Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-02-08, 13:40   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?

Jeg og Mannen er på jakt etter ny bil. Vi må ha plass til 3 barneseter i baksetet, og vogn + masse greier i bagasjerommet. Har prøvekjørt Volvo V70 og Volvo XC 70, samt en del biler vi ikke vil ha. (Citroen falt ikke i smak).

Er det noen som har erfaring med å frakte tre barn i barneseter i en V70 eller XC 70? Er det i det hele tatt plass til det? Har dere andre innspill til biler i denne prisklassen eller evt noe lavere som er bedre?

  Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:11   #2
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?

Svigerbroren min byttet ut sin V70 i fjor sommer pga. plassproblemer. De brukte de to intergrerte barnesetene (putene) i bilen og størstejenta på 10 hadde ingen ekstra sikring. (Etter min mening, som familiens sikkerhetssjef - i følge min søster, burde de to minste sittet i andre seter. Men, det er en annen diskusjon.)

Jeg synes V70 er en liten stasjonsvogn, og jeg ville ikke vurdert den dersom vi skulle byttet bil. Vi er jo ikke lenger avhengig av vogn, men har jo et hundebur som tar mye plass. XC70 kjenner jeg ikke til, men vil tro at den ikke har så mye mer innvendig plass enn V70.

Noen venner av oss hadde en passat stasjonsvogn, og der var det med nød og neppe de fikk to barneseter og en beltestol. (Man måtte dra fram beltestolen, sette på belte, for så å skyve den på plass.)

Siden dere fremdeles har behov for tre seter, ville jeg vurdert biler med separate seter (flerbruksbiler). De har god plass til ett barnesete i hver sete, og de fleste bilmerker har slike modeller.

Jeg ville lånt aktuelle biler, og prøvd dem med tre seter, hvordan det er å løfte vogn ut og inn (noen har høy lasteterskel) og kjørekomfort. Du kan jo få ekstra bagasjeplass ved å sette på en skiboks, men plass til vogn samt noen bæreposer er et minstekrav når man skal investere i ny bil synes jeg.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:16   #3
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?

Det har kommet ny V70 iår, tror det er god plass der.
Vi er på valgets kvaler. Stasjonsvogn eller større? Ikke noe lett valg dette.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:17   #4
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Jeg og Mannen er på jakt etter ny bil. Vi må ha plass til 3 barneseter i baksetet, og vogn + masse greier i bagasjerommet. Har prøvekjørt Volvo V70 og Volvo XC 70, samt en del biler vi ikke vil ha. (Citroen falt ikke i smak).

Er det noen som har erfaring med å frakte tre barn i barneseter i en V70 eller XC 70? Er det i det hele tatt plass til det? Har dere andre innspill til biler i denne prisklassen eller evt noe lavere som er bedre?

Jeg vet ikke med XC70, men i følge en eller annen tysk undersøkelse så er Volvo V70 en av de få "vanlige" bilene hvor man får inn tre seter. Skal se om jeg finner linken. Testen sier ikke noe om hvilke seter det er så klart.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:26   #5
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?

Vi har V70. Vi har forsøkt, det går men det er ganske trangt å feste bilbeltet. Jeg har ikke inntrykket av at XC70 har større kapasitet, den ser bare litt mer svulmende ut.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:36   #6
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?

Vi prøvekjørte også V70 da vi skulle ha ny bil. Vi har jo tre forholdsvis tette og må ha tre barneseter hvorav to av de sitter bakovervendt. Det gikk greit i V70 syns vi, men vi endte opp med Peugeot 307sw. Denne er vi kjempefornøyd med, og har god plass til å feste alle tre ungene.
Vi klarte faktisk med rette sammensetning av barneseter å få plass til tre seter i en Volvo V40 også, men det er trangt altså!

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:38   #7
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Vi prøvekjørte også V70 da vi skulle ha ny bil. Vi har jo tre forholdsvis tette og må ha tre barneseter hvorav to av de sitter bakovervendt. Det gikk greit i V70 syns vi, men vi endte opp med Peugeot 307sw. Denne er vi kjempefornøyd med, og har god plass til å feste alle tre ungene.
Vi klarte faktisk med rette sammensetning av barneseter å få plass til tre seter i en Volvo V40 også, men det er trangt altså!

Har dere hatt mye problemer med 307SW?

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 14:48   #8
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?

Opprinnelig lagt inn av Donald, her.

Har dere hatt mye problemer med 307SW?

Nei i grunnen ikke. Vi kjøpte den brukt med ca 6 mnd igjen på nybilgarantien. Har fått fikset noe på den, men dette var garantisaker, og ikke problem å få fikset.
Pleier det være problemer med de?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 15:38   #9
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Nei i grunnen ikke. Vi kjøpte den brukt med ca 6 mnd igjen på nybilgarantien. Har fått fikset noe på den, men dette var garantisaker, og ikke problem å få fikset.
Pleier det være problemer med de?

Det er inntrykket jeg har fått. Om det er eldre eller nyere modeller eller begge vet jeg ikke.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 15:57   #10
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?

Opprinnelig lagt inn av Donald, her.

Det er inntrykket jeg har fått. Om det er eldre eller nyere modeller eller begge vet jeg ikke.

Vi har 2004 modell, og har ikke opplevd noe særlig problemer med den altså. Eneste er vel ryggesensoren som har fusket litt av og til.
Låsekassen måtte byttes, men det er en svakhet på disse bilene, og ble dekket av Peugeot. Har også byttet et hjullager bak, men det var også garantisak.

Ei jeg kjenner hadde 2002 modell av samme type, og de hadde store problemer med denne, og fikk tilslutt hevet kjøpet.

Vi har forresten 109hk Diesel, av den nyere typen. Kanskje det var mer problemer med den gamle motoren?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 16:52   #11
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?

Vi har en Renault Grand Espace, en av de større flerbruksbilene. Den har mulighet for 7 seter, har god plass til barneseter, både bakover- og forovervendt. Med 5 seter i har den et stoooort bagasjerom. Med 7 seter i har den fortsatt litt plass til bagasje.
Det er en komfortabel bil man sitter høyt og godt i. Den florerer på statistikken over mye driftsfeil, men vi har hatt 2 stykker uten noe særlig med feil. Så vi er fornøyde med den.

Tror ikke den er noe dyrere enn v70 ihvertfall, og en mye større bil.

__________________
95, 99, 04
Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-02-08, 18:27   #12
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Volvo V70/XC 70 - plass til 3 barneseter og masse bagasje?

Vi har XC70 årgang 2005.

Det gik fint med bakovervendt HTS stol og to sitteputer, og nå med Recaro Start klarer jeg fortsatt å skvise inn to sitteputer, men det er knapt. Annet har jeg ikke prøvd.

Jeg har forøvrigt det inntryk, at IZI-stolen har ødelagt bilens sikkerhetssele litt: selen ruller ikke så godt opp mere, hvilket faktisk er litt irriterende.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no