Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-15, 10:46   #21
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.935
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Leilighet eller hus med mulighet til å lage mat og helst tilgang til noen gode matbutikker eller markeder høyner min ferie veldig. I fjor var vi for første gang på to ukers ferie uten noen mulighet til å lage mat, og jeg ble så lei av restauranter.

Og, i motsetning til Toffskij vil jeg helst flytte så lite som mulig på meg. Jeg vil helst bo et sted der vi kan nå mye. I år blir det en flytting i løpet av to uker, og det er for så vidt greit.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 10:55   #22
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.535
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Bare det ikke regner og er altfor varmt så er jeg fornøyd.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:01   #23
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg foretrekker byferie, og da fortrinnsvis på et tidspunkt da det ikke er for varmt. I år skal vi til London i høstferien og jeg gleder meg vilt.

Det jeg IKKE kunne tenkt meg er typisk "sydenferie", av flere grunner:
- Det er altfor, altfor varmt. Smertegrensa går en plass mellom 20 og 25 grader for meg, helst nærmere 20.
- Hva i all verden gjør man? Ligge i sola gjør jeg aldri, og drar vi på stranda er hele familien "ferdig" etter maks en time og trenger minst et par uker før vi gidder neste gang.


Veldig enig. UK er favorittlandet; behagelig temperatur (vi har vært heldige og sjelden kommet ut for engelsk gråvær) og utrolig mye å se og oppleve. Jeg liker å basere meg i en koselig by, som har litt utvalg innen mat og kultur (trenger ikke være noen storby) og reise rundt på dagsturer. Interessante muséer, kulturopplevelser (for tiden litt begrenset når vi har med småttisene ) og god mat er viktig. Litt shopping er hyggelig, men ikke som mål i seg selv. Det samme gjelder fotturer; korte dagsturer i moderat terreng er fint, gjerne med innlagt publunsj, men jeg drar ikke på ferie for å drive utagerende fysisk aktivitet.

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Leilighet eller hus med mulighet til å lage mat og helst tilgang til noen gode matbutikker eller markeder høyner min ferie veldig. I fjor var vi for første gang på to ukers ferie uten noen mulighet til å lage mat, og jeg ble så lei av restauranter.

Og, i motsetning til Toffskij vil jeg helst flytte så lite som mulig på meg. Jeg vil helst bo et sted der vi kan nå mye. I år blir det en flytting i løpet av to uker, og det er for så vidt greit.

Dette er jeg også enig i - utrolig stas å handle morsomme ingredienser og kokkelere selv! Jeg kan for så vidt gjerne gå mye på restaurant også, men med en to- og en fire-åring kan det bli i overkant stress å skulle gjøre det til alle måltider.

Også enig i at det ideelle er å ha en fast base og reise rundt, jeg er rett og slett for lat til å drive og pakke opp og pakke ned flere ganger i løpet av ferien.


Telttur, skiferie og sterk varme er mine idéer om helvete.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:02   #24
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg har litt forskjellige behov i forhold til når på året det er. Hvis jeg tenker sommerferie, vil jeg egentlig ha sol, varme og badetemperatur, men siden vi er beinharde på å fly minst mulig av miljøgrunner og sommerferien de ti siste årene har vært i Norge/Sverige, må vi ta det været vi får. Fjorårets sommerferie var perfekt: Storbyferie i Stockholm, Vimmerby med moro for ungene og oss, og Öland med sol, strand, bading, kultur, god mat, historie, aktiviteter m.m.

Jeg har lovet meg selv at jeg skal unngå campingplasser heretter (etter sommeren for to år siden på sørvestlandet), for det gjør meg sprø. Jeg liker det meste egentlig, og synes vi er heldige som får til tre uker sommerferie sammen der vi har utrolig mye å velge mellom.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 02-06-15 kl 11:31.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:12   #25
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.890
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Alle former for ferie som involverer ski, gå fra hytte til hytte og alle former for camping er helt ut. Særlig i telt. Jeg kan godt bo med enkel standard, men så veldig lenge er jeg ikke villig til å holde ut uten dusj. Og så avskyr jeg tivoli og temaparker, så en ferie som først og fremst dreide seg om slikt, blir det ikke noe av.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:22   #26
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.842
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Åja! Det glemte jeg å nevne. Camping er ikke OK. Vi har prøvd det én gang og da summerte storesøster det opp slik: "Du må bare innse at vi ikke er en campingfamilie, mamma."

