Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Siragenser Rauma garn

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-24, 08:57   #1
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Siragenser Rauma garn

Noen som har strikket Siragenser fra Rauma?
Er på jakt etter en lett strikket genser og helst ovenfra og ned så jeg kan prøve underveis.

Er den lett å strikke?


https://www.raumagarn.no/oppskrifter...vVb7lkUGpqZocY

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-24, 09:08   #2
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Siragenser Rauma garn

Jeg har lest gjennom oppskriften. Den er litt mer fiklete enn en vanlig raglangenser i begynnelsen, på grunn av vendingene som skal gi lengre nakke bak, og også på slutten der det også strikkes noen vendinger for å gi lengre rygg. Jeg synes det ser ut som det er godt forklart hvordan man skal gjøre disse tingene, og bortsett fra dem er det ganske mye smooth sailing, på tykke pinner.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-24, 09:50   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Siragenser Rauma garn

Den er fin ut!
Jeg strikket Frosty Acorn for noen år siden, den var ganske enkel.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-24, 10:16   #4
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Siragenser Rauma garn

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg har lest gjennom oppskriften. Den er litt mer fiklete enn en vanlig raglangenser i begynnelsen, på grunn av vendingene som skal gi lengre nakke bak, og også på slutten der det også strikkes noen vendinger for å gi lengre rygg. Jeg synes det ser ut som det er godt forklart hvordan man skal gjøre disse tingene, og bortsett fra dem er det ganske mye smooth sailing, på tykke pinner.

Tusen takk, ja så det med vendingene men tror jeg skal få det til. Må ihvertfall forsøke.

Da er det bare å bestemme seg for farge.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-24, 10:22   #5
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Siragenser Rauma garn

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Tusen takk, ja så det med vendingene men tror jeg skal få det til. Må ihvertfall forsøke.

Da er det bare å bestemme seg for farge.



Mange fine fargemuligheter hos Rauma.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-24, 12:05   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Siragenser Rauma garn

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Tusen takk, ja så det med vendingene men tror jeg skal få det til. Må ihvertfall forsøke.

Da er det bare å bestemme seg for farge.

Jeg strevde litt med slike vendinger i begynnelsen, men er veldig glad jeg gjorde det, for nå strikker jeg aldri uten. Om det ikke er i oppskriften, legger jeg det til selv. Gensere sitter mye penere på brystet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-24, 21:42   #7
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Siragenser Rauma garn

Jeg har strikket halsen og satt merker der en skal øke til raglan, men skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det med vendingene.
Det står slik i oppskriften :

Øk ut til ermer og bol og
strikk avkortede omg til hals slik:
1.omg (retten): Begynn ved omg start midt bak. Øk ved de
to første merkene som forklart over = 4 m økt. Strikk 2 r forbi
siste merket. Snu.
2. omg (vrangen): Strikk tilbake til omg start. Øk ved de
neste to merkene som forklart over = 4 m økt. Strikk 2 vr
forbi siste merket. Snu.
3. omg (retten): Strikk tilbake til omg start. Øk ved de neste
to merkene som forklart over = 4 m økt. Strikk 2 m forbi
forrige vending. Snu.
4. omg (vrangen): Strikk tilbake til omg start. Øk ved de
neste to merkene som forklart over = 4 m økt. Strikk 2 vr
forbi forrige vending. Snu.


Jeg har at omgangen starter midt bak på ryggen. Skal jeg da strikke rett og foreta raglan økninger når jeg kommer til merkene på høyre erme og så strikke to masker ekstra så snu.
Strikke vrangt tilbakebog forbi start og foreta raglan økning på venstre erme og strikkwnto masker til før jeg snur og fortsette slik frem og tilbake.
Eller skal jeg snu ved raglan økningen som er bak på høyre og venstre skulder?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-24, 07:58   #8
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Siragenser Rauma garn

De første to pinnene strikker du to masker etter økningene, før du snur. Videre strikker du to masker etter masken der du snudde sist. Du strikker altså litt lenger for hver omgang.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-24, 09:53   #9
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Siragenser Rauma garn

Takk Celeben.

Og jeg skal snu to masker etter andre raglan økning første gang ? Altså fremme på skulderen?
Jeg trodde det bare skulle være på baksiden.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-24, 10:19   #10
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Siragenser Rauma garn

Jeg har ikke lest gjennom resten av oppskriften. Men hvis omgangen begynner midt bak, virker det som du bare strikker fram og tilbake over ryggen.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-24, 10:22   #11
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Siragenser Rauma garn

Jeg tror at du skal strikke alle raglanmaskene, dvs at du snur på fremstykket på begge sider. Sånn pleier det å være på de genserne jeg har strikket med raglan og vendepinner bak. Hvis ikke blir det skjev raglanøkning.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-24, 10:46   #12
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Siragenser Rauma garn

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg tror at du skal strikke alle raglanmaskene, dvs at du snur på fremstykket på begge sider. Sånn pleier det å være på de genserne jeg har strikket med raglan og vendepinner bak. Hvis ikke blir det skjev raglanøkning.

Ja, selvfølgelig. Tror jeg tenkte det var økninger kun på ryggen, av en eller annen grunn.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-24, 11:26   #13
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Siragenser Rauma garn

Supert, takk for hjelpen, dere er gull!

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no