Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Til mine med-sjusker

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-07, 19:10   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

"...eh, det PLEIER ikke være så rotete her altså, men det har vært så mye jobb og sånn i det siste, også var jeg syk forrige uke, og så ...også...."

Ja. Melder meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 19:16   #22
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Sånn er jeg også. Jeg irriterer meg egentlig grønn over den egenskapen hos meg selv.

__________________
LilleT
LilleT er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 19:17   #23
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Me too.

Det verste er at min mor bor to hus bortenfor, og hun er regjerende verdensmester i øyenbrynheving og megetsigende sukk

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 19:20   #24
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

En medsjuske melder seg. Men det er kjempedeilig de gangene jeg selv kommer på besøk til et rotete hus, for da føler jeg at jeg kan senke skuldrene litt angående mitt eget rot. Man liker vel best å vise fram smørsiden, ikke sant, mens vi gjerne vil se den andre siden hos andre, slik at vi kan føle oss litt bedre.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 19:55   #25
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Den følelsen kjenner jeg godt til ja......

Etter at vi fikk vaskehjelp har det bedret seg. Da klarer vi faktisk å holde det sånn noenlunde rent og ryddig og slipper den verste panikkryddingen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 19:57   #26
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg hater uanmeldt besøk.
Som i går kveld, da jeg uventet måtte ut og hente gubbe en stund etter at unger hadde lagt seg. Spurte en venninne som bor i samme oppgang om hun kunne komme ned å sitte her den halvtimen det tok.
Jepp - når skal jeg komme?
-"Gubbe får vente, jeg må RYDDE før jeg kan slippe inn noen her", så jeg ryddet som en gal før hun kom slik at det så sånn noenlunde ut her
Jeg liker å ha det ryddig, men er aldeles uhelbredelig lat.

  Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 20:00   #27
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Med-sjuske her

  Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 20:05   #28
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Pleide å være sånn før, men har skjerpet meg de siste årene. (Leker utover gulvet fra minsten ser jeg ikke på som rot.) Jeg har faktisk gjemt meg bak gardinene når det har ringt på, fordi det så så ille ut. En forferdelig følelse. Fant ut at jeg trives ikke med slikt rot, så jeg tok meg i nakken og ble bedre. Ikke perfekt, men bedre.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 20:08   #29
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

De aller fleste har det vel litt uryddig i hverdagen. Jeg er vel ikke så flau over det.
Av en eller annen grunn har jeg en tendens til å lesse alt mulig på spisestuebordet og så kommer det aldri videre...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 20:08   #30
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg tror de fleste har det sånn innimellom.

Jeg tenker som så at det kan vel være litt deilig for andre å se at vi har det verre enn dem (hvis vi nå har det verre da).

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 20:08   #31
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg synes det er alminnelig høflighet å spørre om det passer på forhånd, men om noen kommer uanmeldt så får de tåle litt rot.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 20:23   #32
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg er ei såkalt sjuske, som har det litt rotete sånn til vanlig. Bordet er ofte endel rot på, ihvertfall et par bærbare pc'er og litt post. Kjøkkenet er sjelden strøkent, men heller ikke overgrodd. Badet nede er greit nok, og badet oppe trenger ikke gjestene å gå på. Ganger er jo som den er - 6 kvm og 5 personer =rot.
Men jeg syns det er litt dumt å være redd for uanmeldt besøk, da er vi kanskje ikke så bekvemme med dette rotet som det kan se ut for fra en del tråder her inne - siden vi skjems så fælt av det, mener jeg.

Jeg unnskylder det ikke med å skylde på noe, men kan nok si, du får unnskylde rotet.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 20:40   #33
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Til mine med-sjusker



Jeg synes også det er pyton når folk kommer uanmeldt. Gi meg en halvtime, så jeg får støvsuget vekk et tonn med hundehår og overflateryddet, så er jeg kjempeglad for å få besøk.

De fleste som kjenner oss ringer oss i det minste på veien for å gi et lite forvarsel....det holder som oftest.

Jeg kan ikke si at jeg er bekvem med å ha det så rotete, men jeg venter fremdeles på en mirakuløs metode hvor det er pent og ryddig alltid, hunden røyter direkte opp i et eller annet oppsamlingssystem, og det skal selvsagt ta et minumum av tid.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 20:56   #34
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Egentlig er det nesten litt deilig de få gangene det skjer, for da slipper jeg jo å rydde før vi får gjester! Så smiler jeg fåret, rødmer lett og sier: «Ja, sånn ser det egentlig ut her.» :alle sjuskers mor:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 20:56   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg løper inn på badet og rydder vekk pent brukte truser.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 21:01   #36
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.597
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Her bør alt besøk meldes i god tid i forveien. Jeg føler alltid at jeg må rydde en del før noen kan slippes inn.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 21:01   #37
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Til mine med-sjusker



Enda en medsluske melder seg.
Jeg hater uanmeldt besøk, og har noen runder med panikkrydding ja.
Derfor er soverommet vårt nesten alltid bomba..
(nå harjeg fått ryddet det, men da ser stua en smule bomba ut.....)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 21:09   #38
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Jeg prøver etter beste evne å heve hodet og samtidig sparke vekk litt rot og kaniner, dersom det kommer uanmeldt besøk. Jeg klarer ikke la være å kommentere at det dessverre er litt rotete her, for jeg synes det er skrekkelig flaut å ha et hus som bærer preg av 4 rotekopper. Jeg er blitt litt bedre med årene og fjåser det litt bort, men jeg liker det ikke. Hver gang det kommer uanmeldt besøk og det ikke ser ut her prøver jeg å huske ordene til en venninne; "Det er så deilig å komme til oss for vi er så avslappet" (og dette var ikke ironisk eller stygt ment altså )

Så, ja, jeg melder meg inn i hater-å-få-uanmeldt-besøk-når-det-er-rotete-her-klubben, men prøver å skjerpe meg ved å late som det ikke gjør noe.

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 21:11   #39
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Vi kan ha det ganske rotete på soverom, bad etc. Men stort sett ok i 1.etg

Så jeg blir ikke særlig stresset.. og når de kommer uanmeldt så får de godta at de kun får en kopp te

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 21:29   #40
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Til mine med-sjusker

Nå har jeg lest tråden med stor interesse, og registrerer at det er få ekte sjusker. Gunnis, Tinetoff og meg må være temmelig unike... Det er jo sånn det ser ut hos oss da, det har hendt at folk har sett litt skremt ut - men vi har da bedre ting å ta oss til.

Og joda jeg har noen små triks - utrolig hva som får plass i skittentøyskurven og i skatollet på stua. Men er for glad i mennesker til å la meg stresse av uanmeldt besøk. Likevel er jeg veldig klar over hva mange synes om uanmeldt besøk, så jeg prøver å besinne meg - selv om jeg synes det blir en mer kjedelig tilværelse på den måten.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
rot, salongbord, sjuske

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no