Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Ditt beste flyttetips?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-09, 12:28   #21
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg kommer faktisk til å være relativt høygravid, hehe.

God timing - hehe

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 13:54   #22
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Jeg har flyttet en del og rådene er:

Organiser ALT når du pakker ned. Det beste er om samme person gjør all nedpakking og oppakking (i alle fall hvis du er som meg og har en mann som min ). Enkle ting som bøker og CDer kan gjerne gjøres av andre. Vask av alle ting når du pakker dem ned. Kast/gi bort alt du ikke kommer til å ville plassere i ditt nye hjem. Da blir det nesten en fryd å pakke ut.

Jeg samler viktige saker i en krok - dvs. ting man kan trenge i selve flytteprosessen eller som man plutselig kan få bruk for - kaffetrakter med tilbehør, bleier, leiekontrakter, strømregning, ladere osv. Og så hiver jeg hele kroken i en VIKTIG-boks til slutt.

Jeg gjør ting i organisert rekkefølge og det blir så utrolig oversiktlig og rent og ryddig når jeg får gjøre det alene

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 14:50   #23
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Etter at mannen har begynt å komme vaaaaaagt på gli om å kaaaaaanskje flytte, memorerer jeg råd, og sikter hadt på *Vær høygravid*, det ville jo slå to av mine drømmer (ny baby og flytte) i en smekk, perfekt!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 15:38   #24
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Pakk opp med en gang du har flyttet inn. Ikke vent på bedre tider med å pakke ut ting, da blir det "aldri" gjort.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 15:51   #25
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Sier som flere: Lei inn noen til å ta seg av alt! Det skal jeg når vi flytter til sommeren :hater intenst alt som har med flytting å gjøre:

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 17:59   #26
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Sier som flere: Lei inn noen til å ta seg av alt! Det skal jeg når vi flytter til sommeren :hater intenst alt som har med flytting å gjøre:

Jeg skal også flytte til sommeren og har planer om å gjøre som dere, men siden jeg har tilnærmet nada erfaring med flyttebyråer lurer jeg på hvor mye en faktisk kan få dem til å gjøre? Skriver de lister, numererer etc?

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 18:20   #27
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Utsett, utsett, få panikk, pakk i en hast, ikke finn noe når du skal pakke ut igjen.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 19:17   #28
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Å HERREGUUUD jeg er glad for at denne tråden ikke lenger er aktuell for oss! Flyttingen ble gjort i november og hipp hurra for det!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 20:13   #29
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Få tak i en kjemperull med "gladpack" til å rulle inn sofaer, speil, senger, madrasse etc etc. Da unngår du skader på dem også, og det er en veldig billig forsikring. Husk at flyttebyråer gjerne ikke er like forsiktige med tingene dine som det du er.

Ellers er det meste sagt.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 20:37   #30
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Noen som har en pris å komme med, for å få noen til å gjøre alt? F eks flytte innen samme by.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 20:41   #31
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Min mor og de skal flytte, og de betaler ca 50 000 for alt, og de har vel ca 50 kubikk. Det er fra vest til øst, og jeg tror de betaler mer for nedpakking og emballasje, enn for en lang kjøretur.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 20:43   #32
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Noen som har en pris å komme med, for å få noen til å gjøre alt? F eks flytte innen samme by.


Vi pakket alt selv og betalte 12500 for å få det båret ut/inn og fraktet 60 mil.

Dette er noe som lønner seg virkelig å sjekke pris på, for det varierer veldig!

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 21:00   #33
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

OK, takk! Vi har vel ca. 25 kubikk, og skal flytte innen samme by. Men vil gjerne ha folk til å bære ned og ut, og inn i nytt hus, samt nedvasking.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 21:04   #34
Rabarbra
Superaktiv
 
Rabarbra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 330
Rabarbra er litt kul
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

pakke tunge bøker i sånne blå melkekasser av plast. Akkurat store nok til det du klarer å bære og en får et "godt grep". Kan lånes på matvarebutikker om de er greie

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 21:10   #35
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Vær høygravid (det pleier jeg å være ) Da har du en legitim grunn til å slippe bæring og enda større tyngde når du sier at dere MÅ leie inn noen til å flytte og vaske

Å nettop ha født fungerer også ganske greit...

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 21:13   #36
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Mitt beste tips er å ta rom for rom, kaste, sortere og kjøre vekk. Det som er igjen pakkes i kasser.
Var selv kjempe flink til å gi bort, kaste og sortere vekk, men endte likevel opp med altfor mye på flyttelasset, tok en ny runde når jeg pakka ut.
vekk med alt en ikke trenger, det en tror en kanskje skulle komme til å trenge osv

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 22:10   #37
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Mitt beste tips er å merke esker og sekker med hvilket skap og hvilket rom de kommer fra. Alle vet hva de har i skapet.

Dernest å kaste alt man ikke har brukt på 2-3 år.

Jeg har bodd 8 steder de siste 23 årene, jeg vet hva jeg snakker om

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 22:25   #38
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Kast, kast, kast

Sorter, sorter, sorter

Merk med innhold og destinasjon

Ikke alt for mange diversekasser på slutten, sånt blir det bare kaos av og det danner grunnlaget for bodfyll på ny plass.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 22:33   #39
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Hvorfor er jeg her og leser flyttetips i stedet for å pakke? Argh!
:hater å flytte:

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 22:35   #40
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ditt beste flyttetips?

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Hvorfor er jeg her og leser flyttetips i stedet for å pakke? Argh!
:hater å flytte:

Derfor.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no