Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg leter etter en høy og smal hylle/kommode

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-08, 09:41   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leter etter en høy og smal hylle/kommode

Det er ofte så vanskelig å finne noe, når man har et veldig konkret møbel-behov. Vi trenger altså et møbel som helst skal være i så nær takhøyde som mulig, og ikke være mye mer enn 50 cm bredt. Det aller beste hadde vært åpne hyller øverst, og lave skuffer nederst.

Denne hylla skal fylle ledig plass mellom skrivebord og sofa i det nye "datarommet" vårt, og skal ha plass til sånt som hører hjemme der. Nederst skal seksåringen ha tegnesaker, formingssaker, aktivitetshefter og pågående prosjekter, noe som lett kan se litt rotete ut. Så derfor tenker jeg på skuffer. Ellers er det jo en mulighet med åpne hyller med oppbevaringsbokser i.

Hylla skal helst være hvitmalt, eller mulig å male. Ikke folie. Den må passe sammen med kremhvitt panel og oljet eik.

Takknemlig for tips om noen har sett noe som høres omtrent ut som dette.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 09:52   #2
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg leter etter en høy og smal hylle/kommode

Denne tror jeg dere må tegne og levere til en lokal møbelsnekker. Trenger ikke å bli så dyrt.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 10:07   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg leter etter en høy og smal hylle/kommode

Du kan ikke ta etpar kjøkkenmoduler oppå hverandre da? Fra IKEA f.eks?
Eller bruke etpar av baderomsmøblene, oppå hverandre og uten bein?
Eller skal det være pent-pent?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 10:12   #4
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg leter etter en høy og smal hylle/kommode

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Du kan ikke ta etpar kjøkkenmoduler oppå hverandre da? Fra IKEA f.eks?
Eller bruke etpar av baderomsmøblene, oppå hverandre og uten bein?
Eller skal det være pent-pent?

Det tenkte jeg på også. Alternativt garderobeskap. Men hun ville ikke ha folie. Da blir det vel litt problematisk.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 10:39   #5
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg leter etter en høy og smal hylle/kommode

Hva med Träby fra Ikea? Dog bare 41cm bredt, men ser ut til å greit kunne males og man kan kombinere med skuffer.

Kjenner til det der å skulle finne møbler til spesifikke behov - håpløst.

Lykke til!

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 11:48   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg leter etter en høy og smal hylle/kommode

Träby var et godt tips! Kan kanskje være aktuelt. Kjøkken/bademoduler er vel som regel i folie?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 14:32   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg leter etter en høy og smal hylle/kommode

Kjøpe hobbyplater på Biltema og bygg hylla du trenger selv. Eller en kan bruke IKEA sine moduler litt annerledes enn de er tenkt.

Pax garderobeløsninger og kjøkkenmoduler kan brukes til så mangt. Pax garderobeskap får du i helt høyt og i mange utførelser, og du kan ha skuffer nederst og åpne hyller øverst. Pax er akkurat 50cm bredt, men den hvite er vel folie tror jeg.

Eller så har du EXPEDIT hylla, men den er ikke høyere enn 185cm, men den får du i alle fall skuffeinnsats til også for å ha nederst. Bredden på den er 44cm.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 14:49   #8
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg leter etter en høy og smal hylle/kommode

Jeg skulle også til å foreslå Pax fra IKEA. Man får de med skuffer nederst vet jeg. Hvis du ikke MÅ ha hvit, så finnes den i eik også. Det skapet som er Antikkbeiset går jo greit å male hvitt evt. Man får de i høyder på 200cm og 237cm. Skulle du velden den høyeste, så vil jeg anbefale deg å sjekke at takhøyden hos dere er minst 240cm. Det gjorde ikke vi. Her er den bare 239, og vi fikk litt problemer med å sette opp skapene. De måtte monteres stående. Vi er veldig fornøyde med våre skap iallefall.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no