Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

The Clone Wars

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-08, 11:32   #21
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: The Clone Wars

Opprinnelig lagt inn av KristinS, her.

Junior har veldig lyst til å se denne filmen, men vi er i tvil om han skal få lov på grunn av aldersgrensen og anbefalingene fra medietilsynet.

Aldersgrense: 7 år. Frarådes barn under 7 år
Egnethet: Barn/ungdom
Begrunnelse: Denne animasjonsfilmen fra Star Wars-universet får 7-årsgrense på grunn av kraftige lyd- og bildeeffekter. Filmen frarådes i tillegg barn under 7 år da den inneholder til dels store mengder voldsomme kampscener.


I og med at de sier at den inneholder til dels store mengder voldsomme kampscener syns jeg kanskje at denne ikke egner seg for junior på 6,5 år. Men så ser jeg at det er 5- åringer osv som har sett og flere som sier at den ikke er så skummel, så da lurer jeg da om det er vi som er for overbeskyttende eller ikke?

Jeg er der du er.

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Vel, filmen direkte oversatt til norsk er da Klone Krigen. Med vekt på KRIG!
Det er mye skyting i filmen og mye slossing. Men vi er jo oppvokst med f.eks Tom & Jerry som gjerne dreper hverandre daglig med både det ene realistiske våpnet etter det andre (økser, kniver, pistoler etc).

Ungene våre skjønner gjerne mer enn det vi tror og de får ekstremt mye input fra f.eks barnehagen eller skolen. Gutta mine fyller 7 i januar og da fant jeg ut at det var greit å ta de med på denne filmen. Dessuten spiller de Lego Star Wars på PS3 hjemme og der er det like mye skyting og fekting som på filmen.

... og dette var egentlig et godt svar som får meg til å konkludere med at vi ikke skal se denne filmen i år. Poden får ikke spille skytespill, og han har ikke fått se Tom og Jerry noe videre, han foretrekker Playhouse Disney enda og ber meg klikke videre om jeg kommer til CartoonNetwork.
Han ble ganske stor før han turde å se Kaptein Sabeltann også. Unger er forskjellige.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 11:40   #22
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The Clone Wars

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Poden får ikke spille skytespill, og han har ikke fått se Tom og Jerry noe videre, han foretrekker Playhouse Disney enda og ber meg klikke videre om jeg kommer til CartoonNetwork.
Han ble ganske stor før han turde å se Kaptein Sabeltann også. Unger er forskjellige.

Så heldig du er. Mine får ikke lov til å spille skytespill, men herremannen maser om det hele tida. Tom og Jerry er topp, Playhouse Disney er barnslig, og får de velge sjøl sitter de foran Cartoon hele dagen. (Jeg begrenser selvsagt TV-tittinga, men jeg blir så ufattelig lei av maset. )

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 19:39   #23
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The Clone Wars

Jeg har 2 stk Star Wars helta gutter, men trodde kanskje denne ble for heftig for 5,5 åringen ?
Har lovet han på 8,5 at han skal få se den til uka. Om den ikke er så alt for skummel kan vel broen også være med om det er lov da ? Ingen av dem er redde av seg og begge har Lego Star Wars på pc og DS.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:21   #24
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: The Clone Wars

Noen med erfaringer eller, jeg har planer om å ta med 7 åringen og da kanskje 5-åringen til helgen... som jeg muligens har nevnt så er de godt vant med Lego Star Wars spill på pc.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:29   #25
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: The Clone Wars

Jeg har jo glemt å rapportere! Vi var på den forrige uke. Herremannen var godt fornøyd. Jeg holdt på å kjede meg i hjel. Det er virkelig den nest kjedeligste filmen jeg noen gang har sett (kun slått av Kristin Lavransdatter). Frøkna vil ikke innrømme at hun også kjeda seg, men hun spurte meg minst fem ganger hvor lenge det var igjen. Det har hun aldri gjort før.

Den er nok for spesielt interesserte.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 22:42   #26
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: The Clone Wars

Mine gutter er helt klart spesiellt interesserte.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 09:09   #27
Clubby
Free Toy Inside!
 
Clubby sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 961
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: The Clone Wars

Det er en film for fansen da... og for barn!

__________________
Clubby
Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel!
Clubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no