Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ønsker tips til (britisk) krim

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-21, 15:56   #161
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Om du likte Broen, kan jeg anbefale Borgen. Ikke krim, men politisk drama. Sesong 1 er best (synes jeg da).

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-21, 22:35   #162
Bonzai
Aktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 295
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Jeg ser på Shakespeare and Hathaway på Britbox via VPN, cosy crime i fantastiske omgivelser.

Bonzai er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-21, 23:05   #163
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Ja, Borgen! Den likte jeg også. Leste jeg et sted at det skulle komme ny sesong?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-21, 10:04   #164
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Netflix' egne serier - er det litt sånn "straight to VCR"-kvalitet, altså under middels? Nå har jeg i desperasjon sett en krimserie som het "Paranoid", laget av Netflix selv. Det var noen kjente skuespillere med, men jeg synes både plottet og karakterene var sådär. Ikke var den særlig spennende heller (og en kan lure på hvorfor jeg satt oppe til 01.40 i går for å se den ferdig. ) Jeg veit at jeg etterlyste humor i starten av denne tråden, men det blir også helt feil når det liksom skal være morsomt, men ikke er det. *vrang*

Opprådd igjen nå. Har kjøpt to nye puslespill. Tror ikke jeg skal begynne med politisk drama à la Borgen. Kanskje det blir Brokenwood. Jeg har blitt så gammel at jeg synes det er tungt å komme inn i noe nytt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 12-05-21 kl 10:42.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-21, 10:19   #165
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Brokenwood it is.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-21, 10:58   #166
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Ja, anbefaler som tidligere Brokenwood. Selv venter jeg spent på sesong 7.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-07-21, 23:54   #167
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Ja, dere som anbefalte Brokenwood skal ha så mange slags takk. Nå er jeg godt uti sesong 7, altså den aller siste sesongen. Kristin lager vond kaffe, Gina er forelska i Mike, og vi har fortsatt ikke sett Roxy. Det er koselig og greit, men det mangler også et anstrøk mørke og troverdighet som f.eks. Hinterland hadde. Stemmer det at det kommer en ny sesong av Vera?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-21, 19:12   #168
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

30 episoder av Brokenwood unnagjort - det vil si reint bord. Greit underholdende, men også litt stillestående og irriterende på et vis. Er det noen som har sett Hvide sande?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-21, 19:20   #169
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Jeg har sett Hvide Sande. Igrunnen mest fordi jeg har vært der. Helt grei krim, men ikke spesielt god. Endel som fremstår usannsynlig, og elementer i historien som virker veldig påklistret.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-21, 19:24   #170
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har sett Hvide Sande. Igrunnen mest fordi jeg har vært der. Helt grei krim, men ikke spesielt god. Endel som fremstår usannsynlig, og elementer i historien som virker veldig påklistret.

Filler. Har den på lista og hadde håpet den var bedre enn Brokenwood, som jeg synes er langtekkelig, kjedelig, full av klisjeer og svært lite troverdig. Har sett tre sesonger, og jeg vet ikke om jeg orker mer. Alle episodene er omtrent helt like, med litt variasjoner i folk og lokalitet. Hva blir det neste, mord på bingoen?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-21, 19:30   #171
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Filler. Har den på lista og hadde håpet den var bedre enn Brokenwood, som jeg synes er langtekkelig, kjedelig, full av klisjeer og svært lite troverdig. Har sett tre sesonger, og jeg vet ikke om jeg orker mer. Alle episodene er omtrent helt like, med litt variasjoner i folk og lokalitet. Hva blir det neste, mord på bingoen?

Kjenner meg litt igjen i denne beskrivelsen, ja. Er også fascinert over manglende fremdrift. Hva skal man se da, tro? Finnes det noe bra svensk?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-21, 19:33   #172
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Orka ikker mer enn én episode av Hvite sande. Etterforskere incognito som overnatter i en campingvogn fullstappa av etterforskningsmateriale og som gud og hver mann og nærmeste politi kan skreve inn i som de vil.

Vi hoppa til Too close på NRK1 i stedet. Ikke perfekt, men Emily Watson ...

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-21, 19:35   #173
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Kjenner meg litt igjen i denne beskrivelsen, ja. Er også fascinert over manglende fremdrift. Hva skal man se da, tro? Finnes det noe bra svensk?

Ikke krim. Men svensk realisme. https://www.svtplay.se/video/2759771/greklandsresan

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-21, 22:32   #174
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Likte Hvide Sande. Og Brokenwood. Selv om oppskriften kommer klart fram, etterhvert. Sånn er det jo.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-21, 22:49   #175
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Vi likte Hvite Sande. Kan også anbefale DNA (dansk krim på NRK TV) om den ikke har vært nevnt allerede.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-21, 23:01   #176
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Jeg liker Brokenwood, men har ikke binget den, og ser at den kan være litt lite egna til det.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 10:54   #177
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Whitstable Pearl på NRK! Den er kanskje litt sånn Midsomer Murders ( – Don’t move to Midsomer!), men langt bedre enn Brokenwood i så måte. Mer dynamiske karakterer, om ikke annet. Hvite Sande var grei nok underholdning, men jeg irriterte meg også over merkelig politiarbeid. Too Close har vi også sett. Trur vi har brukt opp alt på NRK. Det skal komme nye episoder av både Shetland og Vera, så om ikke annet får jeg vente på dem, regner med de sendes i Norge også etter hvert.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 11:02   #178
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Filler. Har den på lista og hadde håpet den var bedre enn Brokenwood, som jeg synes er langtekkelig, kjedelig, full av klisjeer og svært lite troverdig. Har sett tre sesonger, og jeg vet ikke om jeg orker mer. Alle episodene er omtrent helt like, med litt variasjoner i folk og lokalitet. Hva blir det neste, mord på bingoen?

Ja, det er måte på hvor mange ganger samme folkene skal være involvert i eller vitner til mord.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 11:24   #179
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Det jeg merker jeg savner med Brokenwood, som jeg ofte har fått i britisk krim, er det å bli involvert i livet til etterforskerne i tillegg til selve krimsaken. Slik som man får i for eksempel Marcella, Broadchurch, Nedgravde hemmeligheter, Happy Valley etc. Det gjør serien langt mer interessant. Ofte er hele serien basert på selve livet til etterforskeren. I Brokenwood står man totalt på utsiden, bortsett fra et og annet drypp om ekskonene til Mike.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-21, 13:15   #180
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker tips til (britisk) krim

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Ja, det er måte på hvor mange ganger samme folkene skal være involvert i eller vitner til mord.

Don’t move to Brokenwood!

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no