Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-16, 09:44   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Jeg trenger litt tenkehjelp her, vi sitter fast hva gjelder sommerferien i år. Vi har en baby som blir ett år i sommer, og storebror blir 11. Vi hadde egentlig tenkt å dra tre uker til vestkysten av Florida, men jeg har blitt litt betenkt. Jeg er redd baby synes det blir for varmt der i juli. Og så er jeg usikker på om å bare være på en strand er gøy med en ettåring, eller om det er skikkelig pes. Jeg er litt redd for å brenne av en masse penger, og så ende opp med å sitte innendørs og telle dagene til hjemreise.

Hva tror dere/har dere erfart at er en god sommerferie med ettåring, som dere også tror er ålreit for storebroren?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 10:12   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.815
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Vi var på Mallorca da minstemann var 11 mnd. Det var helt supert. Han elsket strandlivet, bading i basseng, sov i vognen om vi skulle noe .. Helt supert.
Vi hadde 2 uker i Florida da eldste var 2 1/2. Det gikk også helt strålende. Litt tilrettelegging som å begrense lange bilturer så gikk det helt strålende. Anbefaler da å ha eget hus med basseng, babycall og vogn.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 10:35   #3
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Jeg hadde ikke reist så langt med en ettåring på en årstid hvor man kan få sol, fine strender og ok vanntemperaturer så mye nærmere. Hva liker 11-åringen, da? Vil han være på stranda, eller er det andre aktiviteter som ønskes?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 10:39   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Jeg tenker litt som Acsa, det kan jo bli veldig varmt, og på vestkysten av Florida er jo strandliv det vesentligste. Finnes det strandhus med basseng i tilegg?

Hva med Frankrike eller Spania (ikke for langt sør)?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 11:06   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Mine har vært veldig fleksible som 1-åringer, og taklet også godt varme, sol og strand. Så jeg hadde nok valgt det som hadde sysselsatt 11-åringen i størst grad, for der han trives er det jo også lettere for dere å måtte prioritere 1-åringens basale behov.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 11:17   #6
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.628
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Jeg hadde leid sommertid i England (anglofil som jeg er) Mye å se på i kort avstand. Tatt med 11-åringen alene inn til London blant annet. 11-åringen kan noe av språket. Strandferie i supervarmen hadde jeg ikke orket med ettåring.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 11:22   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.503
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Jeg hadde spart USA til litt senere, for som du sier, det blir grusomt varmt der. Hadde heller reist til Mallorca eller noe sånt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 11:31   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Det blir ikke noe varmere i USA på vestkysten enn hva det er på Mallorca eller andre middelhavsland.
Jeg tenker mer på flyreisen, men samtidig en fornøyd 1 åring er veldig enkelt å ha med på tur, fremfor en misfornøyd 11 åring.

Det er ikke billig å reise til USA i sommer pga høy kurs, samtidig... euroen og pundet er skyhøye de også.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 11:36   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Det blir ikke noe varmere i USA på vestkysten enn hva det er på Mallorca eller andre middelhavsland.
Jeg tenker mer på flyreisen, men samtidig en fornøyd 1 åring er veldig enkelt å ha med på tur, fremfor en misfornøyd 11 åring.

Det er ikke billig å reise til USA i sommer pga høy kurs, samtidig... euroen og pundet er skyhøye de også.

Jeg tenker som deg. Varmen er ganske lik, men om man da har en baby som ikke digger det maks, så føles det kanskje bedre å ikke ha flydd så langt eller betalt så mye for å bruke mye tid innendørs.

Samtidig syns jeg USA er flinkere på varme enn Sør-Europa, med innendørsområder med god temperatur.

