Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kos og kaos

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-07, 08:53   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kos og kaos

Må bare si at jeg synes programmet til Klaus Sonstad er ordentlig informativt. OK; jeg er ikke enig i alt, men det gir noen gode innspill i hvert fall.

I går handlet det om barn og seksualitet. Flere nyttige tips der ja.

For de som ikke fikk det med seg, men vil se så er det tilgjengelig på web-tv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 08:57   #2
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kos og kaos

Enig med deg. Selv om jeg ikke fikk sett hele i går .. måtte tusle i seng gitt.
Men jeg liker veldig godt programmet!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 09:23   #3
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kos og kaos

Eg synes Klaus Sonstad har eit spanande, underhaldande og ikkje minst lite sjølvhøgtideleg sideblikk på barneoppdragelse. Dramaturgien i programmet er fantastisk, og eg kjem nok heilt sikkert til å fortsette å sjå på.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 09:39   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kos og kaos

Liker det også. Fikk ikke sett i går, men innbiller meg at det går i reprise på NRK2 seinere i uka. Så det i hvert fall ikke på mandag sist.

Nå har jeg sjekka; det går om igjen på NRK2 onsdag kl 23.15.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 09:40   #5
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kos og kaos

Sambo og jeg satt og rødmet og kniste. Utrolig at vi ikke klarer å være mer voksne enn å bli skikkelig flau over klønete voksne som prøver å forklare hva sex er for noe.

Synes det er et fint program.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:51   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kos og kaos

Det er et veldig fint program. Jeg syns han er virkelig flink!

Jeg er forresten ikke sikker på om jeg var helt fortrolig med den barnehagen som OPPFORDRET til seksuell lek. Det finnes en gylden middelvei mellom "FYY!!" og "Her har vi bygget et leketelt sånn at dere kan leke seksuelt sammen!!", tenker jeg da. :vestlandsk puritaner:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel

Sist redigert av Polyanna : 16-01-07 kl 13:04.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:53   #7
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kos og kaos

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er forresten ikke sikker på om jeg var helt fortrolig med den barnehagen som OPPFORDRET til seksuell lek. Det finnes en gylden middelvei mellom "FYY!!" og "Her har vi bygget et leketelt sånn at dere kan leke seksuelt sammen!!", tenker jeg da. :vestlands puritaner:

Ja jeg er enig. En mellomting hadde jo vært fint. At det var rom for å gjemme seg litt bort osv. er jo bra. Men å oppfordre til det (om jeg ikke misforsto) var jo litt voldsomt.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 12:55   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kos og kaos

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er forresten ikke sikker på om jeg var helt fortrolig med den barnehagen som OPPFORDRET til seksuell lek. Det finnes en gylden middelvei mellom "FYY!!" og "Her har vi bygget et leketelt sånn at dere kan leke seksuelt sammen!!", tenker jeg da. :vestlands puritaner:

Du var ikke alene om den tanken!
gså vestlending:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 14:45   #9
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kos og kaos

Synes prosjektet i Nederland med seksualunadervisning til 4-åringer var spennende.
Noen som vet hvor mange som bruker prevensjon ved første samleie her i Norge?


Sist redigert av Silence : 16-01-07 kl 15:05. Årsak: prevensjon, ikke kondom...
Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 14:55   #10
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kos og kaos

Fra samliv.net

Sitat:

I Norge er det gjort undersøkelser som viser at 1/3 debuterer før de er 17 år, 1/3 mellom 17 år og 19 år, og 1/3 etter at de har fylt 19 år.Med prevensjon?
Halvparten av de som debuterer bruker prevensjon under samleiet. Jenter opplever at om de viser at de brukerprevensjon, så viser de at de har planlagt det. Guttene er redde for å bruke prevensjon/kondom fordi de er redde for å ikke få til og være gode nok elskere.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 15:05   #11
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kos og kaos

Jeg tror det var 80% av nederlandske ungdom som brukte prevensjon ved første samleie. Gj.sn. debutalder var 17 år.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 17:28   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.810
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kos og kaos

Programmet om barn og seksualitet var kjempeinterrestant, syns jeg - morsomt og informativt på en gang!

(Og så elsket jeg han lille tassen som ikke kunne skjønne hvorfor man ikke like gjerne kunne adoptere barn, så slapp man det bryet med tissen og alt det der.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 17:34   #13
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kos og kaos

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

(Og så elsket jeg han lille tassen som ikke kunne skjønne hvorfor man ikke like gjerne kunne adoptere barn, så slapp man det bryet med tissen og alt det der.)

Ja, tenk så kjekt det er å vite at foreldrene ikke har holdt på med den slags Fantastisk kommentar fra den lille tassen

Artig program!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 19:08   #14
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kos og kaos

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Synes prosjektet i Nederland med seksualunadervisning til 4-åringer var spennende.
Noen som vet hvor mange som bruker prevensjon ved første samleie her i Norge?

Jeg ble også imponert over de tallene fra Nederland. Jeg tror absolutt vi kan lære mye der.


Kos og kaos er en hit her hos oss, ja!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 19:15   #15
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kos og kaos

Koser meg virkelig med det programmet, gleder meg til neste uke.

Det nederlandske prosjektet med å starte tidlig med seksualundervisning har jeg klokketro på.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 20:07   #16
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kos og kaos

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er forresten ikke sikker på om jeg var helt fortrolig med den barnehagen som OPPFORDRET til seksuell lek. Det finnes en gylden middelvei mellom "FYY!!" og "Her har vi bygget et leketelt sånn at dere kan leke seksuelt sammen!!", tenker jeg da. :vestlandsk puritaner:

Det er jeg helt enig i. Det ble i meste laget for meg. Så fri og "naturlige" behøver vi ikke å være. :østlandsk puritaner:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 20:11   #17
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kos og kaos

Enig, herlig program! Har sett begge de første episodene.

Og jeg oppfattet det ikke som at den barnehagen oppfordret til seksuelle leker, de bare la til rette for det ved å gi barna rom. Synes det virket veldig smart, jeg. Og det nederlandske opplegget var jo virkelig overbevisende, dette burde innføres her til lands også!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 20:15   #18
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kos og kaos

Dette skal jeg visst se på neste gang.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 08:23   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kos og kaos

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Dette skal jeg visst se på neste gang.

Du kan se det på web-tv på nrk.no. Det koster ingenting og du trenger ikke logge deg på.

For min del satt jeg stor pris på det nye ordet jeg lærte meg som vi helt sikkert skal bruke når dette en gang skal forklares. Pappaen stikker nemlig ikke tissen sin inn i tissen til mamma. Han stikker den inn i babyhullet. Fantastisk ord!

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 08:32   #20
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kos og kaos

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Du kan se det på web-tv på nrk.no. Det koster ingenting og du trenger ikke logge deg på.

For min del satt jeg stor pris på det nye ordet jeg lærte meg som vi helt sikkert skal bruke når dette en gang skal forklares. Pappaen stikker nemlig ikke tissen sin inn i tissen til mamma. Han stikker den inn i babyhullet. Fantastisk ord!



Takk for tips!

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no