Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bilsete i bilkræsj

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 14:45   #1
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Bilsete i bilkræsj

Mannen ble truffet av en brøyteplog i helgen og bilen vår er ødelagt på hele venstre side. (Han ble ikke skadet på noen måte og var alene i bilen.) Bilsetet til datteren min sto på venstre side i baksetet, men ble ikke synlig skadet, bortsett fra noen glassbiter fra vinduet foran, som knuste. Så i dag har vi kjøpt nytt bilsete, men jeg lurer på om vi har krav på noe dekning fra forsikringsselskapet for det nye setet? Vi har full kasko, og masse tilleggsgreier, men damen jeg snakket med var usikker. Så da lurer jeg på om noen her har vært borte i lignende saker og hva slags erfaring dere har?

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:04   #2
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bilsete i bilkræsj

Det skal da ikke være noe problem. Kunne ikke de som jobber i forsikringsselskapet svare deg?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:12   #3
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilsete i bilkræsj

De skal dekke det.
Vi var i liknende kræsj i fjor, og sjekket det ganske grundig. Dersom forsikringsselskapet "drar på det" sender du dem en kopi fra feks Trygg Trafikks nettsider med anbefaling om å bytte etter kræsj, samt tilbyr de gå dra på nærmeste kontor og få klippet selene på det gamle så de ser at du faktisk bytter ut setet.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:14   #4
snus
Fullverdig medlem
 
snus sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 39
snus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bilsete i bilkræsj

Forsikringselskapet skal dekke det nye bilsete

__________________
snus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 16:54   #5
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Bilsete i bilkræsj

Takk for svar! Jeg snakket med damen i forsikringsselskapet i går og hun dro sånn på det at jeg ble usikker. Jeg sa at setet sto i bilen under ulykken, selv om det var tomt, og at man skal jo ikke bruke setet etterpå, selv uten synlige skader. Hun måtte sjekke det, fikk jeg til svar.

Jeg kommer ikke til å innfinne meg med at de ikke dekker kostnaden for nytt sete, det er derfor jeg har kjøpt en god forsikring. At hun kunne være så uvitende der og da overrasker og irriterer meg. "Alle" bruker jo bilseter til barna sine i dag, og det er da ikke en luksusting man har i bilen?! Jeg er herved kampklar, hvis hun prøver seg. :viking:

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 17:00   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilsete i bilkræsj

Forsikringsselskapene er vel kjent for å prøve å snike seg unna noe så enkelt som bilsete-erstatning. Stå på kravene og si at TryggTrafikk sier at de skal bytte det.
Og så kan du jo spørre om hun personlig vil stå ansvarlig for at setet ikke er skadet, sånn i tilfelle noe skulle skje senere?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 17:03   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bilsete i bilkræsj

Så lenge du melder det som forsikrings sak, altså at forsikringen dekker skader så skal de dekke ny bilstol.
Ikke gi deg!!!!
årman skriver skademelding så kan stolen\e føres opp på andre skader eller noe sånt*husker ikke i farta, hvor*


ta med deg kviteringen pånye stolen å dra påforsikringen,lever den inn å si"betal tilbake"

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 17:08   #8
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bilsete i bilkræsj

Abbonerer på denne, vi har en mulig sak med nytt sete nemlig.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no