Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Enda et Mac-spørsmål

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-08, 20:40   #1
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Enda et Mac-spørsmål

Jeg har, under sterk tvil, tillatt min utkårede å opprette en egen konto på min maskin. Men det funker ikke helt etter planen. For det går jo ikke an å bytte mellom de to kontoene uten å avslutte alt man holder på med! På PC'en kan man jo ha alt man vil av programmer/vinduer oppe, og det er fortsatt der når man åpner kontoen igjen. Så mye kjekkere! Finnes det en løsning på dette?

(Hadde ikke tålmodighet til å vente på at noen skulle oppdage spørsmålet i den ikke-så-aktive Mac-gruppen vår. )

  Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 20:43   #2
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enda et Mac-spørsmål

Det går helt fint på vår mac - vi trenger ikke avslutte det vi driver med når vi bytter til den andre kontoen.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 20:47   #3
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enda et Mac-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det går helt fint på vår mac - vi trenger ikke avslutte det vi driver med når vi bytter til den andre kontoen.

Hvorfor er det sånn på min da, mon tro?

  Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 20:51   #4
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enda et Mac-spørsmål

Det er et valg i kontrollpanelet under "accounts" og "login options" som heter "enable fast user switching". Kanskje du ikke har haket av der?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 20:52   #5
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enda et Mac-spørsmål

Da får du opp en liste over brukere oppe til høyre i menyen som du kan bytte mellom. (Jeg har et relativt gammelt system (10.3.9).)

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 20:58   #6
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enda et Mac-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det er et valg i kontrollpanelet under "accounts" og "login options" som heter "enable fast user switching". Kanskje du ikke har haket av der?

Mannen fant det faktisk før jeg leste svaret ditt. Nå funker det! Takk for hjelpen!

  Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 21:04   #7
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enda et Mac-spørsmål

Også så elegant den bytter. Bare "snurrer rundt" til neste bruker.

  Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 21:05   #8
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enda et Mac-spørsmål

Ja er det ikke moro?

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 21:07   #9
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Enda et Mac-spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Ja er det ikke moro?

Tror jeg er litt i overkant opphengt. Nå har jeg byttet fram og tilbake sikkert ti ganger bare for å se på effekten.

  Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 21:34   #10
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Enda et Mac-spørsmål

Snurre-effekten er litt artig ja
Jeg har hatt en gjestekonto lenge, og den snurrer altså hvis jeg logger ut, så det hender jeg må logge ut bare for å se på det. (Her hjemme lukker jeg stort sett bare lokket.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no