Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Innetemperatur

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-21, 15:50   #21
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innetemperatur

Vi har ca 18-19 grader. Noen ganger litt over, spes på kjøkkenet når vi lager mat og stua i helgene når vi sitter mer i ro. Det samme på hjemmekontoret. Har alltid ullsokker og ullgenser på inne.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 15:59   #22
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Innetemperatur

Panelovner står på mellom 16 og 19 °C.
Varmekabler på bad og gang er på 25°C.
Fyrer med ved i tillegg for å få det behagelig.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 16:18   #23
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innetemperatur

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Vi har ca 18-19 grader. Noen ganger litt over, spes på kjøkkenet når vi lager mat og stua i helgene når vi sitter mer i ro. Det samme på hjemmekontoret. Har alltid ullsokker og ullgenser på inne.

Varmekabler på badet. Ikke hett, bare gulvvarme varmer veldig.

Skrur av på hjemmekontoret når arbeidsdagen er over så det blir kjølig til natten. Senker også i oppholdsrom til ca 16 grader.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 16:31   #24
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innetemperatur

Vi har stort sett kun vannbåren gulvvarme som oppvarming (varmepumpe). Tempen er satt på 21 i de fleste rom bortsett fra bad. Det er ganske kaldt nå synes jeg, men venter med å skru opp til strømprisene har roet seg.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 17:06   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Innetemperatur

Varmepumpen står på 22 c. Rengjorde filteret i går, det hjalp godt. Panelovn på kjøkken står på 22 på ettermiddag, 18 resten av døgnet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 17:49   #26
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innetemperatur

22 på kjøkken/stue og bad. Har ingen ovner på soverommene.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 18:16   #27
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.434
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Innetemperatur

Det varierer veldig. Har vannbåren varme i noen rom som er innstilt på 22 i gang og på kjøkken, 24 på badet og 18 på to rom som ikke er i bruk (laveste innstilling - helt latterlig). I andre rom har vi radiatorer med fjernvarme. De er enten av (helt kalde) eller på (kokvarme nå for tiden og mindre varme hvis utetemperaturen er lavere), så om det blir for varmt eller kaldt jeg må regulere varmen med å skru dem litt av og på. I tillegg har vi to peiser og fyrer opp om det blir for kaldt eller for kosen.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 18:40   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.540
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innetemperatur

Hadde vi hatt en varmepumpe som varmet stua i bedre grad...

Jeg søkte på vedpriser i dag, vi trenger påfyll. Men underveis i middagen skiftet fokuset til "hva koster det egebelig å fyre med ved" og for oss som 1)ikke har tilgang på gratis ved vi hogger selv og 2)ikke har en ny og rentbrennende ovn. Så er kWh prisen på vedfyring relativt høy.

(og nei. Vi får ikke ved til 1 kr liter. 40 kr for 40 liter hos forhandler, mot "å være så dum at en betaler 75 på bensinstasjonen". Det er 67 om en henter og 75 om en får det levert fra vedbilen som er den billigste jeg fant i omegn (utsolgt på denne siden av nyttår da. Men vi har vel ved til ca jul med nåværende fyringsmønster. Vi fyrer mye mer nå enn vi har gjort før.

Men altså. Det er sikkert et passe tema for gruffetrpden eller noe sånn, for søren om jeg ber om fyring lønner seg..

Og Wattn appen er nede så jeg vet ikke hva strømprisen vår er i dag. Men mannen fyrte opp når han begynte å lage middag. Og fikk tempen opp fra da 18,6 til nå 20,4 så fyring funker i alle fall. Men det er ikke gratis. Det er ved han fikk levert med vedbilen til altså sikkert ca 79 kr for 40 liter, i fjor høst.
(plantasjen er dyrere, selv med sin kvantumsrsbatt, vi burde sikkert leie en henger og kjøpe av en bonde (jeg kjenner en bonde som selger ved, men da snakker vi "hel eller halv pall" (60 eller 33 vanlige vedsekker?) men da må man innberegne leie av henger, og sannsynligvis "låne min far", jeg kjører knapt nok henger på sommerrn, og slett ikke på vinteren. Langt avsted.

Nei. En av oss får slutte å jobbe. Og bli med pappa i Vestskogen neste år og fakrisk få billig ved. Vi har vel nemlig teoretisk mulighet til det. Bare at reelt så er det ikke helt gjennomførbart)

Men 20,5 tilsier ull og pledd for meg kjenner jeg. Jeg liker pledd da. Og ull.

Men jeg er usikker på om vi heller bør fyre mer med strøm. Utenom de dyreste timene? Må regne på det inkl nettleien og andre avgifter og da må ikke den dumme appen være nede. Eller muligens nettsiden funker. Må bare få mannen til å logge inn da. Abonnementet står i hans navn

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 18:41   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.540
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Innetemperatur

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Varmepumpen står på 22 c. Rengjorde filteret i går, det hjalp godt. Panelovn på kjøkken står på 22 på ettermiddag, 18 resten av døgnet.

Rengjøre filter ja. Det er nok på tide her også.. Endrer ikke det faktum at de. Står på en idiotisk plassering da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-21, 18:51   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innetemperatur

Min palle ved (tusen liter) kosta borti 1400 ifjor, levert på trappa. Ser prisen har økt med en hundrelapp nå. Bruker å bestille ilag med naboene i blokka og dele på frakten.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no