Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Visning og listeskriving

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-08, 19:52   #1
Stavangerjentå
Undrende
 
Stavangerjentå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 95
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Visning og listeskriving

Litt usikker på hvor dette skal plasseres, men jeg regner med at dere alle har vært på visning sånn en gang i blant eller solgt selv - så da har dere kanskje peiling?

Hvor mange bør stå på interessert-listen til megler dersom man skal karakterisere visningen som "bra"? Første visning på sentralt rekkehus i oljebyen idag og vi hadde 11 på lista etterpå.

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 20:06   #2
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Visning og listeskriving

I de villeste salgsperiodene i oslo husker jeg det kunne være 100 stk på de mest interessante objektene. Vi solgt i høst og hadde 20 stk på liste etter to visninger. Fikk godt over takst da 5 av dem var med i budrunden.
Hvor mange som skriver seg på liste er en ting, det viktige er at hvertfall to eller flere av dem er med og byr

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 20:09   #3
Stavangerjentå
Undrende
 
Stavangerjentå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 95
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

I de villeste salgsperiodene i oslo husker jeg det kunne være 100 stk på de mest interessante objektene. Vi solgt i høst og hadde 20 stk på liste etter to visninger. Fikk godt over takst da 5 av dem var med i budrunden.
Hvor mange som skriver seg på liste er en ting, det viktige er at hvertfall to eller flere av dem er med og byr


I know, I know... Ny visning i morgen og flere av de som hadde skrevet seg på lista, ville komme tilbake igjen da. Regner med at det er bra tegn? Vil selge raskt, for nå er huset så shina at vi ikke finner igjen en tøddel i huset. Måtte til og med låne shampoo av naboen siden jeg hadde ryddet mine toalettartikler så grundig bort at jeg ikke fant dem ikveld.

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 20:09   #4
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Pass på listene, et godt gammelt prebudrundetriks er å komme sent og knabbe dem.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 20:09   #5
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Det kommer sikkert til å gå bra! Lykke til

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 20:10   #6
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Visning og listeskriving

For tida skal man vel være fornøyd med 11? Noen naboer hadde visning i dag, og det møtte ikke opp en sjel.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 20:25   #7
Stavangerjentå
Undrende
 
Stavangerjentå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 95
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Pass på listene, et godt gammelt prebudrundetriks er å komme sent og knabbe dem.

Den er sleip!

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 20:49   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Jeg tror også at 11 er bra nå for tiden. Selv om markedet i Stavanger og Sandnes sies å være bra enda, vet jeg om flere som sliter med å selge for tiden..

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:11   #9
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Pass på listene, et godt gammelt prebudrundetriks er å komme sent og knabbe dem.

Treige meg, jeg trodde et lite øyeblikk du snakket om lister som i rundt dører og langs gulv og lignende, og tenkte "hvordan i alle dager får de med seg dem uten at noen ser".

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-08, 21:31   #10
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Jeg mener vi hadde 8 på lista. Megleren var ikke helt fornøyd med det tallet, men vi solgte til godt over takst etter ei visning likevel

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 08:19   #11
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Jeg synes helt klart 11 er bra i disse tider - litt avhengig av hvordan markedet er der dere bor såklart.
Da vi solgte i Oslo for åtte år siden hadde vi langt mer enn 20, men bare tre som virkelig var med på budrunden - vi fikk ny prisrekord i borettslaget
De to gangen vi har kjøpt har vi vært alene på selvavtalt visning - og begge gangene har vi fått for godt under takst/antydning. Kan legge til at ene gangen var vi på visning 22.desember og la inn kortbud lille julaften

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 09:39   #12
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Det kan holde med 2 eller 3 om de er ordentlig keene på huset.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 09:48   #13
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Til Stavanger å være akkurat nå er 11 på listen veldig godt. Vi solgte selv i oljebyen i midten av januar, og hadde på det meste 2 på listen Det tok oss 4,5 mnder å selge boligen, og de som hadde satt seg opp var vel ikke helt interessert heller i utgangspunktet. Men rekkehus er mer populære enn steindyr leilighet med høy fellesgjeld

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 10:38   #14
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Sist jeg var på visning, så var det bare én interessent - meg. Og jeg kjøpte den dagen etter. Så det kan holde med én interessent for å få den solgt. Jeg kjøpte den for litt under prisantydning, og jeg var ihvertfall fornøyd med det.

For tre-fire år siden solgte vi leilighet. Hadde bare én og samme interessent på begge visningene, men de endte med å kjøpe til prisantydning fordi vi hadde god tid og ikke ville gå under.

Jeg tror jeg konkluderer med at det holder med én som er virkelig interessert.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 10:43   #15
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Nå for tiden er 11 interesserte kjempebra. Vi solgte (i Oslo) i fjor høst og hadde bare et par interesserte. Vi måtte kjøre 2 runder med visninger og fikk solgt i grevens tid. Det er nok værre nå.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 10:49   #16
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Visning og listeskriving

11 på listen høres helt greit ut for meg. Nå kommer sånne ting veldig an på hvor og når. Vi solgte en leilighet påbygda et stykke utenfor Oslo for snart to år siden. Vi hadde ca. 15-20 visninger før vi fikk noen som skrev seg opp i det hele tatt. Da ble det en budrunde med 3 stk. Fikk solgt til 30 000,- over takst til slutt.

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 13:57   #17
Stavangerjentå
Undrende
 
Stavangerjentå sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 95
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Har funnet ut at 11 var et godt tall, for idag tidlig tikket det inn bud på prisantydning.

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 14:05   #18
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Herlig! Jeg skal legge ut for salg når jeg har funnet megler, og gruer meg til prosessen. Misunner deg littegrann, som snart er ferdig. Håper det blir budkrig og at dere får en flott pris. Tisp meg gjerne ang megleren.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 14:16   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Du har helt rett. Det trenger ikke komme så mange.

Vi har solgt i vinter, og det tok laaaaang tid. Men etter 10 visninger fikk vi jammen prisantydning allikevel. Det var vi godt fornøyd med.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-04-08, 16:33   #20
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Visning og listeskriving

Så bra jentå: at første bud er kommet!!! Fornøyd med summen? Blir det salg??

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no