Guttene synes det er veldig gøy med telt og overnatting ute og sånn, men vi er altså ingen campingfamilie som sådann. Visstnok.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:23   #27
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg liker ferie!
Dersom den inneholder passe variert med avslapping og opplevelser, svaberg, bad, grillmat, blide unger, oppholdsvær, grei temperatur, gode bøker, fine fotturer og naturopplevelser er jeg ekstremt fornøyd.

Det jeg blir nedstemt av i ferien er ustoppelig regn inkludert tåke, sure unger, lite aktiviteter og å feriere sammen med andre enn barn og kjæreste. En langhelg sammen med andre går til nød an, men ikke mer.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:24   #28
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.014
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

For meg er det et ufravikelig krav for en knall ferie at jeg slipper å lage middag, og helst alle andre måltid også. Jeg HATER middagslaging, det er den verste delen av hverdagen for meg, og noe jeg absolutt vil slippe på ferie.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:24   #29
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Gå fra hytte til hytte i fjellet er virkelig drømmeferien! Hvis det er fint vær, men det er det jo aldri. Å ligge i telt, synes jeg derimot ikke noe særlig om.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:26   #30
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Det må nevnes at når jeg sier telt, så betyr ikke det et lite telt med soveposer på tynne liggeunderlag. Men stort telt og luftmadrasser på fine campingplasser med god tilgang til strøm, dusj, toalett og andre bekvemmeligheter.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:32   #31
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.890
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Det må nevnes at når jeg sier telt, så betyr ikke det et lite telt med soveposer på tynne liggeunderlag. Men stort telt og luftmadrasser på fine campingplasser med god tilgang til strøm, dusj, toalett og andre bekvemmeligheter.

Jeg vil ikke det heller.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:33   #32
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Niks, hjelper ikke hvor fint teltet er, telt er telt.

Mannen kan få lov å ta med gutta på telttur når de blir større, da. :generøs:

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:35   #33
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.890
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

men siden vi er beinharde på å fly minst mulig av miljøgrunner og sommerferien de ti siste årene har vært i Norge/Sverige, må vi ta det været vi får. Fjorårets sommerferie var perfekt: Storbyferie i Stockholm, Vimmerby med moro for ungene og oss, og Öland med sol, strand, bading, kultur, god mat, historie, aktiviteter m.m.

Jeg beundrer deg for standhaftigheten, og så synes jeg alltid det er kult å jobbe mot en begrensning. Hvis vi prøvde det der (og det tenker vi faktisk jevnlig på), ville det garantert gått sport i å komme lengst mulig på tre uker. Middelhavet er jo piece of cake, vi ville siktet mot Stillehavet!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:40   #34
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg liker:
sol
varme (fra 22 grader og oppover)
strand og basseng
god mat
avslapping og hvile
lese bøker
komfort i form av do, dusj, kjøkken, vaskemaskin


Jeg liker ikke:
kjefting
unger som krangler
regn
vind
kulde

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:45   #35
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg beundrer deg for standhaftigheten, og så synes jeg alltid det er kult å jobbe mot en begrensning. Hvis vi prøvde det der (og det tenker vi faktisk jevnlig på), ville det garantert gått sport i å komme lengst mulig på tre uker. Middelhavet er jo piece of cake, vi ville siktet mot Stillehavet!

Jeg driver og bearbeider familien for interrail i Europa neste år, så da blir det vel transsibirske året etter.

I år er målet Nordkapp og det er jammen langt nok det også.

