Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-08, 23:00   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

I og med at alle norske filmer er med Kristoffer "samme ka artikulering eg har, bare eg ser dopa nog ud" Johner i en eller annen rolle, mener jeg bestemt at teksting bør være standard.

Nok. : pirker: Me seie ikkje nog.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 23:05   #22
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

På tv er det jo ikke noe problem, men hvordan løser man det i kinosalen for de hørselshemmede, Ben? Ber dem om å bli hjemme?

Jeg mener at det er et problem på fjernsyn, fordi jeg ikke kan slå teksten av.

En moderne kinofilm består vanligvis av både bilde og lyd, dersom man har problemer med å få med seg en av delene, vil man sannsynligivs få en redusert opplevelse av den. Sannsynligvis er utekstet film ofte lite egnet om man er hørselshemmet.

Jeg merker meg at norske filmprodusenter, i følge artikkelen i Aftenposten, ikke ønsker å tekste filmene sine, selv om de slipper å betale for det, fordi de mener at det skader det kunstneriske uttrykket, og det gjør det; det ødelegger bildet, det ødelegger «timingen», det kan gjøre ting som skal være utydelige for tydelige, og det kan virke forstyrrende når man hører hva som blir sagt.

Jeg syns en mye bedre løsning ville være å ha enkelte visninger med tekst på norskspråklig film, og helst enkelte visninger uten tekst for filmer på andre språk også.

Ben "hvis jeg vil lese blir jeg hjemme med en bok" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 23:08   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Jeg savner ofte teksting på film. Ikke fordi jeg ikke forstår dialekt, men fordi jeg sliter med å høre ordentlig dersom det er annen lyd som forstyrrer. Og det er det jo ofte på film, enten bakgrunnsstøy eller musikk. Eller selvsagt bråkete folk i salen. Men jeg skjønner poenget med det estetiske, og stemmer for tekstede og utekstede versjoner.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 23:57   #24
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg vil ha tekst på alt, både engelske og norske filmer. Jeg er detaljfreak og plages hvis jeg ikke oppfatter ord og uttrykk, så tekst MÅ jeg ha!

Det er jeg og, men blir sprø av dårlige oversettelser og velger bort tekst om jeg kan. Mener likevel det bør være tekst på kinoer grunner hørselshemmede.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 00:03   #25
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg vil ha tekst på alt, både engelske og norske filmer. Jeg er detaljfreak og plages hvis jeg ikke oppfatter ord og uttrykk, så tekst MÅ jeg ha!

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 00:07   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Jeg foretrekker også alltid tekst, fordi det ikke skal mye forstyrrelser til utenfra før man går glipp av viktige poenger. Siden folk faen ikke kan holde kjeft i kinosalene, så må det teksting til. Samme her hjemme, jeg kan jo ikke engang spise potetgull selv, før jeg går glipp av dialoger. Det knaser sånn. Må ha tekst. Men helst engelsk tekst på engelskspråklig film.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 00:11   #27
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Teksting er kjekt for mange og for meg kan det godt være tekst selv på norske filmer.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 00:25   #28
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Kan godt tekste både på norsk og andre språk. Bråker sånn i hodet mitt når jeg spiser popcorn...

Synes det er ekstra underholdende jeg når "invincible" blir oversatt til "usynlig", "go for launch" blir "gå til lunsj" og at oversetterne bestemmer at det spises suppe til "Supper". Får riktig nok en litt annen mening for de som leser tekstene... Sminkesex hadde jo ikke eksistert uten teksting!

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 00:27   #29
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.

Synes det er ekstra underholdende jeg når "invincible" blir oversatt til "usynlig", "go for launch" blir "gå til lunsj" og at oversetterne bestemmer at det spises suppe til "Supper". Får riktig nok en litt annen mening for de som leser tekstene... Sminkesex hadde jo ikke eksistert uten teksting!

Mange festlige oversettelser ja. "The other one was heavy, this is much lighter" = "Den andre var ganske tung, men denne var mye lysere". *dåne*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 07:38   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

fordi de mener at det skader det kunstneriske uttrykket, og det gjør det; det ødelegger bildet, det ødelegger «timingen», det kan gjøre ting som skal være utydelige for tydelige, og det kan virke forstyrrende når man hører hva som blir sagt.

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Men jeg er helt avhengig av tekst likevel. Hvis en norsk film ikke er tekstet, så sitter jeg med lyden på maks, omtrent, og selv da hender det at jeg går glipp av ting fordi det er for utydelig. Og ikke nødvendigvis fordi det skal være utydelig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 07:39   #31
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Jeg slår at slag for at hørselshemmede også kan ha glede av kino og sier ja til teksting.

Og forresten. Selvsagt finnes det voksne som ikke forstår dialekter.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 08:05   #32
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Jeg stemmer ja til teksting, men jeg ser at noen ganger kan teksten virke forstyrrende.
Jeg så Mamma Mia igår og da var tekstingen ganske fornøyelig. Eller ikke selve tekstingen, men oversettelsen. Herregud

På DVD med norske filmer er jeg helt avhengig av tekst, ellers får jeg ikke med meg noen ting. Det er uhorvelig dårlig lyd på norsk film.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 08:14   #33
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Stor fan av tekst. Mindre fan av kino, så jeg kan godt påta meg å holde meg hjemme.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 08:54   #34
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Jeg syns, i solidaritet med hørselshemmede, at det bør være mulig å få sett alle filmer på kino tekstet. Plager det andre, så la være å se der nede da vel! Fokuser litt lenger opp på lerretet og konsentrer deg om helhetsbildet i stedet for bokstavene nederst.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 09:06   #35
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Hvis vi er ordentlig heldige, kan vi se filmer med 3 ulike testinger på en gang: For eksempel tysk, flamsk og fransk. Da er det ikke så mye plass igjen til handlingen ... Kanskje det hadde vært noe? Norsk OG nynorsk simutlanteksting?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 09:25   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Hvis vi er ordentlig heldige, kan vi se filmer med 3 ulike testinger på en gang: For eksempel tysk, flamsk og fransk. Da er det ikke så mye plass igjen til handlingen ... Kanskje det hadde vært noe? Norsk OG nynorsk simutlanteksting?

Nå fikk jeg skikkelig flashback til jeg var på kino i Finnland. Der var filmen på engelsk, og den var tekstet på finsk og svensk. Jøye, det var fasinerende.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 09:41   #37
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Fins det seriøst voksne som ikkje forstår dialekt?

Ja.

Jeg liker teksting.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 09:49   #38
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Fins det seriøst voksne som ikkje forstår dialekt?

Ja, det er faktisk ganske mange. Særlig østlendinger, har jeg inntrykk av.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 09:55   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Alfa

Fins det seriøst voksne som ikkje forstår dialekt?

Jeg har i det store og hele ingen problemer med å forstå de fleste dialekter, men på film, nå det er mange dialekter samlet, syns jeg det er vanskelig å få med seg alt som blir sagt.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 09:59   #40
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Om bare norske skuespillere hadde lært seg å snakke tydelig (og man kunne sile ut de med underlige dialekter) hadde tekst vært helt unødvendig.

Helt enig. Jeg ser heller engelskspråklige filmer uten tekst, enn norske.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no