Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-15, 12:06   #41
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.870
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Ja, og camping er selvfølgelig utelukket helt og holdent. Hytte til hytte også, tror jeg - og spesielt toppturer, noe så meningsløst. (Å løpe ei mil på mølle, derimot! )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 12:13   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

He, he ... dette er planen min også. Interrail til neste år er allerede fastlagt (det er gratis for barn til og med 11 år, og neste sommer er snuppa akkurat 11).

Åh, takk for tips! Siden muligens blir norgesferie til neste år med besøk fra utlandet, så kunne det vært greit med et par uker ut av landet også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 13:04   #43
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Det er ikke så mye som kan ødelegge ferien, føler jeg. Det må være å ha "må"-prosjekter hengende over seg slik at man ikke kan slappe av og ta det rolig. Ellers liker jeg godt når ferien har innslag av
- spill i ulike former
- sol og varme, men ikke et must
- mulighet for å bade
- sosialt samvær med andre, spesielt på kveldene (på dagene har vi jo produsert et eget lite samfunn som sosialiserer oss enten vi vil eller ei )
- fjellturer og turer
- grillmat og/eller sjømat
- oppleve ny steder samme om det er langt unna eller i nærmiljøet

Lange bilturer takler vi helt fint, men campinglivet har vi ikke prøvd enda (må vente til yngste er over "stikke av"-stadiet slik at vi faktisk har forutsetninger for å få blund på øyet om vi skal sove i telt). Tror nok det også skal gå fint.

Jo, én ting jeg takler dårlig er å måtte dele toalett og dusj med andre enn familien/vennefamilien(e). Det får jeg spader av.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 13:09   #44
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.207
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg liker nesten all slags ferier, og ingen av tingene på nei-listen. Det sier seg jo selv at regn og sykdom ikke er noe en ønsker seg på ferie.

Det jeg kommer på som jeg ikke hadde ønsket meg er å dra rundt i forskjellige temaparker i USA. Mer enn mettet etter en dag i "park".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 14:06   #45
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg liker ikke å feriere for langt unna sivilisasjonen. Det bør helst være overkommelig avstand til noen butikker, cafeer og restauranter. På en hytte en dagsmarsj unna parkeringsplassen eller en øy med en fergeavgang daglig/bare adgang med privat båt er med andre ord ikke min greie. Også foretrekker jeg Ytlandet foran Norge i ferien da. Og jeg liker egentlig ikke så godt å dra på bilferie for reisens del. Og det uaktuelt å campe i noen slags former. Telt, campinghytte, campingvogn, campingbil eller sånn henger man slår opp går alle inn under camping og det skjer ikke.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 14:19   #46
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Telt og camping utgår. Skiferie ligger heller ikke kjempehøyt på listen. Ikke all inclusive heller. Men ellers er jeg fleksibel. Jeg er ingen fan av sol og varme i seg selv, og kunne gjerne feriert på Bjørnøya. Men i sommer skal vi til Arizona, der snittemperaturen er på nærmere 40 grader. Det hindrer meg ikke i å dra dit, men skulle ønske det var kaldere der.

En ting jeg ikke liker er arbeidsferier. Jeg har vært med venninna mi på hytta noen ganger om sommeren, og det fungerer ikke. Jeg vil ikke ha hytte selv, pga. all jobbingen, og selv om jeg skjønner at jeg må bidra når jeg bruker hennes hytte, så tar jeg heller ei arbeidshelg der enn å bruke feriedager til det. Mens andre liker å pusle med vedlikehold og hage, så hater jeg det intenst. Skjer aldri igjen.

Jeg liker både storby og rolige steder. Jeg liker å ikke stresse om morgenen med å "komme seg ut", og liker ikke fullstappet program fra morgen til kveld. Men jeg takler leddiggang dårlig hvis det blir for lenge. Så vi liker best ferier hvor vi planlegger én "ting" hver dag, men samtidig har tid til å slappe av og spise og drikke og sove og lese.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 14:24   #47
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.839
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg liker sånn passe varm ferie der det skjer noe, men det ikke er fullt program hele tiden. Jeg har ikke behov for å sosialisere utover familien, vi er jo fem det holder i massevis for meg.

