Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva er greia med cherrox?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-08, 23:06   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hva er greia med cherrox?

Hvorfor kan man ikke bare bruke støvler med ullsokker i?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:09   #2
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Dette har jeg lurt på siden jentene begynte i barnehagen, men ikke funnet noe svar på. Så jeg setter meg her og venter på svar med deg.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:11   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Åh godt det ikke bare var meg. Vi har aldri hatt cherrox til storebror, men jeg lurer jo på om dette er et must-have nå som han er ute hele dagen i allslags vær. Kanskje jeg har gått glipp av noe?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:16   #4
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Takler vanlige gummistøvler minusgrader, da? Jeg tenker på selve materiale, at det blir stivt og kan knekke?
Dessuten gjør vel det lodne foret i cherroxen at det blir luft mellom støvlen og ullsokken - noe som gjør den varmere.

Er jeg helt på viddene?:cherroxmamma:

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:17   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Det er fin-fint å bruke når det er vinter, og temperaturen er akkurat ikke lave nok til at det blir snø av de enorme mengdene som kommer ut fra himmelen.

Og på slushføre er det ingenting annet som duger.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:17   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.206
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Det skjønner ikke jeg heller. Men vi fikk kjeft av barnehagen da vi prøvde, for det var visstnok ikke varmt nok.

Men cherrox bruker man jo i plussgrader, vel? Ingen vits i cherrox hvis det ikke er vått ute. Hvordan skulle da gummistøvler med ullsokker bli for kaldt?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:18   #7
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva er greia med cherrox?

Vi har aldri hatt cherrox. De bruker gummistøvler når det regner, med ullsåler og ullsokker, og det er plussgrader. Også er det skinnstøvletter (impregnerte) med ullsåler ellers, i minusgrader, både høst og vinter. (Vinterutgavene med ullfór.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:18   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er fin-fint å bruke når det er vinter, og temperaturen er akkurat ikke lave nok til at det blir snø av de enorme mengdene som kommer ut fra himmelen.

Hvorfor ikke bruke goretex eller vanlige gummistøvler da? Dersom det er så kaldt at gummien skal fryse vil det vel være is og snø og dermed ikke behov for cherrox?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:18   #9
lowrider
Velger å ignorere idioter
 
lowrider sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
Innlegg: 139
lowrider bør skjerpe seg
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Skal vel være rimelig kaldt før gummistøvler "brekker" og er det så kaldt så skal vel ungene ikke være ute heller

__________________
Gjør døren høy og porten vid, her kommer en med dålig tid
lowrider er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:19   #10
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Her er det sjelden minusgrader om vinteren. Vi har brukt cherrox, er på utkikk etter noe bedre.

Enkelt å tråkke nedi må det være.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:20   #11
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.269
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Jeg har også fått kjeft i barnehagen, men jeg har enda ikke opplevd kalde unger i gummistøvler. Er det sørpe, er det varmt nok med ullsokker og gummistøvler, er det for kaldt for det, funker vinterskoene. Satser på at det duger en vinter til i barnehagen (selv om ungene syns at cherrox er gruelig staselig, da).

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:21   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

De turte ikke kjefte på oss i barnehagen sist vinter, men vi fikk noen rare blikk da jeg henviste til goretex eller gummistøvler og ull. Kan ikke se for meg at det syntetiske foret i cherrox kan konkurrere mot en ullsokk?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:23   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hva er greia med cherrox?

Barnehagen har aldri etterlyst cherrox, og sier at slik vi gjør det synes de også er best. De oppfordrer til skinnstøvletter til ungene, og gummisstøvler på det første foreldremøtet. Tror de synes cherrox er like mye herk som jeg.
Vi har heller aldri hatt våte eller kalde barn.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:24   #14
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Selvfølgelig kan du bruke gummistøvler med ullsokker i. Det er vel mer en smakssak. Jeg synes Viking Thermo er mye mer praktisk, ihvertfall her på østlandet med mange milde vinterdager og mye slaps. De sitter bedre på foten, er ikke fullt så glatte, og de er enkle for barnet å ta av og på selv. Men vanlige Cherrox er stive, tunge og glatte, og ikke det spor bedre enn støvel og ullsokk.

  Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:26   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Storebror er en liten varmovn på beina, og han svetter ut gummistøvlene på noen få timer. Jeg spurte i den andre tråden, men gjør det gjerne igjen; På hvilken måte er Viking thermo annerledes enn andre cherrox? Er det bare vekt og passform eller blir ungene mindre klamme?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:26   #16
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

:goretex-elsker:
Jeg tenker at støvler med ullsåler og ullsokker må være minst like bra som cherrox om man nå mener at man trenger støvler/den slags skotøy, enten til seg eller barnet..
Jeg løsnet litt på støvle/cherrox-nekten min sist vinter, og lot jentungen få et par dock boots, noe hun var særdeles fornøyd med i begynnelsen ettersom hun ALDRI har hatt støvler eller cherrox på beina før, men etter en stund lot hun stoltheten falle og innrømmet at hun likte mye bedre gore-tex-skoene sine..

Folk får velge selv, altså.. Men jeg har sett noen barn bruke cherrox i all slags vær (altså flere minusgrader også) og tenker at cherrox ikke alltid er det beste for små barneføtter, spesielt ikke når det er kaldt.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:26   #17
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

De puster!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:27   #18
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

De puster!

Og er helt vantette?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:27   #19
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Noen foreldrer tror at cherox er fullgode vintersko, det er det ihvertfall ikke! Ungene blir blåfrossne på tærne av gærnskapen om det skulle finne på å bli minusgrader.

Viking sine Thermo er ikke så gæli, og ellers kan jeg anbefale Kamik Snowkone.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-08, 23:29   #20
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er greia med cherrox?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Storebror er en liten varmovn på beina, og han svetter ut gummistøvlene på noen få timer. Jeg spurte i den andre tråden, men gjør det gjerne igjen; På hvilken måte er Viking thermo annerledes enn andre cherrox? Er det bare vekt og passform eller blir ungene mindre klamme?

Vet ikke, for det har ikke vært et problem hos oss. Men jeg kan ikke forestille meg av Viking sine puster på noen måte, så det spørs om han ikke vil bli klam med dem også.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no