Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Rhodos/Sunwing Resort, Kallithea

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-10, 22:27   #301
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Hit skal vi også i juni!

Spørsmål: anbefalt å leie bil? For å besøke Lindos, Faliraki og badeland etc?
Kan ddet hende man føler seg slett ikke klar til å dra hjem etter bare 1 uke.....? Det høres ut som en så flott plass, at 2 uker er et must?

Noen som har vært i akvariet i Rhodos by? Kjekt for barn? Var der for noen år siden, men var da barnløs, og husker ikke detaljene fra akvariet.

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 22:28   #302
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Vi var på akvariet i Rhodos by. Det er ikke noe særlig til akvarium, men ungene likte det da.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 11:19   #303
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Hva med nettilgang på rommet, hva koster det? Skal ha med egen pc likevel så.. Greit på kommunisere litt på kveldene!

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 12:25   #304
tormu
er i sommer***us
 
tormu sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 161
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Hit skal vi også i juni!

Spørsmål: anbefalt å leie bil? For å besøke Lindos, Faliraki og badeland etc?
Kan ddet hende man føler seg slett ikke klar til å dra hjem etter bare 1 uke.....? Det høres ut som en så flott plass, at 2 uker er et must?

Noen som har vært i akvariet i Rhodos by? Kjekt for barn? Var der for noen år siden, men var da barnløs, og husker ikke detaljene fra akvariet.

Hei vi leide bil og det syns vi var et must. Vi var der to uker og leide bil den siste uka. Men vi brukte den ikke alle dagene så tre dager hadde nok vært nok. Vi brukte firmaet Galaxy Rent a car som tok 160 euro for en uke for en ny og fin golf med to barneseter. Bestilte på nett og betalte cash når den ble levert på resorten. Vi kjørte til Lindos og det var en utrolig vakker plass. Se tidligere i tråden. Så kjørte vi inn to dager til Rhodos by. Er en fin parkeringsplass like ved havna.

__________________
Even 04, Kari 08
tormu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 12:26   #305
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Faliraki, badeland og gamlebyen er veldig lett tilgjengelig med buss. Vi var der i 14 dager uten å savne leiebil.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 12:27   #306
tormu
er i sommer***us
 
tormu sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 161
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Hva med nettilgang på rommet, hva koster det? Skal ha med egen pc likevel så.. Greit på kommunisere litt på kveldene!

De leier ut nettmodem på resorten. Tror vi betalte ca 200 kroner for en uke. Du kan leie for døgnet også men det var mye dyrere. Var et kjapt og bra nett.

__________________
Even 04, Kari 08
tormu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 10:48   #307
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Hm... . Skeptisk på å kjøe bil i et fremmed land jeg.. Og guttas pappa ville ikke kjøre... Nei vi får starte i vei uten, og se om vi drister oss til bil den siste uka.... Vi kommer jo dit vi vil med buss så.

200 kr for nettmodem er bankers!

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 11:08   #308
tormu
er i sommer***us
 
tormu sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 161
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Hm... . Skeptisk på å kjøe bil i et fremmed land jeg.. Og guttas pappa ville ikke kjøre... Nei vi får starte i vei uten, og se om vi drister oss til bil den siste uka.... Vi kommer jo dit vi vil med buss så.

200 kr for nettmodem er bankers!

Det er veldig gode bussforbindelser og billig. Samtidig koster det ca 8 euro for taxi fra Sunwing til Rhodos by så bil er ikke så nødvendig. Faktisk så angret jeg en kveld vi kjørte inn til Rhodos by for å spise, for da kunne jeg jo ikke drikke øl eller vin til maten..

__________________
Even 04, Kari 08
tormu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 11:24   #309
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av tormu, her.

Det er veldig gode bussforbindelser og billig. Samtidig koster det ca 8 euro for taxi fra Sunwing til Rhodos by så bil er ikke så nødvendig. Faktisk så angret jeg en kveld vi kjørte inn til Rhodos by for å spise, for da kunne jeg jo ikke drikke øl eller vin til maten..

