Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Klargjøring

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-09, 22:50   #1
MrKolt
Nybegynner
 
MrKolt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 10
MrKolt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Klargjøring

Hei..
Som dere sikkert skjønner av innlegget jeg kommer med, er jeg ikke veldig rutinert på kjøkkenet...
Jeg fikk ny stekepanne til jul. Det er en Woll 28cm sautepanne (eller hvordan det skrives) med titan.
Det jeg lurer på er: Skal denne klargjøres på noen måte før jeg kan begynne å steke i den?? Jeg har nemlig hørt ad det lønner seg å sette den in med matolje og så la den stå på varm plate en stund. Dette får jeg ikke helt til å rime siden det jo sies at med slikt titanbelegg så trenger man ikke smør/olje når man steker.. Noen som kan hjelpe en rådvill herre?

MrKolt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 00:23   #2
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klargjøring

Jeg gjorde ingen verdens ting med min stekepanne, men er ikke den samme. Står det ikke i bruksanvisningen?

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 01:05   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klargjøring

Vask den du.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 01:22   #4
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Klargjøring

Vask den ja.
Det er jernpanner man må klargjøre.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 08:00   #5
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klargjøring

I "bruksanvisningen" til min Jamie Oliver stekepanne sto det at før første gangs bruk skulle den vaskes og så smøres med ca 1ss matolje.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 17:15   #6
MrKolt
Nybegynner
 
MrKolt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 10
MrKolt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Klargjøring

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg gjorde ingen verdens ting med min stekepanne, men er ikke den samme. Står det ikke i bruksanvisningen?

Der er du inne på problemet mitt, bruksanvisninger er bak på esken bare, og på tyst... Der er jeg ikke sterk gitt. Men jeg gjør som dere sier jeg, vasker den og setter den med en ss matolje.

Takk for alle tips
MrK

MrKolt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no