Dette med å ikke fly (eller i hvert fall fly sånn omtrent aldri) går greit, men det er mye jeg liker veldig godt som ofres så det føles også ganske kjipt innimellom. Nå som ungene har blitt større, tror jeg vi må legge opp til en en-flytur-i-året-policy. Jeg har lyst til at de skal få oppleve litt mer enn det vi rekker med tog/bil f.eks. i løpet av en høstferie. Vi har dessuten nær familie på andre siden av jorden, og dit går det ikke tog.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:45   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg er egentlig bare happy så lenge jeg har fri helt på ordentlig. Å ikke ha telefon- eller maildekning er helt supert.

I fjor hadde vi Tidenes Beste Ferie, da hadde Mannen, guttene og jeg ferie mer enn to uker sammenhengende, vi var på hytta som har bittelitt strøm, kaldtvann og utedo, og gjorde ikke noe annet enn å slenge rundt i gresset og spise is og lese donald og være på fisketur og plukke blomster, egentlig.

Hvis bare Mannen og jeg skal på tur ønsker jeg meg steder det er gøy å ha vært. Sist var vi på Svalbard, og så har vi kjørt oss fast i ørkenen i Jordan, "drive like a bedouin!", og hatt tidenes slækkeste hotellromferie i Amsterdam. Greien er mer at vi skal kunne skape minner på en måte vi ikke kan hjemme, enn at vi vil et spesielt sted. Shopping og denslags er fullstendig uinteressant.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 11:47   #37
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

I fjor hadde vi Tidenes Beste Ferie, da hadde Mannen, guttene og jeg ferie mer enn to uker sammenhengende, vi var på hytta som har bittelitt strøm, kaldtvann og utedo, og gjorde ikke noe annet enn å slenge rundt i gresset og spise is og lese donald og være på fisketur og plukke blomster, egentlig.

Slike ferier synes jeg er helt herlig.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 12:00   #38
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.937
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg må oppleve noe, så typiske charterferier hvor man tilbringer de fleste dagene på stranden/ved bassenget ville vært drepen for meg. Byferier er favoritten.
Som flere her liker jeg veldig godt Storbritannia og flere av de siste års ferier har gått tid (og flere skal det bli). Et perfekt ferieland for både voksne og barn og jeg blir aldri lei. Nå som vi har små barn foretrekker jeg også feriehus framfor hotell. Deilig med god plass, egne soverom til barna og hage de kan leke i og mulighet til å lage frokost og kveldsmat selv. Med tre små barn blir det en del fornøyelsesparker og dyreparker og slikt, og det synes jeg er moro selv om vi ikke velger slik når vi reiser uten barn.
Jeg liker ikke varme, 20-25 grader maks, mer enn det er bare lidelse. Og så er jeg bittelitt luksusdyr. Du vil aldri finne meg i et telt (eller hytte uten strøm/vann), jeg vil ha en seng og et bad (som jeg ikke trenger dele med fremmede).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 12:03   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.035
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg driver og bearbeider familien for interrail i Europa neste år, så da blir det vel transsibirske året etter.

He, he ... dette er planen min også. Interrail til neste år er allerede fastlagt (det er gratis for barn til og med 11 år, og neste sommer er snuppa akkurat 11). Og så er planen å ta transibirske, men det kan hende at det må vente til ungene ikke vil være med. Knerten klarer det nok fint, men jeg tror eldste kom til å forgå av kjedsommelighet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 12:05   #40
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.050
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE

Jeg stortrives med ferier der jeg kan ha hyggelig samvær med andre. Enten det nå er familien eller venner.
For tredje år på rad, ferierer vi med venner.
Det jeg trenger for å få en flott ferie er:

  • Ok vær. (Trenger ikke være strålende sol, men hjelper med opphold.)
  • Godt selskap (glade unger, blid mann, gode venner)
  • En uteplass å sitte på når kvelden kommer, hvor man kan ha noe hvitt i glasset og skravle til langt ut i de små timer.
  • Opplevelser (Alt fra en rolig bytur med innlagt lekeplassbesøk, til Dyreparken. Begge deler skal gjøres i sommer.)
  • Gode måltider i fellesskap.
  • Tid!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no