Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Ignore

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-12, 15:14   #81
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ignore

Jeg vil gjerne vite hvem som ignorerer meg. og- blir man irritert av enkelte skrifttyper? Really?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 17:08   #82
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ignore

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vil gjerne vite hvem som ignorerer meg. og- blir man irritert av enkelte skrifttyper? Really?

Et tu rine.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 17:13   #83
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ignore

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jepp. Veldig.

Jeg prøvde en gang. Det varte en halv dag.

Ha ha, samme her.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 18:13   #84
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ignore

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg vil gjerne vite hvem som ignorerer meg. og- blir man irritert av enkelte skrifttyper? Really?

Blir ikke alle irritert av Comic Sans?

Jeg hadde et slikt festlig arrangement for en tid tilbake hvor vi måtte printe ut noen skilt til ymse dører til vår, eh, sjarmerende gjestende produksjon.

Det var stor stas og moro da vi bestemte oss for å bruke Comic Sans som font. :geekshavemorefun:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:19   #85
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ignore

Jeg vil gjerne ha en ignorefunksjon som ligner den man har på facebook. Hvor man kan bestemme seg for å ikke ha noe med en konto å gjøre - så går ignore begge veier. Man kan ikke se spor etter kontoen noe sted, og den kan heller ikke se ens egen konto. Ikke sitater, ikke blogger, ikke meldinger, ikke innlegg. Og at den altså gjør at vedkommende brukerkonto ikke kan se ens egen heller.

  Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:23   #86
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ignore

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes

Og at den altså gjør at vedkommende brukerkonto ikke kan se ens egen heller.

Du vil ikke se deg selv? Så en kombinasjon av å totalt ignorere andre og ha skjult modus, men bare for enkeltbrukere.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:26   #87
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ignore

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Og at den altså gjør at vedkommende brukerkonto ikke kan se ens egen heller.

Nei, det vil jo være veldig ødeleggende for diskusjoner. Jeg skjønner tankegangen altså, men jeg håper virkelig ikke det blir slik.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:29   #88
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ignore

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Du vil ikke se deg selv? Så en kombinasjon av å totalt ignorere andre og ha skjult modus, men bare for enkeltbrukere.

Jeg vil se meg selv. Men om jeg trykker ignore på en bruker så vil jeg at jeg ikke ser spor etter den - og at den brukeren ikke ser spor etter meg heller.

Slik:
Jeg trykker ignore på Forumtrollet.

Resultat: Jeg ser ikke noe forumtrollet har skrevet, heller ikke sitater eller blogginnlegg/kommentarer/pm.

Forumtrollet ser ikke noe jeg har skrevet heller - uten at forumtrollet har trykket ignore overfor meg.

Dersom Forumtrollet trykker ignore overfor meg og jeg opphever så består skjermingen inntil begge har opphevet den.

Om man da ikke skal se innlegg som inneholder sitater fra en ignorert bruker eller om bare sitatet skulle fjernes vet jeg ikke - out of the top of my head så tenker jeg at det vel blir minst snodig om man kan se innlegget, men at sitatet fra en ignorert bruker er vekke.

  Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:29   #89
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ignore

Enig med Input. Man bør jo ikke kunne bestemme hva en annen bruker (ikke) skal se?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:30   #90
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ignore

På et diskusjonsforum synes jeg ærlig talt at en ignorefunksjon er tull og tøys og at folk får være voksne nok til å kunne tåle å lese innlegg av brukere de ikke liker. I blogger er det mer OK siden det er privat område.

Er det et problem med utstrakt trolling får det heller tas opp i trådene det gjelder. Hvor idiotisk er det ikke å hoppe inn i en tråd hvor man ikke ser de 10 foregående debattinnleggene?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:32   #91
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ignore

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

På et diskusjonsforum synes jeg ærlig talt at en ignorefunksjon er tull og tøys og at folk får være voksne nok til å kunne tåle å lese innlegg av brukere de ikke liker. I blogger er det mer OK siden det er privat område.

Er det et problem med utstrakt trolling får det heller tas opp i trådene det gjelder. Hvor idiotisk er det ikke å hoppe inn i en tråd hvor man ikke ser de 10 foregående debattinnleggene?

Jeg er forsåvidt enig. Men dersom vi skal ha en slik funksjon så er det bedre at den fungerer skikkelig enn slik den fungerer i dag.
Det bør med i vurderingen om det er bedre å kutte hele greia isteden.

  Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:35   #92
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ignore

Retur-ignorering syns jeg ikke noe om. Det blir jo ren sensur. Og veldig forvirrende for de som utsettes for det!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:36   #93
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ignore

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg vil se meg selv. Men om jeg trykker ignore på en bruker så vil jeg at jeg ikke ser spor etter den - og at den brukeren ikke ser spor etter meg heller.

Slik:
Jeg trykker ignore på Forumtrollet.

Resultat: Jeg ser ikke noe forumtrollet har skrevet, heller ikke sitater eller blogginnlegg/kommentarer/pm.

Forumtrollet ser ikke noe jeg har skrevet heller - uten at forumtrollet har trykket ignore overfor meg.

Dersom Forumtrollet trykker ignore overfor meg og jeg opphever så består skjermingen inntil begge har opphevet den.

Om man da ikke skal se innlegg som inneholder sitater fra en ignorert bruker eller om bare sitatet skulle fjernes vet jeg ikke - out of the top of my head så tenker jeg at det vel blir minst snodig om man kan se innlegget, men at sitatet fra en ignorert bruker er vekke.

