Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Facebook og dialekt

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-12, 22:42   #121
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Når dette er sagt hadde det vært interessant å se om flertallet av dem som mener dialekt på facebook og andre skriftlige (uformelle) fora er en uting er sentrert rundt områder som prater tilnærmet lik bokmål eller andre østlandske områder (eller geografiske forskjeller for øvrig).

Jeg er vestlending, og skriver ikke på dialekt. Det lengste jeg kan strekke meg til er å skrive e' i stedet for er for å tøffe meg litt. F.eks: Den e' god.

Dialekten min har en god del nynorske signalord (eg, ikkje t.d), men jeg mener at skriftspråk og talemål er forskjellige saker, og forholder meg til det skrifspråket jeg fikk opplæring på, for det er der jeg uttrykker meg best. Hadde dette skriftspråket vært nynorsk, hadde jeg sikkert uttrykt meg best på det, uavhengig av talemålet mitt.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:43   #122
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Noen dialekter må man jo virkelig ha godt grep om for å skjønne.

Opprinnelig lagt inn av FB

Snart zumba, sist klart e mæsta itj å ga på ei vekku. Tru kalles de går ikvell

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:43   #123
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Formildende?

Jeg trodde bare jeg skrev mer dialekt en jeg faktisk gjør. Se selv, du kommer til å forstå alt jeg har skrevet uten noe strev.

Men jeg merker meg at alle eksemplene på dialektskriving er veldig ekstreme. Jeg har ikke sett noen av mine venner skrive så voldsomt. Og ikke gjør jeg det selv heller, tydeligvis. Men det var meg og mine.

Det ser ut som du skriver nynorsk på FB jo, og da kan du nok snike inn noen dialektord uten at jeg merker det.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:44   #124
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

[ Min dialekt (samme som din?) er også ganske nært nynorsk. Forresten så kan jeg godt skjønne at folk som har en dialekt som er ganske nært bokmål, ikke helt forstår at dialekt skal virke mindre "formelt" enn bokmål på feks. chat. Man skriver jo da omtrent som man prater uansett.

Jeg kommer fra Mo i Rana, og snakker vesentlig annerledes enn bokmål. Jeg forsøker her på Østlandet å verne om dialekten så godt jeg kan, og ikke bli for utvannet. Jeg er også en av dem som leser alt av bøker til barna på dialekt, noe de også foretrekker. Da blir det "på ordentlig" sier de, og ikke "på lat".

FB er min private arena. Om noen ble ukomfortable med min bruk av dialekt der, så var de vel egentlig ikke typen som burde stå på vennelista mi kjenner jeg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:46   #125
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Jeg var i en lang og ganske hissig diskusjon med et par personer på Facebook nylig, der en av gutta skrev på (elendig) dialekt hele tiden, mens vi andre skrev på bokmål. Og jeg skal innrømme at jeg ikke klarte å ta ham seriøst mye pga. dialekten. En ting er å skrive på dialekt i en toveis-samtale og lignende, men når man er i en ganske offentlig diskusjon og de andre skriver på bokmål, blir det bare helt feil å skrive på dialekt, synes jeg. Ikke forstod jeg alt han skrev heller, det var et lite mareritt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:49   #126
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg kommer fra Mo i Rana, og snakker vesentlig annerledes enn bokmål. Jeg forsøker her på Østlandet å verne om dialekten så godt jeg kan, og ikke bli for utvannet. Jeg er også en av dem som leser alt av bøker til barna på dialekt, noe de også foretrekker. Da blir det "på ordentlig" sier de, og ikke "på lat".

Når du leser høyt formidler du jo muntlig og da er jo dialekt naturlig. Litt mindre naturlig å skrive om hele boka på dialekt og be de lese den sånn.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:49   #127
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg var i en lang og ganske hissig diskusjon med et par personer på Facebook nylig, der en av gutta skrev på (elendig) dialekt hele tiden, mens vi andre skrev på bokmål. Og jeg skal innrømme at jeg ikke klarte å ta ham seriøst mye pga. dialekten. En ting er å skrive på dialekt i en toveis-samtale og lignende, men når man er i en ganske offentlig diskusjon og de andre skriver på bokmål, blir det bare helt feil å skrive på dialekt, synes jeg. Ikke forstod jeg alt han skrev heller, det var et lite mareritt.

Nei det blir noe annet. Jeg skiller også mellom egne statuser og mer åpne diskusjoner, som blir mer ala dette.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:51   #128
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det ser ut som du skriver nynorsk på FB jo, og da kan du nok snike inn noen dialektord uten at jeg merker det.

Ja, jeg syns de var godt gjemt selv.

Men lurer på om jeg skal gå 100% over på nynorsk (og da regner jeg med alle forstår).

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:51   #129
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg kommer fra Mo i Rana, og snakker vesentlig annerledes enn bokmål. Jeg forsøker her på Østlandet å verne om dialekten så godt jeg kan, og ikke bli for utvannet. Jeg er også en av dem som leser alt av bøker til barna på dialekt, noe de også foretrekker. Da blir det "på ordentlig" sier de, og ikke "på lat".