Jeg har aldri vært på badeferie og vet ikke om jeg hadde klart å bare lese bok og bade en hel dag. Jeg er ikke så glad i å bade.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 14:34   #48
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er egentlig bare happy så lenge jeg har fri helt på ordentlig. Å ikke ha telefon- eller maildekning er helt supert.

Dette + en bonus er å være så langt borte at tidsforskjeller gjør at kunder forstår at du er utilgjengelig.

Det må skje litt, jeg kan ikke ligge 3 uker på stranda og bare lese bok, den 1. uken, ja, men jeg må oppleve og se. Om det er by, land eller ved vann spiller ingen rolle, men det må være noen opplevelser.

Telt, regn og vind utgår. Jeg vil ikke kle på meg flere lag med klær i sommerferien så det må være varmt.

Resort var supert når ungene var små, men nå unngår vi slikt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 14:35   #49
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg legger heldigvis jobben helt fra meg på ferie. Jeg er en sånn person som trenger kart for å finne kontoret igjen etter sommerferien.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 15:34   #50
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Problemet er helst at jobben ikke legger fra seg meg. Men nuh! er det andre boller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 16:49   #51
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, og camping er selvfølgelig utelukket helt og holdent. Hytte til hytte også, tror jeg - og spesielt toppturer, noe så meningsløst. (Å løpe ei mil på mølle, derimot! )

Topptur meningsløst, mens innendørs mølleløping er tingen? Du er gal, du.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 16:54   #52
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.870
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Ikke akkurat Tingen, men bedre, i alle fall. (Jeg er en sånn som etter en topptur på 6 timer ser meg nødt til jogge eller sykle en tre kvarters tid fordi jeg ikke føler jeg har trent. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 19:20   #53
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.510
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Sol og varme, jo varmere jo bedre. God mat som jeg ikke har laget selv. Cocktails. Det er stort sett det. Og et sted å bade, om det er Strand eller basseng er ikke så nøye. Fine solnedganger.

Og dusj da, selvsagt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 07:46   #54
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.760
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Sommerferie:
- trekking i høye(ish) fjell
- sol eller i det minste tørt
- varmt og godt
- naturopplevelser
- fiske
- enkle overnattingssteder, gjerne telt, steinhytter, jordgolv etc
- på fottur med hund
- toppturer
- kveldsturer til vannet for å bade med hunden (i fjor )
- familieliv på hytta
- Tour de France (helst live i Frankrike, men tv duger også)
- sykkelturer ved Gardasjøen
- frokost på terrassen
- grilling
- tidlig morgen i sør-europeiske større byer: duften av kaffe og vanilje
- ettermiddagsespresso med limoncello og en gigantisk gelato
- kunne også tenkt meg noen ukers skikkelig boot camp (trening)
- prate på fremmede språk

Killers:
- shopping
- besøke svigermor
- hoteller
- strandliv
- ålinklusiv
- feriemage i fullt opprør på fjelltur
- uselvstendige med-ferierende som sier "skal vi.."

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 08:38   #55
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Om sommeren må eg ha sol og varme, men ellers i året syns eg det er supert med storbyferie!

I sommerferien vil eg helst prøve nye plassar kvar gang. Det skal veldig mykje til at eg reiser tilbake ein plass der eg har vore på ferie før, og i alle fall ikkje på samme hotell! Eg kunne for eksempel aldri tenkt meg å ha hatt feriehus i Spania som eg reiste til kvart einaste år.

Eg stiller også visse krav til komfort. Teltferie eller hytteferie uten innlagt vatn og strøm utgår veldig! Det samme gjer ungdomsherberge med felles bad på gangen eller sovesal. Det skal vere eit skikkelig hotell eller ei leiligheit med air condition og gode senger.
Og så orkar eg ikkje å bruke masse tid på å lage mat og vaske opp i ferien, så eg et aller helst på restaurant kvar dag. Det blei fryktelig dyrt i fjor då vi hadde Norges-ferie, så eg innser at eg må skrelle av meg sånne luksus-vanar når eg ferierer i Skandinavia.

