Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva husker du fra julen som barn?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-21, 15:48   #21
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva husker du fra julen som barn?

Vasking, kaos og pynting av hus og juletre lillejulaften. På kvelden prøvesmakte vi julepålegget: Sylte, lammerull, røkelaks og gode oster.

Julaften morgen med julestrømpe. Langt bad mens jeg leste alle juleheftene. Så var det Disney på TV før julemiddag med svineribbe. Mormor og morfar var fast hos oss hvert år.

Første juledag hjemme hos farmor og farfar. Brunsj sammen med tante, onkel og kusine. De voksne gikk aldri fra bordet, stemningen var god med høylytt sang og fjas, mens vi barna ofte endte i en krøll foran TV-en med godis, frukt og brus.

Resten av julen var mindre fast, men vi var alltid en tur hjemme hos mormor og morfar også, og spiste pinnekjøtt.

Nyttårsaften ble som regel feiret med naboer i samme gate, hjemme hos oss eller en av dem. Da også ble de voksne ved bordet, mens vi barna ormet rundt og så på TV eller spilte spill.

Jeg synes julen var magisk og håper inderlig at mine barn synes det samme. Som voksen er det sjelden jeg får skikkelig julestemning, og jeg savner få, men morsomme, familielag. Det blir mye kjedelig pliktløp gjennom julen, må jeg innrømme, der vi bare bytter på å sitte i hverandres sofa og trykke i oss kaker.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no