Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-11, 16:42   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.013
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Spørsmål

Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Noen som har noen inspill til oss?
Det står mellom Rethymnon på Kreta, som ut ifra hva vi kan se ligger leiligheten litt mer sentralt men standarden er dårligere og Blue Village på Gran Canaria. Her ser beliggenheten litt dårligere ut, men bedre anlegg og høyere standard. Og vi liker god standard.

Noen som har vært på ett eller begge steder og har noen formeninger å dele med oss? Er det for eksempel vanskelig å komme seg til tettsteder på Gran Canaria?
Feriebudjettet er rimelig skrapet til benet og dette er de beste alternativene vi har klart å finne innenfor vårt budsjett.

Vi er to voksne og to barn, 8 og 15 år. Vi skal reise i august.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 16:48   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Gresk mat er mye bedre...

  Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 16:58   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.928
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Jeg ville uten tvil valgt Rethymnon foran GC. Rethymnon er en kjempekoselig by Har dere sett på Blue Star Club – Ibiscos Garden? Veldig greit hotell, mer sentral beliggenhet enn det du hadde i linken.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 17:46   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Kommer an på når du skal reise det. Hvis det er i sommerhalvåret hadde jeg valgt kreta mange ganger fremfor GC.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 17:56   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.913
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Kommer an på når du skal reise det. Hvis det er i sommerhalvåret hadde jeg valgt kreta mange ganger fremfor GC.

Signerer. Vinter er bra på GC. Om sommeren går Kreta GC en høy gang og vel så det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 17:58   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.913
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Vi har forresten bodd på Las Pitas. Ante ikke at det var Blue Village. Det var grei standard, men ikke et sted jeg drar igjen (langt fra alt) og definitivt ikke om sommeren!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 17:59   #7
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Blue Village ligger værutsatt til, sommer som vinter, på GC. Fint anlegg, men det kan blåse noe sinnsykt på den siden av øya, så jeg ville valgt Kreta i dette tilfellet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 18:21   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Jeg har aldri vært på Kreta, men om det stedet ligger hyggelig til, så hadde jeg valgt det framfor Bahia Feliz.

Det er flott på Bahia Feliz forsåvidt, men som noen sier - mye vind. Og det er ikke et 'sted'. Det er kun en såkalt resort, altså bare hoteller og restauranter, ingenting er der opprinnelig av befolkning eller by. Det er ikke så langt inn til et par andre steder, og man kan ta buss, men jeg tror jeg hadde valgt Kreta.

(Når det er sagt så ferierer jeg selv hver sommer på Gran Canaria - og temperaturmessig så er det helt perfekt rett og slett - ofte kan du få veldige hetebølger i Middelhavet, og de slipper man oftere unna - 28-30 grader er i grunnen varmt nok, det er ikke sånn at man ønsker seg 40)

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 18:37   #9
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Kreta uten tvil
Har vært i Rethymnon flere ganger, det er alltid like hyggelig...!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:23   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Kreta. Rethymnon er utrolig koselig; vi er der årlig!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:25   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Kanariaøyene har kun den fordelen at sommeren varer utover vinteren. Når det er sommer i Hellas, så velger man alltid Hellas.

Bahia Feliz er forresten ikke så veldig bra. Det er litt forblåst, stranden er en stripe med lavasand og det ligger øde til.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:37   #12
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Kreta er svaret fra meg også.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 19:41   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Kreta, definitint!
Har bodd maaange ganger på Las pitas og Tres Vidas, likte meg der, men Kreta er noe helt annet, mye mer sjel og kultur.
Det som er bra med GC i august er at det ikke blir like varmt om natten som i Hellas og Tyrkia.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:02   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.013
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Tusen takk for svar, vi har ikke vært noen av stedene og har virkelig ikke peiling. Det ser veldig enstemmig ut i favør Kreta, så da ser vi nok videre på den muligheten. (Og sjekker videre om kanskje andre hoteller kan være aktuelle innenfor vårt budsjett.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:03   #15
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Rethymnon er kjempefin og veldig koselig by med mye koselige gågater uten trafikk. Litt skummel strand der med en del store bølger og mulige understrømmer, så en må være forsiktig på stranda. Fin strandpromenade å gå langs inn til byen. Det er lang til sentrum fra hotellet du linker til. Det er strandpromenade hele veien, men du må bestandig krysse hovedgata. Da ville jeg heller bodd på Aristea. Det ligger noen hundre meter lenger bort fra sentrum enn det hotellet du linket til, men det ligger helt i enden av hovedgata sånn at du aldri trenger å krysse veien og det er stort og rolig strandområde. Det ligger også en del små koselige resturanter borti der. Eller så kan en bare gå bort til enden av hovedveien og ta taxi inn til byen. Vi gikk ofte helt inn til byen derfra når vi bare var voksen og hadde unge i vogn, men hadde ikke gått den turen med ungene hvis de skulle gått selv. I Rethymnon ville jeg enten bodd ca, 1 km fra sentrum og hatt gangavstand til alt eller 3 km fra sentrum hvor det er roligere område og tatt buss/taxi til sentrum. Jeg har også hørt at folk jeg kjenner har vært fornøyd med Ibiscos Garden, men har ikke vært der selv. Du har jo ikke så små barn, så derfra kan dere gå inn til sentrum.


Sist redigert av Elisabet : 17-01-11 kl 21:09.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:12   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.035
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Vi har bodd på Las Pitas. Vi hadde med oss bitteliten baby og bodde ved bassenget en uke. Til det var det godt egnet, men stedet var egentlig kjedelig. Det er ingen bybebyggelse, bare hoteller og turistbutikker. Maten var virkelig bare sånn middels.

Jeg har vært veldig mye på Kreta og en gang i Rethymnon. Der er det veldig fint. Jeg ser at hotellet dere vurderer er et stykke utenfor selve bykjernen (hvor vi bodde), og vet ikke om det er så mye restauranter og slikt der. Men Rethymnon er en veldig fin by.

Jeg slår et slag for Kreta. Også på grunn av maten.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:12   #17
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Ibiscos Garden er der vi alltid bor - helt supert. Ellers hører jeg mye godt om Bio.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:24   #18
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.013
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Titter litt videre på Kreta, og har funnet et hotell i Agia Marina.

Det er virkelig ikke lett å finne ferietur når man må forholde seg til et stramt budsjett.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi

Sist redigert av Robyn : 18-01-11 kl 12:30.
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:28   #19
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Skal dere reise en eller to uker? Innenfor skoleferien?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 21:31   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.913
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal vi velge, Gran Canaria eller Kreta?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Titter litt videre på Kreta, og har funnet et hotell i Agia Marina.

Det er virkelig ikke lett å finne ferietur når man må forholde seg til et stramt budsjett.

Agia Marina er fint. Det hotellet er ikke noe dårlig valg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no