Eg syns resort-ferie i Sydenland er heilt ok, men eg må ut av hotellet og sjå meg rundt og ta dagsturar litt innimellom. Eg orkar ikkje å ligge to veker på stranda og sole meg. Så lenge eg har små barn syns eg all-inclusive er ok også. Det har vi prøvd mange gangar dei siste åra og skal på all-inclusive ferie i år også. Men etterkvart som ungane blir litt større tenker eg at vi droppar all-inclusive og satsar på å teste ut litt forskjellige restaurantar i staden for.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 08:54   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg elsker å reise og liker best storbyferier med mulighet til bading og avslapping når jeg ønsker. Praha er fantastisk og jeg virkelig elsker London og Berlin. Vil helst dra nye steder hele tiden så jeg slipper å bruke mine sårt opptjente penger på å dra til stedet jeg allerede har vært, hehe.
Jeg liker ikke lange flyturer så jeg orker ikke tanken på å dra til Australia og Thailand og slikt på mange år enda. I så fall må ungene være over "er vi fremme snart?"-alderen. Puh!

Liker ikke plaskregn, det må minst være opphold. Ikke Tyrkia i juli-varme men varmt nok til å gå i sommerkjole og slikt uten å fryse, og varmt nok til å bade ute. 28-30 grader er fint.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 08:56   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

I så fall må ungene være over "er vi fremme snart?"-alderen. Puh!

Fordelen med de virkelig lange flyturene er underholdningstilbudet! Da er det mye mindre kjeding enn på en flytur til f.eks. London.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 00:12   #58
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.519
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

For trøtt (for sent til å lese tråden, det skal jeg gjøre senere), men siden jeg er alene med barna har vi stort sett reist til Danmark. Det er noe de ser frem til og liker, det er forutsigbart for dem (vi har vært ulike steder). Da jeg foreslo å droppe det i år kom det protester, for de vil til Danmark! I år drar vi lenger syd (eldste har vært der da hun var 3. hun husker det ikke. yngste var i magen min).

- Jeg vil rett og slett ha fri fra hverdagen. Det trenger ikke å skje så mye.
- Bade-og strandliv. Kan godt være her på Sørlandet. Vi har det normalt godt og varmt her i juni-august. Vi har strender i gåavstand. Har også tilgang på brygge, gåavstand det og.
- Gode venner vi ikke rekker å treffe så ofte i hverdagen
- Vin
- Grilling-
- Sene, lyse sommerkvelder
. Slippe å lage mat. Det gjør jeg jo hver eneste dag, alle måltider.

Ser nå at jeg ikke "krever" stort. Hverdagen er hektisk, så tid med barna er bra. Blir glad om det er sol og varme.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 00:51   #59
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.418
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Parasoll. Svømming i saltvann uten tang og tjafs. Bøker. Spise ute, både lunch og middag. Fønvind. God seng. Litt shopping. Litt historie og sightseeing, men med egen bil. God vin.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 06:30   #60
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.928
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Om sommeren må jeg ha varme. Minst to uker med garantert sol og varme hver dag (helst 3). Jeg trenger nødvendigvis ikke gjøre så mye, slappe av, sole meg, lese bøker, trene, spise god mat og drikke god vin, kanskje shoppe litt....

Pleier selvsagt å gjøre noe mer enn å sløve i sola da. Hva kommer an på hvor vi er.

Arbeidsferie er helt uaktuelt. 3 uker på hytta med innlagt jobbing ville vært drepen for meg. LøveMannen ville derimot syntes det var helt topp....

Sånn ellers liker jeg andre typer ferier også; storbyferie, hytta på fjellet i vinterferie/påske. Jeg går gjerne toppturer og kan sove i en turisthytte en natt eller to.

Ellers utgår alle former for campingturer. Teltliv er definitivt ikke min greie. I det hele tatt er jeg ikke særlig glad i utedoer og slikt....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no