og detaljer

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-08, 00:27   #28
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rimelig og bra speilreflekskamera til nybegynner ...

Å lesa bruksanvisningen er ein god start. Og så annbefaler eg begge bøkene om Digital fotografering av Scott Kelby.
Eg kjøpte mine hjå bokkilden meiner eg.

Kos deg. Eg er innmari glad i mitt Nikon D60.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no