Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du sett Saddam-videoen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du sett hengingen av Saddam?
Ja 26 18,06%
Nei 118 81,94%
Deltakere: 144. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-07, 12:42   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Jeg så den snutten som kuttes rett før han får repet rundt halsen.
Hvorfor aner jeg ikke, jeg kom inn på det ved en tilfeldighet, og jeg blir fortsatt kvalm av det hele.
Ikke minst er jeg raaaaaaaaasende på at f.eks NRK viser utsnitt av denne på nyhetssendingen sin kl 13 midt på lyse dagen. Det er så unødvendig!
Jeg vil ikke se bilder eller videoer, media burde holde seg for god til å legge driten ut.
:furie:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 12:42   #22
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Jeg er egentlig ganske nysgjerrig, men akkurat dett klarer jeg ikke å se.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 12:53   #23
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Nei, jeg har ikke sett den. Jeg føler heller ingen trang eller lyst til å se den.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 12:55   #24
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Jeg har sett før og etter seansene, det er ille nok, grunnen er vel det samme som Polyanna sier.
Jeg aner rett og slett ikke hvorfor jeg trykket på linken.
Jeg vet også at om jeg hadde sett selve hengingen, ville det ha gjort meg i en elendig form innvendig.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 12:56   #25
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Nei, jeg har ikke sett den. Jeg har ufrivillig sett bilde av mannen med løkken rundt halsen. Det gjorde meg svært opprørt og lei. Dødsstraff er kaldblodig drap som gjør meg fysisk uvel.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 12:59   #26
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Nei, har ingen trang til det heller. Ville ikke se det som de viste på fjernsynet heller - har bare sett stillbilder på forsider av nettaviser og papiraviser. :sart:

Er ikke tilhenger av dødsstraff, heller ikke i dette tilfellet.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 13:03   #27
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Nei, og ikke har jeg lyst heller. Jerg leste kronikken til Linn Ullmann i Aftenposten i dag ang de 2 forskjellige videoene som finnes av henrettelsen og jeg ble fysisk uvel bare av å lese om de.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 13:13   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Jeg tror kanskje det jeg var ute etter var å diskutere hvorfor dette er så "attraktivt" (i mangel av bedre ord). Hvorfor finnes tydeligvis fortsatt denne makabre trangen i vårt opplyste samfunn? For det gjør den jo åpenbart. Ellers ville jo ikke videon gått som den gjør mediene hadde ikke tøyd strikken så langt som de gjør i å vise "nesten alt", og med makabre overskriften.

Vi har kommet et stykke på vei siden middelalderen, men hva er det med menneskesinnet som tiltrekkes av det makabre?

Det var noen tanker om dette temaet jeg var ute etter (og dere som ikke kjenner en eneste sånn makaber følelse i magen er også velkomne til å synse )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 13:17   #29
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Jeg synes ikke videoen var særlig ekkel. Jeg synes det er en barbarisk hendelse, det å ta livet av noen med et tau, men ingenting festet seg til netthinnen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 13:18   #30
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Nei, ikke blir fristet selvom jeg har linken rett foran meg
Skal ikke se den heller

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 13:26   #31
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Jeg er nysgjerrig av natur og egentlig litt overrasket over at jeg IKKE har sett filmsnutten.
Men tydligvis er det grenser selv for min nysgjerrighet.
Å se et menneske blir drept på den måten har jeg faktisk ikke behov for å se.
Ikke at jeg regner med at jeg skulle miste nattesøvnen av den grunn, men det blir vel på en måte min lille protest mot at slikt blir filmet og lagt ut på nett.
Hvilken nyhet og nyttighetsverdi har egentlig en slik video?
Er det for at mennesker rundt omkring i verden skal sitte og kose seg med at nå fikk de han? Han lo sikkert lenge, men resten av verden lo sist og dermed best?

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 13:26   #32
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Jeg tror til en stor grad det handler om døden. Hvilke mer eller mindre ubevisste tanker, følelser og redsler vi alle har rundt det å dø. Jeg kjente også dragningen, Polyanna, men klikket meg som deg ut "i tide". Jeg tenker ikke på det som "avskyelig" og "motbydelig" at vi har denne trangen - det er ikke noe poeng i å prøve å "heve seg over den". Men kan kan være den seg bevisst, og prøve å forstå hva det handler om. Og selvsagt forsøke å motstå fristelsen til å følge det instinktive og heller la moralen råde.

Og ser man bort fra det eksistensielle, så er jo dette en grotesk handling, som burde forbys, og fordømmes fra alle hold. Og da mener jeg både det å utøve dødsstraff og det å filme og distribuere gjennomføringen av den.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 13:27   #33
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Nei, jeg har ikke sett den.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 13:58   #34
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Nei, har ikke sett den og har heller ikke sett noe av forberedelsene. Jeg skiftet kanal de gangene klipp fra dette ble vist på tv.

Når det kommer til voldelige filmer kan jeg se omtrent hva som helst uten å kjenne det noen plass. Men når det kommer til virkelige mennesker grøsser jeg bare ved tanken.

Jeg er full av fordommer og tror at de som kikker på dette er samme type som ser BigBrother og som fylles av sensasjonslyst/kikkertrang når det skjer noe grusomt. Fram til noen gir meg en god grunn til å se dette beholder jeg fordommene mine.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 13:59   #35
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg har sett. Jeg er et nysgjerrig vesen.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 14:00   #36
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Jeg har ganske enkelt ikke lyst å se den.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 14:03   #37
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Nei, jeg har ikke sett den. Jeg er veldig nysgjerrig av meg til vanlig, men akkurat den videoen ønsker jeg ikke å se.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 14:10   #38
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg er full av fordommer og tror at de som kikker på dette er samme type som ser BigBrother og som fylles av sensasjonslyst/kikkertrang når det skjer noe grusomt. Fram til noen gir meg en god grunn til å se dette beholder jeg fordommene mine.


Slik tenker jeg også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 14:13   #39
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Nei, klarer det ikke.

Klarer knapt nok å se spillefilmer som omhandler dødsstraff. Unngår det helst. Pinte meg igjennom "Dancer in the dark" men angret etterpå. "Ded man walking" og "Den grønne mil" har jeg begge begynt på, men ikke greid å se ferdig. (Det eneste jeg til nød kan tåle å se er henging i cowboyfilmer, de er likevel så fjerne og uvirkelige)

Å se en reell henrettelse bli utført kunne ikke falle meg inn engang Blir dårlig bare av å tenke på det. Kom i skade for å se litt for mye av Ceauşescus henrettelse da jeg var rundt 16 (de viste for mye på nyhetene, uten å advare). Hadde mareritt lenge etterpå.

Det har forsåvidt ikke så mye med min moral å gjøre, jeg mener ikke så mye om de som har sett den, det går rett og slett på at det byr meg imot og at jeg rett og slett ikke greier det. Men jeg kan jo alltids late som om det er fordi jeg er bedre enn de som velger å se den

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-01-07 kl 14:34.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-07, 14:20   #40
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sett Saddam-videoen?

Jeg har ikke sett den, og ikke vil jeg det heller. Ikke mer enn litt av det som ble vist på dagsrevyen og TV2-nyhetene. Jeg synes det er motbydelig at nyhetssendingene viser såpass mye av denne videoen, bildene blir jo slengt i trynet på en før man rekker å zappe.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no