Men taxi... barn i bil uten barneseter? Eller får man taxi med barnesete?

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 12:12   #310
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Men taxi... barn i bil uten barneseter? Eller får man taxi med barnesete?

Nei, det er ikke noe barnesete der. Dersom jeg hadde hatt med baby, ville jeg hatt med bærbart sete selv. S var over 4, og vi kjørte med ham et par ganger uten noe som helst, men jeg likte det ikke særlig godt. En annen gang skal jeg ha med løs pute.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 13:24   #311
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.687
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Vi hadde med pute som vi hang bak på vognen. Men skjønner det er mye å drasse på om man ikke har vogn. Likte ikke å kjøre med en 2åring på pute jeg heller. Men mye bedre enn ikke noe.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 17:12   #312
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Guttene er 4 og 6, så bli ikke med vogn nei.. Og heller ikke pute da, blir for mye å drasse med.....

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:29   #313
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Guttene er 4 og 6, så bli ikke med vogn nei.. Og heller ikke pute da, blir for mye å drasse med.....

Det skjønner jeg. Jeg stappet en genser under junior som jeg lot ham sitte på. Aner ikke om det er noe poeng, men han kom jo litt høyere så beltet gikk litt riktigere på den måten.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:39   #314
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.687
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Finnes noen belteklemmer tror jeg som man kan justere selen med. Puten vi hadde med hadde en slik klemme men har sett de løst og. Den kan sikker puttes i lommen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 22:11   #315
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Åh, nå gleder jeg meg skikkelig til å dra dit i mai!
Tiden går fort, er heldigvis ikke så maange uker igjen, nå.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:57   #316
tormu
er i sommer***us
 
tormu sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 161
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Men taxi... barn i bil uten barneseter? Eller får man taxi med barnesete?

Det er en sjanse du må ta. Faktisk ikke mye tryggere i bussen skal jeg si deg. Tror ungene hadde blitt mer skada om den kræsja. En god grunn til å bruke noen lapper på leiebil med barneseter, mener nå jeg.

__________________
Even 04, Kari 08
tormu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 14:53   #317
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Åh, nå gleder jeg meg skikkelig til å dra dit i mai!
Tiden går fort, er heldigvis ikke så maange uker igjen, nå.

Åh, da må du forte deg hjem og skrive en rapport før jeg reiser i juni! I hvilken bygning skal dere bo?


Opprinnelig lagt inn av tormu, her.

Det er en sjanse du må ta. Faktisk ikke mye tryggere i bussen skal jeg si deg. Tror ungene hadde blitt mer skada om den kræsja. En god grunn til å bruke noen lapper på leiebil med barneseter, mener nå jeg.

Det har du nok rett i ja, at buss ikke er stort tryggere.. Jeg skal sjekke opp slike belteklemmer, det kan være smart å ha med da. Bil får vi vudere underveis tror jeg..

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 15:06   #318
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Åh, nå gleder jeg meg skikkelig til å dra dit i mai!
Tiden går fort, er heldigvis ikke så maange uker igjen, nå.

Når i mai reiser du?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 22:13   #319
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Når i mai reiser du?

19.mai, og blir der i 14 dager.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 13:30   #320
tormu
er i sommer***us
 
tormu sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 161
tormu har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Rhodos / Sunwing Resort, Kallithea

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Åh, da må du forte deg hjem og skrive en rapport før jeg reiser i juni! I hvilken bygning skal dere bo?




Det har du nok rett i ja, at buss ikke er stort tryggere.. Jeg skal sjekke opp slike belteklemmer, det kan være smart å ha med da. Bil får vi vudere underveis tror jeg..

Bussen vi tok fra flyplassen til hotellet hadde seler iallefall. Mulig rutebussen også har det. Så kjører nok bussene litt roligere enn taxier. Hørte forresten at nesten alle taksisjåførene kommer fra Athen og tar med seg bilene og jobber på Rhodos om sommeren. Fin sommerjobb det

__________________
Even 04, Kari 08
tormu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no