Jeg skjønner hva du mener og jeg ser hvordan det vil fungere bra i store tjenester (med 10 millioner++ brukere) der hele strukturen fokuseres rund sosiale grafer, som Facebook og Google+. For et åpent diskusjonsforum som FP der de sosiale grafene bare er et supplement (og primært eksisterer i RL) så ser jeg ikke at det vil være hensiktsmessig.

Men en mellomting som å ikke vise til den du ignorerer at du har blogg eller at du er pålogget, eller ikke tillate de du ignorerer å følge deg/ha deg på vennelisten vil være hensiktsmessig. At de du ignorerer ikke kan se aktiviteten du har utenom det som er åpent eller der dere har felles tilgang.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:42   #94
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ignore

Er det så merkelig at man bruker ignoreringsfunksjonen? Jeg gjør det av og til når jeg har lyst til å bruke FP uten å bli provosert eller gå inn i noen diskusjoner. Gjerne om det har vært litt heftig diskusjon og jeg føler for å beskytte meg litt mot de jeg er uenig med. Da tar jeg bort innleggene derfra en stund og får litt sjelero, og så åpner jeg for innleggene igjen siden.

Ellers måtte jeg fnise litt av det med naken dame i avataren for det har jeg også hatt på ignoreringsfunksjonen for. Nå bare scroller jeg raskt forbi lettkledd-avatarer, men det er jo ikke alltid det passer seg med lettkledde damer på skjermen.

Jeg syns dog ikke at det har noen hensikt at de som blir ignorert får beskjed. Det er jo ikke for deres del at jeg ignorer dem. Bare for meg selv.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:42   #95
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ignore

Hvor tenker du størrelsen på forumet går over i der man trenger å ha en gjensidig ignore da? Selvom hele fb er stort, så er jo blokkeringen noe som gjerne skjer i mindre enheter der man har noen man ikke fungerer godt sammen med. Blokkeringen gjør det så mulig for begge å delta i felles venners oppdateringer uten at de som ikke fungerer godt sammen gnager på hverandre.

Jeg har ikke kjempepeiling på SoMe-strukturer og behov versus nettverksstørrelser, men jeg ser ikke at det er de enorme dimensjonene på fb som utløser nytten i blokkering?

  Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:44   #96
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ignore

Nei, det er ikke dimensjonen, men formen. På et diskusjonsforum blir det mye rarere om noen "forsvinner".

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:47   #97
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ignore

Jeg tenker at på facebook er "alle", mens på et diskusjonsforum er de som ønsker å diskutere. Er det en diskusjon man ikke vil delta i, så lar man være.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:50   #98
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ignore

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Hvor tenker du størrelsen på forumet går over i der man trenger å ha en gjensidig ignore da? Selvom hele fb er stort, så er jo blokkeringen noe som gjerne skjer i mindre enheter der man har noen man ikke fungerer godt sammen med. Blokkeringen gjør det så mulig for begge å delta i felles venners oppdateringer uten at de som ikke fungerer godt sammen gnager på hverandre.

Jeg har ikke kjempepeiling på SoMe-strukturer og behov versus nettverksstørrelser, men jeg ser ikke at det er de enorme dimensjonene på fb som utløser nytten i blokkering?

Både størrelse og form teller, sammen. Hadde FP hatt millioner av aktive brukere så kunne det fungert her uten at det ble veldig rart. Hvis noen hadde laget Fjespluss.no og bygget all aktivitet organisert rundt sosiale grafer så kunne det fungert fra dag en.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:51   #99
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ignore

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Er det så merkelig at man bruker ignoreringsfunksjonen? Jeg gjør det av og til når jeg har lyst til å bruke FP uten å bli provosert eller gå inn i noen diskusjoner. Gjerne om det har vært litt heftig diskusjon og jeg føler for å beskytte meg litt mot de jeg er uenig med. Da tar jeg bort innleggene derfra en stund og får litt sjelero, og så åpner jeg for innleggene igjen siden.

Ellers måtte jeg fnise litt av det med naken dame i avataren for det har jeg også hatt på ignoreringsfunksjonen for. Nå bare scroller jeg raskt forbi lettkledd-avatarer, men det er jo ikke alltid det passer seg med lettkledde damer på skjermen.

Jeg syns dog ikke at det har noen hensikt at de som blir ignorert får beskjed. Det er jo ikke for deres del at jeg ignorer dem. Bare for meg selv.

Jeg synes at man på et diskusjonsforum enten får takle å kunne se dem som deltar i diskusjonen ellers så får man holde seg unna forumet en stund.
IRL er det også folk man ønsker å ignorere, men deltar man i diskusjon hvor de deltar kan man ikke velge dem bort.

Jeg prøvde en gang ignorefunksjonen for moro skyld her inne og det ble virkelig bare dumt. Folk som ignorerer hverandre og likevel deltar i tråder kan jo ødelegge diskusjoner fullstendig med sin "uvitenhet" om hva som har skjedd i tråden.
Nei jeg mener faktisk at man får enten diskutere med alle eller holde seg unna.

Å kunne reservere seg fra å lese andres blogger derimot tenker jeg må være helt fair.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-12, 09:53   #100
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ignore

Jeg er veldig enig med Fmatten her, ser jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no