Det virker som du har litt problemer med å skille mellom muntlig og skriftlig uttrykksmåte her? Vi leser jo ikke "jeg" og uttrykker det slik, vi sier "jæi". Leser vi Prøysen sier jeg itteno knusjell.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:51   #130
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Når du leser høyt formidler du jo muntlig og da er jo dialekt naturlig. Litt mindre naturlig å skrive om hele boka på dialekt og be de lese den sånn.

Jeg nevnte det, fordi det var en diskusjon om det her tidligere. Jeg burde visst lese på bokmål, eller i det minste bruke de ordene som faktisk står der. Det gjør jeg altså ikke. Det ville distansert meg til innholdet og til lesestunden, og det ønsker jeg ikke. Jeg leser på min dialekt.


Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det virker som du har litt problemer med å skille mellom muntlig og skriftlig uttrykksmåte her? Vi leser jo ikke "jeg" og uttrykker det slik, vi sier "jæi". Leser vi Prøysen sier jeg itteno knusjell.

Overhode ikke.

Jeg sier "eg" når det står "jeg", jeg setter inn personlig pronomen foran navn, avkorter verb og generelt det som må til. Jeg leser, omkoder særdeles kjapt, og ut kommer fortellingen slik jeg ville sagt noe til vanlig.
Mens andre jeg kjenner, som også snakker min dialekt, er ikke vant med dette.


Sist redigert av Dronningen : 04-03-12 kl 23:00.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:52   #131
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Nei det blir noe annet. Jeg skiller også mellom egne statuser og mer åpne diskusjoner, som blir mer ala dette.

Imponert hvordan dere klarer å holde orden på dette her.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:53   #132
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Ja, jeg syns de var godt gjemt selv.

Men lurer på om jeg skal gå 100% over på nynorsk (og da regner jeg med alle forstår).

Gjør det!! Jeg trenger å bli bedre så all lesing hjelper.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 22:58   #133
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Jeg er snobbete fordi jeg synes det er teit at folk skriver på dialekt i statuser og diskusjoner på facebook?
Ok, helt greit, men jeg gidder ikke å bruke tid på å tyde hva folk mener fordi de insisterer på å gi blaffen i alt av rettskrivningsregler for å skrive dialekt.
Jeg mistenker også mange for å å gjøre det nettopp for å slippe å bekymre seg om rettskriving.
Når jeg må gjette meg til hva ting betyr, utifra kontekst, for å være med i en diskusjon, har jeg en tendens til å gi blaffen.
Dette kan gjerne dreie seg om en status hvor man spør om hjelp til noe/tips om noe, og da er det vel strengt tatt ikke ment å være begrenset til de av kompisene med samme dialekt.

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 23:05   #134
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Kjenner dronningfaktene og PMS-vibbene i meg forene seg i en fandenivoldsk begeistring over at jeg kanskje irriterer noen på FB ved å skrive dialekt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 23:06   #135
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Vel, jeg foretrekker at folk blir irritert over hva jeg skriver, ikke hvordan jeg skriver det. :flirer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 23:14   #136
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har store problemer med å ta folk alvorlig når de skriver på dialekt.

Samme her. Synes det ikke hører hjemme i skriftspråk overhode. Er heller ingen fan av "sms-språk", dagens mobiler har faktisk mer plass så skriv da heller ER og ikke R.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 23:39   #137
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Sms-språk er djevelens verk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 23:46   #138
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.


Når dette er sagt hadde det vært interessant å se om flertallet av dem som mener dialekt på facebook og andre skriftlige (uformelle) fora er en uting er sentrert rundt områder som prater tilnærmet lik bokmål eller andre østlandske områder (eller geografiske forskjeller for øvrig).

Tja. Jeg er nordlending, bosatt i Trondheim siste 20 år og gift med en vestlending. Jeg skriver aldri dialekt og liker ikke å lese det heller. Sånn for å slenge mitt datapunkt inn i diskusjonen.

Jeg synes dialekt (skriftlig) er estetisk helt skrekkelig. I tillegg tar det minst dobbelt så lang tid å lese som bokmål eller nynorsk, og derfor gidder jeg vanligvis ikke ta meg bryet med å gjøre det heller.

Jeg har sjelden eller aldri problemer med å skjønne muntlig dialekt, og jeg synes dialekter generelt er veldig spennende. Det er altså ikke en generell motvilje mot dialekter som sådann som ligger til grunn for min motvilje mot å lese det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-12, 23:47   #139
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

K du sei? Æ syns itj d æ 7.



Amerikanere tar helt av med sms-språk, det er helt vanvittig. Jeg har en haug med amerikanske venner på FB og deltar svært ofte i amerikanske diskusjoner der inne (mye veganisme-relatert), og det er ikke bare på telefonen de bruker sms-språk, for å si det sånn.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-12, 00:10   #140
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook og dialekt

Jeg er trønder, og med unntak av en overhyppighet av uttrykket "men læll" , skriver jeg aldri på dialekt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no