Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva ville du brukt til denne kjolen?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-13, 10:59   #21
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du brukt til denne kjolen?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Siden du faktisk spør: jeg syns du skal ha hele strømpebukser til denne. Ikke tights som stopper ett eller annet sted før tærne.

Sånne tights som går under kneet er tja, nei skal ikke si noe mer.
Men en heldekkende marineblå strømpebukse blir bra. Da føles man ikke så 'bar'.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det alderen, beina, eller rett og slett lysten som bestemmer når man kan ha korte kjoler? :bare lurer:

Hos meg er det følelsen jeg får. Føler jeg meg litt for 'utlevert' så er det for kort. Jeg har noen få kjoler/skjørt som går noe over kneet, men da blir det ofte støvletter til, eller en strømpebukse som endrer litt på inntrykket. Jeg er 1,69 og har gjerne 7-9 cm hæler i tillegg, så da blir det mye ben.


Sist redigert av Dronningen : 22-04-13 kl 11:11.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 11:08   #22
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du brukt til denne kjolen?

Jeg er vel en av de eldste herinne og trives i kjoler som er korte. Dog ikke alt for kort men et stykke over kneet. Jeg er også lita av vekst og har nokså slanke bein og kler bedre korte kjoler enn lange. Kjolen var forøvrig kjempefin/morsom.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 11:10   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du brukt til denne kjolen?

Åh, for en nydelig kjole! :konstruktiv:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 11:12   #24
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du brukt til denne kjolen?

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Jeg er vel en av de eldste herinne og trives i kjoler som er korte. Dog ikke alt for kort men et stykke over kneet. Jeg er også lita av vekst og har nokså slanke bein og kler bedre korte kjoler enn lange.

Signerer dette. Lengde på kjole har lite med alder å gjøre for min del. Dessuten er mange kjoler for lange til meg, så jeg er lykkelig når jeg ser kjoler som er så korte som denne og derfor har jeg nå bestilt meg en rød en.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 11:15   #25
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du brukt til denne kjolen?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Signerer dette. Lengde på kjole har lite med alder å gjøre for min del. Dessuten er mange kjoler for lange til meg, så jeg er lykkelig når jeg ser kjoler som er så korte som denne og derfor har jeg nå bestilt meg en rød en.

Synes det heller kommer an på hvem som bærer kjolen enn alder. Trenger ikke være utfordrende kommer jo an på resten av tilbehøret.
Det betyr ikke at jeg liker kle meg som en fjortis, men selv min mor på 68 som har vakre lange bein og en kropp jeg misunner kler skjørt over kneet.
Skjørt og kjole et stykke nedenfor kneet får meg til å se ut som ei tante samt at jeg forsvinner litt.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 11:28   #26
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva ville du brukt til denne kjolen?

Hva med tykk sort strømpis og litt kraftige flate sko eller støvletter? Hvis en kjole er for kort hjelper det ofte på følelsen at strømpisen er tykk. Da føles ikke kjolen så kort lenger. Ellers synes jeg den ville vært veldig fin med flate sølvsandaler til. Men da må det bli uten strømpis, altså.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 11:31   #27
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du brukt til denne kjolen?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Ellers synes jeg den ville vært veldig fin med flate sølvsandaler til. Men da må det bli uten strømpis, altså.

Og sommerbrune legger

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 11:50   #28
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du brukt til denne kjolen?

Mei har så lekre bein at jeg ikke kan se for meg at hun blir for gammel for korte kjoler noen gang.

Jeg ville gått for hele strømpebukser i klarblått, eller tights i marine. Du kan også bruke andre farger enn marine hvis du har noe annet tilbehør i dem, føler jeg.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 12:04   #29
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva ville du brukt til denne kjolen?

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Skjørt og kjole et stykke nedenfor kneet får meg til å se ut som ei tante samt at jeg forsvinner litt.

Skjørt nedenfor kneet er ikke min optimale lengde heller. Jeg foretrekker midt på eller rett ovenfor kneskåla. Noen ser helt smashing ut med skjørt til rett under kneet. Så veldig mye lenger enn det synes jeg blir vanskeligere igjen, det kan lett bli tantete (på hvem som helst). Knelengde (midt på, rett over eller rett under) er universelt flatterende, synes jeg. Uansett alder, størrelse eller fasong. -Og jeg er enig med deg i at de som er små heller bør gå litt kortere enn litt lengre.

Spesielt på det første bildet som ble postet synes jeg kjolen så kort ut, for meg ser det ut som den er 15 cm over kneet eller nærmere midt på låret. På den neste modellen ser den ikke så kort ut (men fremdeles for kort for meg).

  Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 12:16   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du brukt til denne kjolen?

Jeg synes den var lekker, slett ikke for kort, og hadde brukt den med strømpebukse og høye hæler, ev. bare ben sånn om sommeren.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 13:35   #31
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du brukt til denne kjolen?

Kjempefin kjole Jeg synes heller ikke den så for kort ut. Om du føler deg litt 'naken', ville jeg gått for tett strømpebukse.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 14:00   #32
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ville du brukt til denne kjolen?

Hvilken erfaring har dere med servicen til denne siden? Fant en kjole (Denne) som jeg tror samboeren kunne likt, og tenkte bestille.

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 14:05   #33
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ville du brukt til denne kjolen?

Jeg har så langt vært veldig fornøyd med Zalando. Har også returnert og fått penger tilbake uten problem.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 15:04   #34
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva ville du brukt til denne kjolen?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

En litt tykk, mørkeblå strømpebukse ville jeg ha brukt. Med litt tykkelse på strømpebuksa tåler man (og i alle fall du!) litt kortere kjoler. Nå har jeg ikke gransket lårene dine, men du er da ei trent og fin dame?

Jeg tror også en marineblå tights funker fint. Jeg har nettopp kjøpt meg en Skunkfunk-kjole som går over knærne, og jeg er ikke bekvem med å gå uten tights. Om vinteren har jeg tykke/tette strømpebukser.
Så har blir det oliven eller svartfarget tights under
Og sandaler til.

Jeg synes jo sånn helt objektivt sett at det meste er finest med strømpebukse, men det er ikke alltid det er mest praktisk eller penest på meg.
Så da blir det tights. Jeg kler iallefall kjoler ned på den måten, sånn at jeg bruker de mer til hverdags.

Jeg har kjøpt en del av disse fra HM, i ulike farger:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 16:31   #35
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ville du brukt til denne kjolen?

Takk for mange innspill og tips!

For meg er det vilje og ikke alder som får meg til å ikke ville gå i en så kort kjole. Denne er tenkt til hverdagsbruk, og jeg synes ikke det passer seg med korte kjoler i den jobben jeg har. I tillegg til at jeg ikke føler meg vel.

Jeg skal prøve den på en gang til med diverse farger og tilbehør og bestemme meg for om den blir i klesskapet eller om den får reise videre.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no