Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-07, 22:26   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

I de fleste biler blir det litt trangt når det er 2 barneseter bak, og en voksen skal sitte bak sammen med barna. Barnesetene er gjerne festet på hver side, med "tomrom" i midten. Men det er da ganske umulig å komme seg til midten, når f.eks begge barnesetene er bakovervendt.

Og det er vel litt dumt å ha barnesetene fastmontert slik:
Ett på siden, og ett i midten - og så plass til en voksen?

Men det går kanskje fint å komme seg til midten, hvis 1 barnesete er fremovervendt og 1 bakovervendt?

Nå var jeg veldig keitete til å uttrykke meg, men forhåpentligvis skjønner dere hva jeg mener?



Så - hvilken stasjonsvogn med god plass bør vi velge?
Vi vurderer følgende biler og til max kr 200 000,-:

Peugeot 307 SW
Saab
Volvo

Meget åpen for andre forslag!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:37   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Foreldrene mine har en Citroën Xsara Picasso, og der går det helt fint for meg å sitte bak sammen med ungene (jeg er ikke smal...). Nå sitter jeg i midten med ungene på hver side i beltestol (pute med rygg). Da de var mindre satt de bakovervendt i Akta/Graco Cosmic, og da var det faktisk bedre plass siden setene ikke "stjal" plass i skulderhøyden min. Noen ganger satt en i midten og en på sida, og jeg på andre sida, men vanligvis satt jeg i midten. Da gikk jeg bare inn via forsetet. Det er god plass og flatt gulv mellom forsetene, så det var helt uproblematisk. Genial bil.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 06:39   #3
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Det er jo mange som har de to bakovervendte setene ved siden av hverandre da. Et i midten og et bak passasjeren. Bilder og merke på bilene i denne tråden ligger HER

Ser noen sitter slik i en Toyota Avensis 1998 modell. Ser det ligger en del 2003 mod. til rundt 200 på Finn.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 07:49   #4
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Vi har ett sete på hver side og moder'n klarer å skvise seg inn i midten, vi har en Freelander (LandRover) 2001.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 08:04   #5
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Ser noen sitter slik i en Toyota Avensis 1998 modell. Ser det ligger en del 2003 mod. til rundt 200 på Finn.

Nå har vi 2004 modell Avensis, men den er samme som 2003 modellen. Med den kombinasjonen vi har av seter (en Maxi Cosi beltestol + Duologic) så blir det plass til en veldig smal voksen. Trangt med andre ord

Vi har også forsøkt et HTS IZi Sleep i midten ved siden av Duologicen, det ble for trangt. Beltestolen kan heller ikke settes i midten, for midtsetet har en slags forhøyning slik at stolen sklir når vi svinger. Og siden Duologicen er festet med Isofix, vil vi ikke sette den i midten heller.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 08:18   #6
Ekkir
Bree
 
Ekkir sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 431
Ekkir er litt kulEkkir er litt kul
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Vi har en Renault Laguna stasjonsvogn 02-modell og der er det plenty med plass til en voksen i midten av barnesetene.
Det er jo bare å ta et av setene foran helt frem så man kommer seg forbi.

Ekkir er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 08:52   #7
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Foreldrene mine har en Citroën Xsara Picasso, og der går det helt fint for meg å sitte bak sammen med ungene (jeg er ikke smal...). Nå sitter jeg i midten med ungene på hver side i beltestol (pute med rygg). Da de var mindre satt de bakovervendt i Akta/Graco Cosmic, og da var det faktisk bedre plass siden setene ikke "stjal" plass i skulderhøyden min. Noen ganger satt en i midten og en på sida, og jeg på andre sida, men vanligvis satt jeg i midten. Da gikk jeg bare inn via forsetet. Det er god plass og flatt gulv mellom forsetene, så det var helt uproblematisk. Genial bil.

Sier meg fullstendig enig med denne.

  Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:04   #8
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Vi har en Volvo V70, har bakovervendt bilstol i midten, og det er fint plass til en voksen på ene siden og et barnesete til på andre siden. Spesielt dersom et er forovervendt og et bakovervendt, evt bakovervendt og babystol.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:38   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Vi har en Honda CR-V, der er det plass til å gå inn foran og så sette seg inn bak.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 22:02   #10
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Takk for svar foreløpig - vi leter fortsatt.
Noen flere?
Noen som vet hvorfor Peugeot 307 SW er forholdsvis billig?
Er den litt plastikk, eller har lavere kjørecomfort enn mange andre biler?

Noen som kjenner til Citröen C5?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 22:05   #11
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Vi har en Mondeo og der er det plass til to barneseter og tre voksne.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 22:10   #12
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Vi har en Mondeo og der er det plass til to barneseter og tre voksne.

Er det den som suser sånn når motoren går?
Eller er det Focus'en kanskje. Lurer forresten hvorfor de bråker sånn, akkurat som det er en vifte eller noe...

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-07, 22:47   #13
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Foreldrene mine har en 307 SW. Bilen er kjempefin. God plass til til to barneseter og en stor voksen bak. God benplass både foran og bak(pappan min er 196 høy og min mann er 193). Sitter godt, oversiktlig førerplass og grei bagasjeplass. Det er litt mer hjulstøy enn i vår Mercedes, men det kan være forskjell fra bil til bil , og hva slags dekk man velger.
Bilen til mamma og pappa har automatgir, og mange interiørdetaljer i børstet stål. Virker ikke plastikkaktig.

Ellers er Opel Vectra en bil med god innvendig plass.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 09:52   #14
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Er det den som suser sånn når motoren går?
Eller er det Focus'en kanskje. Lurer forresten hvorfor de bråker sånn, akkurat som det er en vifte eller noe...

Vår suser ikke. Men litt lyd når vi starter den siden det er diesel bil.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 09:47   #15
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Vi har også Ford Mondeo og det går fint å sitte en voksen bak med to seter.
Nå har vi bare prøvd med Acta Cosmic og beltestol da.
Vi har nå 1 beltestol og en pute.
Og når vi e rpå tur er det altid 3 i baksete, de i stolene og 13 åringen vår.
Han er ikke voksen da, men har god plass. (er rundt 1.60 høy også)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 09:56   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Jeg slår som vanlig et slag for minibuss.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 10:11   #17
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Vi har Mazda 5 som er en 7 seter. Det er veldig romslig og god plass innvendig. Nå har ikke vi barneseter da Christian er så stor men mener det skal gå helt fint å ha 2 barneseter og at en voksen sitter i midten.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 10:53   #18
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Vi prøvde Mazda 5 med tre barneseter og det var komplett umulig.

Ser du etterlyser erfaringer med C5. Da ville jeg heller gått for en Picasso. Den er fantastisk. Vi har Grand Picasso med 7 seter og er strålende fornøyd.

  Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 22:03   #19
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi prøvde Mazda 5 med tre barneseter og det var komplett umulig.

Ser du etterlyser erfaringer med C5. Da ville jeg heller gått for en Picasso. Den er fantastisk. Vi har Grand Picasso med 7 seter og er strålende fornøyd.

Naboen har den, de har 3 barn. Fin den, men altfor dyr.
Den er jo ganske ny. Vi kan gi max ca 200 000,-

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 15:00   #20
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bil med plass til 2 barneseter + 3 voksne

Vi har VW Passat. Har 2 barneseter bak og null problem med en voksen til.
Vi har to bakovervendte seter, en bak passasjersetet og et i midten.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no