Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Påskekrim 2021

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-21, 15:09   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Påskekrim 2021

Lager en egen tråd for dette jeg

Vi så The Pembrokeshire Murders på NRK i går, og likte den. Akkurat så low key som britisk krim er. Luke Evans er alltid en fryd, og merker meg at britene jobber seg nedover listen over The Hobbit casten ved å ha både Evans (Bard) og John Nesbitt (Bofur) som hovedroller i noen av årets krim-serier (hhv Pembrokeshire og Bloodlands). I fjor var det Bilbo selv (Martin Freeman) i A Confession. Alltids lov å håpe på Richard Armitage i neste års krim

Vi har ikke sett noe i serien Nedgravde hemmeligheter, men har hørt mye bra om den. Kan vi se kun siste sesong eller bør vi starte på S1? Eh... nå så jeg at bare S3 og S4 ligger ute, men spm er fortsatt relevant.

Hvilke filmer eller serier vil dere anbefale?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-21, 15:14   #2
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Det er bare S4 som er ute av Nedgravde hemmeligheter, S3 ligger der men er ikke lenger tilgjengelig. Vi har sett tre episoder av The Bay, og synes den er litt meh. Tror vi skal begynne på Rød Snø i kveld for å oppdra unga litt.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-21, 15:25   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Vi har sett McDonald og Dodds og den er skikkelig meh.
Begynte også på Grace igår, og sett en episode. Den er ok.
Ellers ser jeg Poirot ( Nrk og Cirkus), og Miss Marple (Cirkus).

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 21:13   #4
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Vi ser Shetland nå. Liker stemningen.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 21:21   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Jeg synes man burde se hele serien Nedgravde Hemmeligheter. Det er jo noe med å bli kjent med karakterene. Veldig bra serie.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 22:01   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg synes man burde se hele serien Nedgravde Hemmeligheter. Det er jo noe med å bli kjent med karakterene. Veldig bra serie.

Helt enig. Tittelen er teit, men serien er veldig bra! Sesongen som sendes nå er den aller beste også, synes jeg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 22:06   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Jeg gikk rett på sesong 4 av Nedgravde hemmeligheter (har ikke sett krim på 15 år), og det gikk veldig bra. Er nettopp ferdig, og jeg likte denne svært godt. Den er kløktig lagt opp og handler vel så mye om familiebånd og relasjoner som om forbrytelser. Jeg synes den var veldig bra på å få fram nyansene i alle karakterene - ingen er bare ond eller bare god. Den fikk meg til å tenke etterpå. Anbefales.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 22:14   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg gikk rett på sesong 4 av Nedgravde hemmeligheter (har ikke sett krim på 15 år), og det gikk veldig bra. Er nettopp ferdig, og jeg likte denne svært godt. Den er kløktig lagt opp og handler vel så mye om familiebånd og relasjoner som om forbrytelser. Jeg synes den var veldig bra på å få fram nyansene i alle karakterene - ingen er bare ond eller bare god. Den fikk meg til å tenke etterpå. Anbefales.

Ja, enig i det, og er også enig i at det ikke er strengt nødvendig å se de foregående sesongene.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 22:24   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Jeg har sett The Bay og skal over på Nedgravde hemmeligheter. Jeg elsker britisk krim! Har stort sett sluttet å se (eller lese) annen krim, men britisk må jeg ha med meg. Jeg reiseplanlegger simultant med tittingen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 22:26   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har sett The Bay og skal over på Nedgravde hemmeligheter. Jeg elsker britisk krim! Har stort sett sluttet å se (eller lese) annen krim, men britisk må jeg ha med meg. Jeg reiseplanlegger simultant med tittingen.

The Bay sesong 2 var også bra. Bedre enn sesong 1. Men ikke så bra som Nedgravde.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 22:27   #11
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Vi har sett McDonald og Dodds og den er skikkelig meh.
Begynte også på Grace igår, og sett en episode. Den er ok.
Ellers ser jeg Poirot ( Nrk og Cirkus), og Miss Marple (Cirkus).

Oppdatering:
Sett Mordene i Pembrokeshire =ok
Sett Sesong 1 av The Bay,

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 23:44   #12
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Jeg har sett The Bay og Mordene i Pembrokeshire. Sistnevnte er litt spesiell siden en god venninne av meg er derfra. Likte begge seriene.

Tror jeg skal begynne på Nedgravde hemmeligheter nå. Usikker på om jeg har sett de forrige sesongene så får starte på sesong 3 og se. Finner vel fort ut om jeg har sett det før.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-21, 23:54   #13
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Vi hadde ikke sett The Bay før, så det var greit å se S1 nå.
Venter på episode 2 på Grace, og Bloodlands har jeg lagt på opptak.
Ellers ser vi fortsatt Poirot på NRK. Gjerne alle sammen så A.C kan også 8- åringen se.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-04-21, 02:20   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Jeg begynte på McDonalds og Dodds. Syns den var fin akkurat nå. Litt virkeligheltsfjern, men lettbeint og humoristisk.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-21, 11:06   #15
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Via nrk så finner jeg bare sesong 4 av nedgravde hemmeligheter, hvor kan sesong 1,2 og 3 sees?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-21, 11:21   #16
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Eg har sett the bay. No skal eg begynne på ein av dei to andre britiske. Påskekrim er stas!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-21, 11:23   #17
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Ellers ser vi fortsatt Poirot på NRK. Gjerne alle sammen så A.C kan også 8- åringen se.

Jeg sovna under en episode av Poirot i går - den var veldig kjedelig (om noe fysikkforskning). Og da jeg våkna, viste det seg at jeg ved å ligge på telefonen hadde sendt min omtale av Nedgravde hemmeligheter til det jeg først trodde var halve kontaktlista mi, som men som viste seg å bare være 7 personer. Flaut nok likevel.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-21, 11:24   #18
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg sovna under en episode av Poirot i går - den var veldig kjedelig (om noe fysikkforskning). Og da jeg våkna, viste det seg at jeg ved å ligge på telefonen hadde sendt min omtale av Nedgravde hemmeligheter til det jeg først trodde var halve kontaktlista mi, som men som viste seg å bare være 7 personer. Flaut nok likevel.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-21, 11:33   #19
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Etter sterke anbefalinger, begynte vi på Nedgravde Hemmeligheter i går. Jeg var til dels svært forvirret pga. utrolig mange personer, men kom inn i det etterhvert, selv om det var nødvendig med litt stopping for å spørre mannen min om ting.


Har fått avbefalt The Bay, så den dropper vi.

Har også lyst å se Den som dreper med Tobias Santelmann (sikle) selv om den ikke har fått spesielt bra kritikker, men har ikke helt skjønt hvilken sesong jeg skal se da. Hjelp?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-21, 11:45   #20
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekrim 2021

Både mamma og en venninne har virkelig elsket The Bay, og skjønner ingenting av de lunkne anmeldelsene. Jeg skal gi det en sjanse.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no