Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Bytte og kaste fordi man er lei?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-08, 18:30   #21
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Nå ble jeg litt beroliget, så da kan jeg ordne meg klar til Rosenborg-kamp

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:39   #22
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Her brukes også håndklær og sengetøy og slikt til det er utslitt ja.
Også klippes det opp og brukes til filler.

Og som noen andre sier, gamle håndklær og sengetøy er jo best og mykest, nytt er jo mye stivere og hardere.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:40   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Det er jo ikke alt nytt sengetøy (eller håndklær for den saks skyld) som er stivt og hardt, da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 18:43   #24
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Nei, men stivere og hardere enn det som er 10-20 år gammelt.

Vi har stort sett bare sengetøy og håndklær i god kvalitet som varer veldig lenge, og selv om det ikke er så hardt og stivt som billigere varianter når det er nytt, så er det alikevel ikke så mykt og godt som det gamle.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:19   #25
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg skjønner ikke helt hvorfor folk driver og gir oss håndduker til jul hele tiden. Vi har nok til resten av livet!

Gardiner har jeg akkurat sydd for første gang i mitt liv. Før har jeg brukt persienner, eller gamle jeg har arvet fra mamma. Må nok bytte ut dem i sommerhuset snart, de er i ferd med å gå i oppløsning. Nå kan man levere fillete og utslitte ting til fretex. De lager det om til isolasjon, så da kommer de til nytte likevel

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:22   #26
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Det eneste sengetøyet jeg har skiftet ut jevnlig, er laken. Det slites endel, og blir ikke behagelig å ligge på.

Ut over det, så husker jeg ikke sist jeg kjøpte sengetøy. Ikke håndduker heller.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:23   #27
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg bruker det til det faller ifra hverandre, eller det blir pensjonert til filler av ymse slag. Ting jeg er lei, gir jeg til lillebroren min som har enda dårligere råd enn meg(utrolig nok).

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:23   #28
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg gir bort det som er brukbart, men kaster det hvis ingen vil ha det. F.eks. spisestuen vår. Den skal bort, bort, bort. Den er stygg og jævlig og jeg vil ha en ny. Får jeg ikke napp på finn, går det på dynga.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:28   #29
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg skulle gjerne friska opp badet med deilige, myke og helt like håndduker i samme farge jeg. Nytt sengetøy kunne jeg også tenkt meg. "Desverre" seirer fornuften stort sett, for det gamle duger jo ei stund til...

Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:28   #30
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Her blir håndkler og sengetøy brukt til det er utslitt. Nå begynner det å bli på tide kjøpe litt nytt sengetøy. Vi har kastet noe når ungene har hatt omgangssyken. Jeg kaster opp selv pga lukten. Jeg har ellers en svigermor som tar alt jeg vil kaste. Jeg bare sier jeg har ryddet litt og skal kaste. Lenger kommer jeg ikke før jeg får beskjed om å legge det bort så tar hun det.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:29   #31
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Vi bruker slikt til det er utslitt. Iallefall for det meste. Har noen håndklær i grelle farger som er degradert til innerst i skapet/hytta. Sengetøyet vårt har vi faktisk klart å slite ut enda det liksom skulle være kvalitet fra Høie. Kanskje kan man ikke vente annet når det begynte å nærme seg 10 år gammelt Kjøpte iallefall noe som var litt billigere i erstatning

Svigerinna mi er superinteressert i interiør og har en tendens til å slenge over til meg alt hun selv er lei av

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:31   #32
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Nå ble jeg litt beroliget, så da kan jeg ordne meg klar til Rosenborg-kamp

Ja, det hjalp vel?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:32   #33
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg måtte kaste et kjøkkenhåndkle i dag, arvegods etter mormor og det var vel nærmere 20 år gammelt.

De laget kvalitet før i tiden

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:40   #34
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg brettet nettopp kluter og håndklær. Jeg har noen kluter som er laget av opprevne 20 år gamle håndklær. De ser grusomme ut og henger knapt sammen, men jeg får meg ikke til å kaste dem. De er geniale å fjerne sminke med.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:45   #35
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Enig med deg, maribo!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:46   #36
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

I påsken hørte jeg om en dame som hadde kastet ved i søpla med begrunnelsen at veden ikke var hvit nok.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:47   #37
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Opprinnelig lagt inn av TGM, her.

I påsken hørte jeg om en dame som hadde kastet ved i søpla med begrunnelsen at veden ikke var hvit nok.

Klart det, alle vet jo at man bare kan fyre med avbarket lønn. Alt annet er jo for fattigfolk!

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:48   #38
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg oppdaget nylig at mitt yndlingssengesett begynte å bli frynsete i kantene, med nesten hull på kortsida. Det kjøpte jeg vel for tredve kroner eller noe sånt for 12-13 år siden, hadde aldri trodd at det skulle vare så lenge. Det er brukt jevnlig, jeg har hatt bare 2-3 sett å variere med.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 21:58   #39
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Klart det, alle vet jo at man bare kan fyre med avbarket lønn. Alt annet er jo for fattigfolk!

Jeg visste det ikke, og satt med haka rimelig langt nedpå da jeg hørte om det.

Hjemme her har jeg forøvrig sjokkrosa håndklær, jeg har nemlig avfarget og farget alle de håndklærne som har dukket opp i form av julegaver. Da matcher de, og en del av de billigste håndklærne trenger faktisk en avfargingskur for å bli gode.

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 22:00   #40
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bytte og kaste fordi man er lei?

Jeg er nok ikke like flink som dere, må jeg innrømme. Gardiner som ikke brukes lenger, gis bort, enten det er til venner som kan gi dem et godt hjem, til Fretex eller til loppemarked.

Sengetøy har jeg litt for mye av, oppdaget jeg i dag, og jeg orker ikke ha liggende mer enn jeg trenger å ha av sånt. Når det er over to år siden sist det var i bruk, er det kanskje på tide å gjøre noe med det. Terskelen for å kaste er heldigvis høy, så det er mulig det blir degradert til hyttebruk.

Vi har et ordentlig 70-tallsbad, med mørke fliser og farget porselen, og noe annet enn hvite håndklær ville blitt total krasj (som om ikke badet i seg selv er krasj nok fra før ...) Men de håndklærne vi har som er i farger, brukes i svømmehallen, på ferier, som gjestehåndklær på det andre badet vårt osv. Men altså ikke på hovedbadet vårt.

Men en digresjon: Alle de hvite håndklærne våre har flekker som gjør at de ser skikkelig skitne ut, selv om de er nyvasket. Det er ganske ekkelt, og jeg har vært inne på tanken på å kjøpe nye. Men dersom det går an å få fikse dem jeg har, er jo det det beste! Kloring er jo ikke akkurat miljøvennlig. Men det finnes kanskje andre metoder?

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no