Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-13, 23:49   #41
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Her rydder alle av, så 10 minutter kanskje.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 00:33   #42
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg rydder mens jeg lager mat, så etter på bruker jeg fem-ti minutter. Ikke mer. Kjøkkenet er alltid ryddig før vi starter middagen, så det er jo grenser for hva man klarer å rote til med litt matstell.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 01:28   #43
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.006
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg skyller fint lite av oppvasken før det settes i maskinen, og det blir rent så sant det ikke er stablet på en sånn måte at det ligger inntil noe annet. Står tallerkener for tett blir de ikke rene. Vår maskin er snart 12 år gammel.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 08:01   #44
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Alt avhengig hva vi har hatt til middag. Jeg lager middag, mannen rydder. Ungene skal bli flinkere til å delta kjenner jeg...

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 08:07   #45
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg kjenner noen som egentlig så å si vasker opp for hånd før de setter ting i oppvaskmaskinen, i tillegg vasker de masse for hånd som f.eks. gryter. Jeg husker denne måten å bruke oppvaskmaskinen på fra vedkommende (og jeg) var små, hjemme hos barndomsvenninnen min gjorde de det på den måten, og hun har tydeligvis bare fortsatt med det. Men det var på syttitallet da oppvaskmaskin var nokså nytt, det skal jo absolutt ikke være nødvendig. Så mye mer styr, og med samme resultat uansett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 08:16   #46
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.915
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg har egentlig aldri tenkt over at det tar noe tid å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg starter med ren kjøkkenbenk når jeg begynner å lage middag. Med mindre oppvaskmaskinen er i gang og det står noe på benken som ikke fikk plass. Jeg rydder vekk gryter og annet etterhvert. Om oppvaskmaskinen er i gang så settes de i vasken så lenge. Etter middag bærer vi ut fra bordet alle sammen. Fat, glass og bestikk settes rett i maskinen. Er den i gang, så settes det på benken så lenge. Vi skyller hvis det er veldig fett eller om det er matrester, men ellers går alt rett i maskinen. Dekketøy med matrester får stå til kvelden fordi vi ofte spiser middagsrester til kveldsmat. Dersom det er middagsrester som er verd å fryse ned så gjør vi det og da går dekketøyet i maskinen det og. Det tar vel ca 5 minutter og gjøres samtidig som vi lager kaffe.

Den egentlig jobben er å tømme og fylle oppvaskmaskinen, men selv om det er kjedelig så tar det ikke mer enn ca fem minutter.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 08:41   #47
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg kjenner noen som egentlig så å si vasker opp for hånd før de setter ting i oppvaskmaskinen, i tillegg vasker de masse for hånd som f.eks. gryter. Jeg husker denne måten å bruke oppvaskmaskinen på fra vedkommende (og jeg) var små, hjemme hos barndomsvenninnen min gjorde de det på den måten, og hun har tydeligvis bare fortsatt med det. Men det var på syttitallet da oppvaskmaskin var nokså nytt, det skal jo absolutt ikke være nødvendig. Så mye mer styr, og med samme resultat uansett.

For ikke å snakke om energiforbruket.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 08:53   #48
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.135
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Her skylles alt. Med børste. HAr prøvd å la være, men det blir ikke rent da.

Har dere hardt vann? Da kan det hjelpe med salt i oppvaskmaskinen. Det hjalp oss hos oss til oppvaskmaskinen tok kvelden. Nå vasker vi opp for hånd ...

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 09:18   #49
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg vasker ikke med børste, men skyller oftest tallerkener. Rett og slett fordi det å rense filteret er noe av det ekleste jeg vet i verden. :urk:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 09:45   #50
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Toppen 10 minutter. Det som tar mest tid er å tørke alle overflater. Alt vi har brukt stappes inn i oppvaskmaskinen og vi gidder ikke skylle det først.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 09:50   #51
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Rydding og vasking på kjøkkenet er mannens oppgave. Vi lager middag annehver uke, men det er han som skal rydde og vaske. (Jeg haar ansvar for alt av klær). Det er veldig varierende hvor rask og nøye han er. Jeg har bestemt meg for å ikke blande meg i det, for da blir han bar rasende. Men da hender det altså ofte at barna må spise kveldsmat mens middagen fortsatt står på bordet. Helt utrolig grisete synes jeg, men som sagt, jeg kan ikke blande meg..... Så ryddingen hans innebærer ofte at han må rydde etter både middag og kvelds. Og da tipper jeg han bruker 30 minutter. Han vasker alsri over benker og bord. Det ser han nemlig ikke at trengs..... så jeg må helt til slutt vaske over rester etter stivna saus, tyttebærsyltetøy, frokostblanding, brødsmuler og melkeskvetter.... så jeg bruker vel 10 minutter etter at han er ferdig.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 09:57   #52
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Jeg aner for øvrig ikke helt hvor lang tid det tar. Det er rent og ryddig når jeg kommer tilbake fra Jul i Svingen fra kosesofaen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 10:09   #53
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.328
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Et kvarters tid. Den som har laget middag, slipper rydding.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 10:14   #54
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Rydder og vasker underveis, og oppvaskmaskina har alltid plass til etter middag, det kjedeligste som finnes er å tømme oppvaskmaskin mens det står et berg av skittent som skal stables inn. Vanlig hverdagsrydding tar vel ca 5 minutter, har vi hatt stor middag med gjester, tar det kanskje 10 minutter.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 10:24   #55
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Vi bytter litt på å rydde kjøkkenet, og litt avhengig av hva vi har hatt til middag så tar det vel 10-20 min å rydde skikkelig etterpå.
Skal vi ut på noe, så blir mye stående til vi har tid til å ta det.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 10:25   #56
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Vi bruker ca 15 minutter. Alt etter hvor mye vi har brukt.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 10:48   #57
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

10-20 minutter, tror jeg. Egentlig er det mannens jobb, men i praksis så er det den som kan som gjør det. Siden han i høst har stukket av gårde før klokken 18 4 dager i uken så sier det seg selv at det ikke er så ofte det er han.

Jeg rydder alltid underveis mens jeg lager mat, og kjøkkenet er nesten alltid ryddig når jeg begynner (mannen er flink til å rydde etter frokost, det skal han ha).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 10:52   #58
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Når det er 20 minutter så er det hvis det var rotete på forhånd, og det inkluderer matbokser, drikkeflasker, etc., og om det har vært travelt og litt omfattende kokkelering. Om jeg begynner på rent og ryddig kjøkken og har hatt kontroll og tid til å vaske underveis så er det max ti min.

Men jeg er jo ikke så veldig perfeksjonist, da. Benken og bordet skal være strøkent, men jeg vasker ikke kjøkkenvask og fronter, liksom.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 11:10   #59
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

Ganske lang, vi har ikke oppvaskmaskin. Jeg rydder (og vasker) mens jeg lager mat, så da er det ikke så gæærnt, men kjøkkenet er et nedslagskatastrofeområde etter at Mannen har laget mat.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-13, 11:12   #60
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.450
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du på å rydde kjøkkenet etter middag?

5-10 minutter hvis kjøkkenet var noenlunde fra før. Jeg pleier å vaske opp så mye jeg kan underveis i middagslagingen. Og så tar jeg ofte en sjau med å tømme, vaske og fylle nye matbokser til dagen etter samtidig. Putter oppi litt middagsrester hvis de kan passe til det, og så reduserer det kjøkkenrydding til en gang i istedenfor to.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no