Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

I serien: Hva vi nordmenn tar for gitt at...

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-19, 15:04   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I serien: Hva vi nordmenn tar for gitt at...

Jeg jobber i barnehage, for tiden på avdeling for barn fra 1-3 år. De er jo så knusbedårende, både når de er glade og når de er ilsinte, og rett som det er kaller jeg barna for skatt - «kom hit du, skatten.»

Jeg jobber i lag med ei aldeles herlig dame fra Somalia. Mannen hennes er selvstendig næringsdrivende.

Her en dag var det en liten fyr som var sliten og lei, og alt var så kipt som det bare kan bli når man er nesten tre år, har et hissig temperament, er litt småhanglete i kroppen og nettopp har fått passet sitt påskrevet av en bitteliten veps på 1.5 - som ikke viker tilbake fordi om motstanderen er dobbelt så stor og nesten dobbelt så gammel...

Jeg satt på gulvet, strakk armene mot den molefjonkne lille fyren: «kom til meg du, skatten!»

Min somaliske kollega humret litt, og så spurte hun:

«Du... når dere nordmenn kaller barna for skatten... hva mener dere egentlig da?»

Tja - hva mener vi? En skatt er jo noe verdifullt, noe vi vil ta vare på, beskytte...

«Hah! For mannen min sitter nemlig hvert år og river seg i håret og mumler stygge ord om skatten - det er et pes med denne skatten som skal gjøres opp og alle papirene som skal være i orden... så jeg har ikke helt skjønt hvordan dere kan kalle unger for skatt, for det er jo bare et herk!»

Det er så gøy å jobbe med folk med en annen språkbakgrunn enn norsk - spesielt når de tørr å spørre om hva de lurer på.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 24-02-19 kl 01:36.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-19, 15:42   #2
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: I serien: Hva vi nordmenn tar for gitt at...

Haha, men av og til er småbarna noe herk også...:rodme:

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-19, 16:20   #3
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.809
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I serien: Hva vi nordmenn tar for gitt at...

Haha.

Minner meg på at en amerikansk foreleser syntes det var så gøy at det norske ordet for married og poison var det samme.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-19, 16:44   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien: Hva vi nordmenn tar for gitt at...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-19, 22:39   #5
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: I serien: Hva vi nordmenn tar for gitt at...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-19, 23:23   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I serien: Hva vi nordmenn tar for gitt at...

Haha så herlig!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-19, 23:59   #7
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I serien: Hva vi nordmenn tar for gitt at...

Herlig betraktning fra din kollega.
Selv kaller jeg ungene for "kjære, gode", "vennen" og "skjønnas". Ungene elsker tilnavnene.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-19, 00:52   #8
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I serien: Hva vi nordmenn tar for gitt at...

Jeg synes bare at Inagh skal begynne å jobbe i barnehagen min egen lille skatt skal begynne i til høsten.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no