Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Del dine REM-favoritter!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-08, 22:14   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Del dine REM-favoritter!

I forbindelse med de forestående konsertene skrives det mye om REM i avisene om dagen, og i kveld har jeg kost meg med Aften Aftens gjennomgang av alle albumene og blitt minnet om mange klassikere. Hvilke REM-låter er dine favoritter?

Her er noen av mine:


(Kilde: youtube.com)


(Kilde: youtube.com)


(Kilde: youtube.com)


(Kilde: youtube.com)


(Kilde: youtube.com)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:16   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

Leave
Bad day

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:17   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Leave
Bad day

Å ja! De kunne også vært på min liste.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:18   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

The great beyond
The one I love
Bad day
Loosing my religion, Everybody hurts, etc.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:20   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

Everybody hurts
Man on the moon
Losing my religion
Bad day

Blant annet...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:31   #6
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

Et par(tre) favoritter til:

What's the frequency, Kenneth
Drive
Shiny happy people

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:33   #7
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

I forbindelse med de forestående konsertene skrives det mye om REM i avisene om dagen, og i kveld har jeg kost meg med Aften Aftens gjennomgang av alle albumene og blitt minnet om mange klassikere. Hvilke REM-låter er dine favoritter?

For et par timer siden kom jeg fra badet og forkynte til mannen at det var en helt fantastisk gjennomgang av REMs plater i Aften Aften (jeg leser ellers aldri på badet, men U har vært så stri og mammadalt i dag at jeg måtte gjemme meg unna litt).

Jeg nøt den!

Det er dessverre umulig for meg å liste opp favoritter. Nesten alle fra Green, som var den platen som fikk meg til å oppdager REM. Liker også en del fra Out Of Time, selv om det er selloutkommerhelvetessalbumet. Og så Nightswimming, som du fikk meg til å oppdage, selv om jeg hadde spilt platen tusen ganger.

Etter å ha lest saken bestemte jeg meg dessuten for å skaffe de fem første platene, som jeg bare har et enkeltlåt-forhold til.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:36   #8
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

Fretless
Losing my religion
Find the river

Og så har de en litt kul versjon av "First we take Manhattan"

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:41   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

The one I love
Everybody hurts

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:49   #10
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

Shiny Happy People
It's the end of the world as we know it (husker det var om og gjøre å lære seg mest mulig av teksten)
Stand
Half a world away
Let me in
I've been high

og (men bare når jeg er i humør) Night Swimming. Ofte føles den kjedelig.

Synes forøvrig Monster er et høyst undervurdert album. Det er et av de jeg liker best, sånn totalt sett. Men jeg virkelig vreng, da.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:50   #11
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

Loosing my religion
Everybody hurts
Nightswimming

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 22:51   #12
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

Å ja - jeg må også ha med It's the end of the world as we know it

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 23:41   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

Nightswimming
Find The River
Superman
The One I Love
It's The End of The World As We Know It
Wendell Gee
Bandwagon
Pale Blue Eyes
What's The Frequency, Kenneth

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 09:01   #14
Ellie
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 6
Ellie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

REM har mange bra låter. Ingen tvil om det. Vanskelig å plukke ut de beste synes jeg. Alle de som er nevnt her er bra låter.

Hm, tror jeg må finne frem mine REM plater igjen. Lenge siden jeg har hørt på dem.

Ellie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 09:08   #15
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

Jeg synes som Xian at det er vanskelig å peke ut noen favoritter. REM er et band som har en låt for enhver anledning og jeg velger utfra humøret jeg er i. Den jeg har hørt aller mest på er nok Find the River.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 09:14   #16
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

Gleder meg sinnsykt mye til i kveld. Men å velge favoritter er vanskelig. Men jeg har en favorittlinje. "I count your eyelashes, secretly" fra At my most beautiful. Ellers er jeg mest glad i gammel REM fra 80-tallet.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 10:02   #17
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

Drive

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 10:07   #18
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

Jeg hadde en CD en gang, med en tiger eller løve eller noe utenpå, tror jeg. I hvert fall var det den CDen What's the frequency, Kenneth? var på. Jeg liker omtrent alle sangene derfra.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 10:17   #19
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Gleder meg sinnsykt mye til i kveld.

Jeg solgte billetten min igår. Småen var ikke klar for barnevakt ennå.

Jeg liker veldig masse R.E.M og det er vanskelig å peke på favoritter, men f.eks

Its the end of the world as we know it
Loosing me religion
Nightswimming
The one I love
Everybody hurts

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 10:32   #20
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Del dine REM-favoritter!

De har fantastiske låter fra alle album, og fra Document til og med New Adventures in HiFi finnes det knapt nok dødpunkter. Men er det én låt som hever seg litt over de andre, må det være Drive.

I denne tråden er det også på sin plass å påpeke at det er plagsomt lenge siden REM kom med noe virkelig bra. Up står for meg som tidenes nedtur, og jeg synes heller ikke noen av de siste utgivelsene deres er i nærheten av gammel storhet.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no