Jeg ville laget meg en mental liste over hva utover strandliv dere/elleveåringen ønsker av en super ferie, og funnet ut om det er i USA dere alle får maks uttelling, eller om det finnes et annet land som både er billigere og nærmere som kan tilfredstille kravene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 11:39   #10
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.738
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Jeg har ikke likt lange dager på stranda da mine var ett år. Begge har vært sandspisere og jeg synes alltid det er sigarettsneiper på sånne strender. Bading har dog vært midt i blinken.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 14:01   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Vi reiste til Florida med ettåring i 2014. Jeg synes det var litt pesete, mest fordi vår ettåring var svært aktiv og måtte gjetes konstant samtidig som at det var svært begrenset tilbud for ham i parker osv. Vår ettåring var slett ikke av typen der man kunne sette eldre barns behov først heller, han krevde (og krever) sin plass og når han ble lei, da ble han veldig lei. Varmen synes jeg ikke var ille, som Tallulah sier er de jo flinke til å kjøle ned (av og til litt mye) innendørs i USA, så man finner seg alltids en plass som gir time-out fra solen og varmen. Flyturen som alle snakket om gikk helt greit, men det er jo ikke optimalt å reise så langt med et såpass lite barn, om de ikke sover vil de jo helst gå rundt, liksom . Jeg synes stranda var stress med et så lite barn (sett bort i fra de timene han sov i vogna). Det var sand i alle kroppsåpninger, han løp ut i havet og kastet seg inn i bølgene og det var vanskelig å skjerme han godt nok mot solen i det lange løp (parasoll var ikke nok, jeg så mange lokale hadde sånn partytelt-light og det måtte vi hatt om vi skulle satset på strandliv store deler av ferien).

Mitt tips er iallfall å ikke bo på hotell med så små barn med mindre det er all-inclusive (noe som utgår for meg), samme sommer var vi en uke på hotellferie med kun frokost på Sardinia i regi av svigermor og det var pæsorama med et lite barn. Jeg blir sliten bare av å tenke på det (hjelper sikker ikke at jeg var ufrivillig nygravid og at mannen min måtte reise hjem midt i ferien, heller ).

Hvis dere skal dra dit: Leie hus og bil med air-condition. Sørg for at huset har basseng som er gjæret inn i selve uteområdet til huset (det hadde ikke vi tenkt på, så det gikk egentlig ikke an å være utendørs med ettåringen som tok sats å hoppet i bassenget ). Når man har hus kan man legge opp måltider selv og man må ikke ut å spise på restaurant. Vi lagde ikke så mye mat, men det var en velutstyrt matbutikk i nærheten av huset og en pizzabule, en indisk som drev med take-away osv. praktisk de dagene vi bare ville være hjemme.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 14:55   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Jeg hadde ikke lagt opp til veldig lang flytur med ettåring, men ellers tenker jeg at det er 11-åringen som avgjør hvor man drar, ikke ettåringen. Badeferie ved middelhavet eller lenger nord i Europa vil nok fungere veldig fint. Hvis dere er to voksne kan også by og park fungere, men der trenger dere å kunne dele dere for å bli med 11-åringen på aktiviteter mens ettåringen passes.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 21:21   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Jeg synes ikke hele dager på en strand med en ettåring er spesielt festlig, men deler av dager fungerer fint. Jeg ville gjerne lagt opp til badeferie, men ventet med Florida og holdt dere noe nærmere. Så ville jeg vært et sted hvor det også var basseng, gjerne et sted hvor dere bodde nær både basseng og strand slik at man kunne skifte litt på og det var lettvint å dele seg litt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 21:26   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Vi var i Florida i 3 uker da minsten var 1,5 år, og både flyturene og ferien gikk som en drøm. Men dette var på høsten, så det var jo ikke like varmt som på sommeren. Men han koste seg, både i parker, på stranden og i basseng.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 21:34   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.691
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Om varme har vært ønskelig, har jeg vurdert Italia eller Spania/Mallorca. Sikkert charterkjøret i tillegg. Da er det stor sannsynlighet for at 11åringen blir kjent med andre i tillegg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-16, 21:38   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.060
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie er gøy for en ettåring og en på 11?

Vi har for så vidt selv en på 1 og en på 11 til sommeren, men også en på 6. Vi skal til varmere strøk med to andre familier. Det blir bading i basseng og på strand. Lekekamerater til eldstemann er jo medbragt, så det er perfekt. Jeg ser for meg at ettåringen vil bade litt, slappe av i vogna og bli lekt med av oss og de andre barna.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no