Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilken radio trenger vi

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-21, 09:53   #1
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken radio trenger vi

Vi er radioløse etter at den første DAB-radioen tok kvelden. På samme tid har de gode gamle infinity høyttalerne takket for seg, så nå hører vi radio enten gjennom TV, lyd på feil sted når man jobber på kjøkkenet eller andre steder og man på trykke på to fjernkontroller... Eller fra telefon med strømmet til lillesøster lydboks via BT. Dårlig lyd og alle meldinger som tikker inn forstyrrer sendingen.

Jeg vil ha en radio hvor jeg kan trykke på en knapp for å slå på, velge mellom ulike kanaler, som er bærbar, en fordel med trådløs uten at det er et absolutt krav OG som har helt ok lyd. Får man det for under 2000,- nu til dags?

Det er selvsagt helt ok om den kan ta imot BT fra telefon for å sende musikk eller podcast, men det er heller ikke et krav.

Har noen andre kjøpt radio den siste tiden og har noen an- eller avbefalinger?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 10:08   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken radio trenger vi

Jeg har en sånn (annen farge), og den synes jeg er bra!
https://prisguiden.no/produkt/geneva...b-radio-278448

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 11:17   #3
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken radio trenger vi

Takk for tips til Appelsin!
Veldig lurt at den kan skaffes i butikk, ettersom selve dagen er i morgen.

Nå ser jeg til min forskrekkelse at det skulle vært et spørsmålstegn i tittelen...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 11:51   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken radio trenger vi

Jeg slår et slag for Sonos One jeg. Har påknapp, men ikke kanalvelger. Man kan snakke til den, og si skru på NRK P1 f eks. Kan strømme fra tlf uten at meldinger/telefoner forstyrrer. Kan også spille direkte fra Spotify for eksempel.

Vi har denne på flere rom:

https://www.elkjop.no/product/lyd-hi...hoyttaler-sort

Ser det er en andregenerasjon også til et par hundrelapper mer, aner ikke hva forskjellen er. Den har ledning, jeg tror de har en oppladbar variant også, den er dyrere.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 12:03   #5
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken radio trenger vi

Jeg ønsker meg det samme som tink, en radio som kan brukes uavhengig av telefon.
Noen som har Exibel- eller andre radioer fra Clas Ohlson?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 12:07   #6
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken radio trenger vi

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg slår et slag for Sonos One jeg. Har påknapp, men ikke kanalvelger. Man kan snakke til den, og si skru på NRK P1 f eks. Kan strømme fra tlf uten at meldinger/telefoner forstyrrer. Kan også spille direkte fra Spotify for eksempel.

Vi har denne på flere rom:

https://www.elkjop.no/product/lyd-hi...hoyttaler-sort

Ser det er en andregenerasjon også til et par hundrelapper mer, aner ikke hva forskjellen er. Den har ledning, jeg tror de har en oppladbar variant også, den er dyrere.

Jeg er også veldig glad i Sonosene våre. Vi har en Move, uten ledning som vi bruker mye når vi sitter ute på verandaen, og så har vi en på kjøkkenet og en i stua. Den er satt opp med Google, sånn at man kan prate til den. Om man ikke vil det, så har den av og på, og husker da siste radiokanalen man har hørt på. App på tlf for å endre.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 12:11   #7
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.958
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken radio trenger vi

Jeg kjøpte nettopp denne og er kjempe fornøyd. Skrur den på og hører på radio, blar mellom kanalene og det er det.

Veldig god lyd.

https://www.elkjop.no/product/lyd-hi...dab-radio-hvit

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 12:17   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken radio trenger vi

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg ønsker meg det samme som tink, en radio som kan brukes uavhengig av telefon.
Noen som har Exibel- eller andre radioer fra Clas Ohlson?

Jepp. Jeg har denne i drivhuset om sommeren, og er godt fornøyd. Funker like fint som den tre ganger så dyre radioen vi har på kjøkkenet, og så kan man koble til mobil med Bluetooth eller kabel om man ønsker.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 13:23   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken radio trenger vi

Jeg kjøpte Sonos One da radioen vår tok kvelden. Kunne ikke vært mer fornøyd! Og jeg var skeptisk.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Emneord
blåtann, lyd, radio

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no