Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-08, 11:20   #41
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, det er faktisk ganske mange. Særlig østlendinger, har jeg inntrykk av.

Jeg sliter iallefall verre når noen snakker dialekt veldig fort. Litt rart siden jeg imiterer dialekter uten større vansker.

Jeg har grusomme minner fra et teaterstykke med hun som spilte Kristin Lavransdatter (som jeg forøvrig syns er bleik og tam og ikke har NOE sans for). Det var Den fjerde nattevakt og jeg skjønte ikke et ord av den Rørosdialekten hun prøvde på. Umulig å få med seg handlingen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 20:11   #42
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

I og med at alle norske filmer er med Kristoffer "samme ka artikulering eg har, bare eg ser dopa nog ud" Johner i en eller annen rolle, mener jeg bestemt at teksting bør være standard.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.


Nok
. : pirker: Me seie ikkje nog.

Retter: I og med at alle norske filmer er med Kristoffer "samme ka artikulering eg har, bare eg ser dopa nok ud" Johner i en eller annen rolle, mener jeg bestemt at teksting bør være standard.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 20:29   #43
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

På noen norske filmer/programmer er det en fordel med tekst.
Jeg skjønner ikke kvekket på "lange flate ballær" feks, om det ikke er tekst på.

Om jeg ikke trenger teksten, så legger jeg ikke så mye merke til om den er der eller ikke.
Spesielt hvis jeg er godt inne i en film.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 20:46   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Retter: I og med at alle norske filmer er med Kristoffer "samme ka artikulering eg har, bare eg ser dopa nok ud" Johner i en eller annen rolle, mener jeg bestemt at teksting bør være standard.




Jeg tror forresten han heter Joner også, ikke Johner, men jeg skal ikke påstå det. Gidder ikke sjekke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:19   #45
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.



Jeg tror forresten han heter Joner også, ikke Johner, men jeg skal ikke påstå det. Gidder ikke sjekke.

Faen hakke, du har rett.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:21   #46
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg vil ha tekst på alt, både engelske og norske filmer. Jeg er detaljfreak og plages hvis jeg ikke oppfatter ord og uttrykk, så tekst MÅ jeg ha!


Ja til tekst.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:21   #47
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Jeg synes teksting av alt på tv er greit, men gjerne via tekst-tv. Det er ikke at jeg trenger tekstingen for å forstå noe, men for å få med meg ting når det skal være stille.... (eller ungene bråker for den saks skyld...)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:34   #48
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Jeg er hørselshemmet og synes det er diskriminerende å ikke tekste norske filmer. Går aldri og ser norske filmer på kino uten tekst.

Jeg må ha tekst på all engelsk film også, den kan gjerne være på engelsk da. Eller norsk. Bare ikke engelsk tekst på norsk film.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 22:37   #49
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg hører litt dårlig, og sliter med å se norsk film uten tekst. Ergo - ja til både tekst og tale.

Amen

Derfor ser jeg ikke norske filmer på kino. Får ofte med med bare 1\2 parten av det som blir sagt og da blir det jo en dårlig kino opplevelse.
itilleg til de fjortissene som BESTANDIG må fnise og snakke under film

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 23:59   #50
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Ifølge artikkelen er 85% positive til teksting når de får vite at tekstingen er avgjørende for at hørselshemmede skal få med seg innholdet i filmene.
Da foreslår jeg at de resterende 15% burde holde seg hjemme, hvis tekstingen er så forstyrrende at de ikke får med seg innholdet i filmene.

Og det er også viktig at de som lager filmene ikke skal få bestemme.

Ben "all art should be produced by committee" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 00:45   #51
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Kun miming. Må alt være så himla vanskelig? :løsningsorientert:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 00:49   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Retter: I og med at alle norske filmer er med Kristoffer "samme ka artikulering eg har, bare eg ser dopa nok ud" Johner i en eller annen rolle, mener jeg bestemt at teksting bør være standard.

Feil igjen.

Rettelse: I og med at alle norske filmer er med Kristoffer "sama ka artikulering eg har, bare eg ser dopa nok ud" Joner i en eller annen rolle, mener jeg bestemt at teksting bør være standard.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 12:35   #53
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Noe sier meg at de som lager filmene ville foretrekke at 15% av besøkende ble hjemme mot 70-85%.

Det ville de sikkert, men norske filmskapere foretrekker altså å ikke tekste filmene sine, selv om de får gjort det gratis.

Ben "sure something can be concluded from this" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 14:10   #54
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Feil igjen.

Rettelse: I og med at alle norske filmer er med Kristoffer "sama ka artikulering eg har, bare eg ser dopa nok ud" Joner i en eller annen rolle, mener jeg bestemt at teksting bør være standard.

Jeg har også problemer med han.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 14:11   #55
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Jeg kan ikke fordra teksting. Det burde vært forbudt, også på engelskspråklige filmer.
Det er så helsikes irriterende når folk ler lenge før poenget blir sagt fordi de har lest det på tekstingen.

:ser mest film hjemme:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 14:47   #56
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg sliter med mumlende vestlendinger. :bekjenner:

Huff, må si at jeg sliter litt med det samme.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 17:17   #57
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg kan ikke fordra teksting. Det burde vært forbudt, også på engelskspråklige filmer.
Det er så helsikes irriterende når folk ler lenge før poenget blir sagt fordi de har lest det på tekstingen.

:ser mest film hjemme:



Ben "wants a bigger TV" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 20:00   #58
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Feil igjen.

Rettelse: I og med at alle norske filmer er med Kristoffer "sama ka artikulering eg har, bare eg ser dopa nok ud" Joner i en eller annen rolle, mener jeg bestemt at teksting bør være standard.


Ja, ja. Kristoffer "24 timar i døgnet" Joner, da! Artikulering er uansett ikke hans sterke side.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 20:41   #59
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Over 70 prosent av kinogjengerne burde holde seg hjemme

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Forstår jeg språket, enser jeg ikke teksten. Hørselshemmede er totalt avhengig av teksting, ergo burde alle filmer tekstes.

Jeg har nedsatt hørsel (støyskade) og om noe ikke er tekstet sliter jeg skikkelig til tider. Jeg synes at jeg, tross denne skaden, skal kunne ha muligheten til å gå og se norske filmer på kino.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.


Sist redigert av ~TM~ : 30-08-08 kl 20:49.
~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no