Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kos og kaos

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-07, 08:35   #21
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kos og kaos

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

For min del satt jeg stor pris på det nye ordet jeg lærte meg som vi helt sikkert skal bruke når dette en gang skal forklares. Pappaen stikker nemlig ikke tissen sin inn i tissen til mamma. Han stikker den inn i babyhullet. Fantastisk ord!

Jeg ble litt overrasket da jeg hørte det, for det hadde jeg funnet på helt av meg selv for noen år siden. Det må nok være sånn at "great minds think alike".

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 21:07   #22
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kos og kaos

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg ble litt overrasket da jeg hørte det, for det hadde jeg funnet på helt av meg selv for noen år siden. Det må nok være sånn at "great minds think alike".



Uansett et kult ord!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 00:55   #23
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kos og kaos

Så dumt at jeg ikke fikk det med meg. Fikk spørsmål av storesøster i dag om hvordan man lager barn. Jeg prøvde å svare uten å gå i detalj, men det var visst ikke godt nok for henne. Hun ville ha sannheten. Jeg sa vi kunne snakke mer om det i morgen, så da har jeg en dag på meg til å finne ut av hvordan jeg skal forklare det.

Tidligere har det vært godt nok med at mamma og pappa er glad i hverandre og pappa tar et frø i mammas mage så blir det en baby. Men ikke nå lenger gitt.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 00:57   #24
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kos og kaos

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Du kan se det på web-tv på nrk.no. Det koster ingenting og du trenger ikke logge deg på.

For min del satt jeg stor pris på det nye ordet jeg lærte meg som vi helt sikkert skal bruke når dette en gang skal forklares. Pappaen stikker nemlig ikke tissen sin inn i tissen til mamma. Han stikker den inn i babyhullet. Fantastisk ord!

Så smart. Det ordet skal jeg bruke i morgen.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 00:59   #25
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kos og kaos

Rett mann på rett plass!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 01:04   #26
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kos og kaos

Flott program! Må ærlig innrømme at jeg ikke er spesielt i Klaus Sonstad i " Are og Odin" ,men liker han veldig godt i kos og kaos.

  Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 09:03   #27
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kos og kaos

Jeg også liker programmet og Klaus J. Sonstad godt.

Og babyhullet er et mye mer genialt ord enn tisserompa, som barnehagetantene til snuppa kalte det.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 18:10   #28
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kos og kaos

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Synes prosjektet i Nederland med seksualunadervisning til 4-åringer var spennende.

Helt enig - det er virkelig noe man burde tenke på her i Norge, hvor debutalderen stadig blir lavere.

I Nederland-prosjektet lærte man barna til å si NEI! Ikke bare et "nei" men et klart og tydelig NEI!! - for å tydeligegjøre egne grenser, for å kunne si tydelig nei til en som vil prøve seg. For å vise barnet at det ikke ergreit; barn blir lett usikre når en eldre/voksenperson vil overtale dem til noe de egentlig ikke syns er greit. Og en ung jente (12-13 år) blir usikker fordi de tror at det skal være sånn, at man skal ha sex bare fordi man er i samme rom som en gutt. Sånn har det faktisk blitt i mange ungdomsmiljøer, og vi må som foreldre/lærere/pedagoger/ungdomsarbeidere informere MER, - NÅ!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:07   #29
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kos og kaos

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg ble litt overrasket da jeg hørte det, for det hadde jeg funnet på helt av meg selv for noen år siden. Det må nok være sånn at "great minds think alike".

Det heter det i vår godkjente ord-liste også. Tar ikke æren for det, for jeg lærte det av en kollega. (Hun du kjenner, Nenne. Kan det være der du har lånt det fra du også?) Selv for en prippen Kaija går det an å bruke i "hvor kommer babyen fra-samtaler" uten at det føles heldumt.

Kos og kaos er bra.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no