Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Et dumt spørsmål om negler

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-23, 10:02   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et dumt spørsmål om negler

Jeg har aldri fått stelt negler av «profesjonelle», knapt nok hatt lakk på fingerneglene. Jeg trives egentlig godt med forholdsvis korte og ulakkede negler. Likevel tenker jeg at det hadde vært stas å få litt flottere negler til spesielle anledninger. Men hvordan er det om man gjør slikt en gang i blant? Hva skjer når de blir stygge? Er det sånn at jeg er dømt til å fortsette å oppsøke spesialister på feltet?

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 10:11   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et dumt spørsmål om negler

Jeg kan svare deg på resten etterpå om ikke andre svarer. Men skal du fikse negler «må» du gå til Hos Eivy og til Maricris eller Thu.

Litt kjip periode før du får fjernet shellac, men med aceton (Google) og neglfil fikset du det. Du kdnnogdå hå tilbake og bruke 10 min på å fjerne den.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 10:48   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et dumt spørsmål om negler

Hvis det kun er til spesielle anledninger, kan du jo også bare ta en helt vanlig manikyr, uten shellac. Da fjerner du bare neglelakken selv når det passer. Det er også billigere enn shellac, og skader ikke neglene. Den sitter en drøy uke, jeg gjør det noen ganger før ferier, julebord, sånne ting.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 10:49   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et dumt spørsmål om negler

Jeg har fått lagt shellakk noen ganger. Det blir flott og det varer ganske lenge, ca 5-6 uker. Jeg har aldri fått gjort det i Norge. Så jeg har fjernet shellakken selv med aceton. De fleste gangene gikk det greit. En gang ble neglene stygge, så har latt være å legge på shellakk etter det.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 11:00   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Et dumt spørsmål om negler

Det er noen typer Shellack som ikke er Shellack om man kan si det sånn. Eller kan hende de tar på noe annet utenpå. Dette fører til at lakken må files av, det hjelper ikke med aceton, så pass på hva du får. Det er også rimelig problematisk å få tak i aceton, i alle fall var det det under korona da jeg hadde lakk på og apoteket ikke (lenger?) hadde. Jeg fjerner alltid i salongen og legger på nytt med det samme der. Har gjort det i over 10 år, og neglene mine er like fine.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 12:34   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et dumt spørsmål om negler

Jeg tok shellack ganske jevnlig en periode, utfordringen min var vel at jeg ikke rakk å fikse ny før den begynte å skalle av, og da klarte jeg ikke å la være å pille. Det var ikke bra for neglene, kan man vel si, men de bygde seg fint opp. Nå har jeg ikke tatt det på mange år, og filer og lakker selv. I lange perioder bruker jeg ikke neglelakk (hagesesong og sånt). Det er stas å få gjort det profesjonelt av og til, men det er en sånn utgift jeg har kuttet ut og nå savner jeg det ikke egentlig lenger. Blir nok til spesielle anledninger bare. Men til det du spør om, du er ikke dømt til å fortsette hvis du prøver en gang imellom.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 12:37   #7
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et dumt spørsmål om negler

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Det er noen typer Shellack som ikke er Shellack om man kan si det sånn. Eller kan hende de tar på noe annet utenpå. Dette fører til at lakken må files av, det hjelper ikke med aceton, så pass på hva du får. Det er også rimelig problematisk å få tak i aceton, i alle fall var det det under korona da jeg hadde lakk på og apoteket ikke (lenger?) hadde. Jeg fjerner alltid i salongen og legger på nytt med det samme der. Har gjort det i over 10 år, og neglene mine er like fine.

Biltema har aceton.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 14:30   #8
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et dumt spørsmål om negler

Er det sånn at proff neglestell = shellack?
Jeg bruker bare å klippe og file selv, og lakker av og til. Har vært på sånn lakkbar på kjøpesenter og fått lakket negler et par ganger, men flere år siden sist (og det var vanlig lakk, gikk bort med neglelakkfjerner).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 14:33   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et dumt spørsmål om negler

Man kan få manikyr med vanlig neglelakk på en neglesalong, det trenger ikke være shellac. (Man kan få manikyr helt uten lakk også, eller med blank neglelakk, hvis man vil det.)

Jeg har ellers fått shellac på tåneglene om sommeren en del ganger; de vokser mye saktere enn fingerneglene, så en runde kan holde kjempelenge.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 14:42   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et dumt spørsmål om negler

-ea- shellac:

Sitat:

Shellac, eller shellak, er en blanding av holdbarheten fra en gelé-negl og en vanlig neglelakk som du selv har hjemme. Shellac er et beskyttet varemerke som tilhører firmaet CND (Creative Nail Design). Shellac legges av en negleteknikker som en normal lakk, men etter hvert lag skal lakken herdes under en led-lampe. Forskjellen på shellac og normal neglelakk er at shellac ikke kan lufttørkes. Den skal herdes, og det er akkurat det som gir den gode holdbarheten.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 23:00   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et dumt spørsmål om negler

Ja, jeg vet hva shellak er, lurte bare på om det er det eneste som tilbys siden alle i tråden snakket om det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-23, 23:27   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et dumt spørsmål om negler

Neida, en kan jo fint ta vanlig neglelakk eller ingen neglelakk. Jeg tok shellac fordi det holder lenger, når jeg først skulle betale for neglelakk. Vanlig neglelakk gjør jeg like greit selv.
Men jeg får jo ikke til de andre greiene de gjør selv, så like elegant blir det jo ikke.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-23, 19:37   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et dumt spørsmål om negler

Takk for mange svar! Kjenner at jeg blir litt skeptisk til å få shellack, men at vanlig manikyr kan testes. Da bør jeg kanskje forsøke å få neglene litt lengre selv først. De er forholdsvis korte nå.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no