Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nyttårsforsetter i 2021?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-20, 20:50   #61
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ble det ikke laget en FB-gruppe for FP-folk på Østlandet som ville gå å tur en gang i tiden?

Jo! Skal se om jeg finner oss igjen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-20, 20:52   #62
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ble det ikke laget en FB-gruppe for FP-folk på Østlandet som ville gå å tur en gang i tiden?

Jo, stemmer det. Men gruppa har blitt arkivert av FB, ikke vært aktivitet der på lenge.

Nyttårsforsettet mitt for 2021 må være å ha det mest mulig hyggelig og stresse ned enda noen hakk. Jeg trenger å prioritere meg selv og eget psykisk velvære etter et hardt år der moren min har blitt enda et hakk mer alvorlig syk. Noe av det jeg liker for å slappe av og stresse ned er å være ute på tur.

Jeg har i løpet av 2020 mista kontakt med en av mine turvenninner. Vi har sklidd fra hverandre. Jeg har også lyst til å møte nye folk for å gå tur, gjerne i områder nær Oslo. Blir med på å dra i gang turgruppe med FP-folk.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-20, 21:03   #63
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Jeg fant igjen FB- gruppa og reaktiverte den og la ut et innlegg. Hvis noen Oslo/omegn-folk vil være med i en slik turgruppe, gi meg et pip, så skal jeg invitere.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-20, 21:04   #64
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg fant igjen FB- gruppa og reaktiverte den og la ut et innlegg. Hvis noen Oslo/omegn-folk vil være med i en slik turgruppe, gi meg et pip, så skal jeg invitere.

Var allerede medlem. Og har svart.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-20, 21:22   #65
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Det har du faktisk helt rett i

Opprinnelig lagt inn av Nima, her.

Jeg gjetter på at du begynner allerede i dag

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-20, 21:28   #66
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, hva tenker dere? Er kanskje staying alive håret nok mål?

Selv har jeg (takket være korana ++) begynt med hudpleie og trening i 2020. Føler meg helt crazy ... Men blir ikke noe nytt på meg i 2021 (må ha tid til å få vanene til å "sitte").

Dere?

Hva slags trening og hvorfor hudpleie?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-20, 21:44   #67
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Var allerede medlem. Og har svart.

Jeg har også svart. Men har litt begrenset kapasitet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-20, 21:47   #68
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg fant igjen FB- gruppa og reaktiverte den og la ut et innlegg. Hvis noen Oslo/omegn-folk vil være med i en slik turgruppe, gi meg et pip, så skal jeg invitere.

Pip! (Litt raus definisjon av Oslo-området, men lell).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-20, 22:21   #69
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.847
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Her er spinnoff-turtråd:
http://www.foreldreportalen.no/forum...82#post4970382

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-20, 00:02   #70
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg fant igjen FB- gruppa og reaktiverte den og la ut et innlegg. Hvis noen Oslo/omegn-folk vil være med i en slik turgruppe, gi meg et pip, så skal jeg invitere.

Se prikk!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 00:58   #71
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Egentlig, egentlig har jeg lyst til å finne meg en annen jobb i 2020. Akkurat nå kjenner jeg på hvor inderlig lite lyst jeg har til å fortsette å jobbe med det fagområdet jeg jobber med. Jeg liker arbeidsplassen og folka og alt, og skulle gjerne tatt med meg dem, men de siste par dagene har jeg bare fått mest lyst til å stikke av fra alt. Jeg vet bare ikke hva jeg skulle jobbet med i stedet. Kanskje dette er året jeg må tenke litt på det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 02:11   #72
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.737
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Ny jobb står på agendaen her og, men heldigvis ingen umiddelbar stress.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 12:02   #73
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Vi skal over på et mer plantebasert kosthold, med flere vegetarmiddager i uka enn vi har nå. Jeg vil komme skikkelig igang med yoga igjen, samt styrketrening, for det trenger kroppen min virkelig. Jeg kjenner veldig på at hjemmekontorlivet ikke har vært spesielt sunt.

Ellers skal jeg bli flinkere til å sette opp gode planer for det jeg skal gjøre, i stedet for å bare sette i gang og gå lei halvveis.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 19:41   #74
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Jeg vil lære meg å strikke, og forære raggsokker til de som fortjener det til neste jul!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 19:55   #75
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Vi kan alltid bli mer miljøbevisste. Tenke grønnere. Forsettet mitt for 2020 var å kaste mindre mat. Bli flinkere til å utnytte rester, tenke mer miljø, og det kommer jeg til å fortsette med i 2021. Vi gjorde mye bra i 2020, men kan alltid bli bedre.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 19:57   #76
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Vi må bli flinkere til å spise rester. Få mer luft og mosjon.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 20:19   #77
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Jeg må ta tak i hjemmekontor-/koronakroppen. Har mistet mye muskelmasse og kondisjon som følge av hjemmekontor, stengte treningssentre og manglende evne til å gjennomføre egentrening. Mistrives veldig med den slappe og tyngre kroppen jeg har nå, så det står høyt oppe på prioriteringslisten i 2021.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-21, 23:13   #78
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

- skjerpings på kosthold --> ned i vekt
- bruke litt mindre energi på å irritere meg over ting jeg ikke får gjort noe med
- fullføre studiet jeg tar ved siden av jobb, og finne ut hva jeg vil bli når jeg blir stor

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 11:56   #79
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.485
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Hva slags trening og hvorfor hudpleie?

Jogging. Trodde opprinnelig jeg var for tung, men ble overtalt av noen jeg kjenner + en PT om å gi det et forsøk. Jeg startet der av tre grunner a) det er enkelt utstyrsmessig b) kan gjøre det alene, når som helst hvor som helst, mao veldig fleksibelt c) best å trene ute i forhold til korona. Nå har jeg også gått på ski, skøyter og syklet. Jeg skal bare "opp" i aktivitet, hvilken treningsform er ikke så viktig for meg (men fleksibiliteten er grei å ha med)

Hudpleie ble det av to grunner, jeg startet på grunn av noe opprydding, fant noen kremer og prøvde meg frem. Men den viktigste grunnen er vel at yngste datteren fikk en kronisk sykdom for 5 år siden, diagnose for 1 år siden, og da hun fikk diagnosen følte jeg meg som Tornerose som våknet opp i slottet sitt. MEN i motsetning til Tornerose hadde tiden gått for min del. Det var veldig rart å liksom komme ut i "virkeligheten" igjen. Så ... veldig gøy å drive med hudpleie, det er litt heksestil over alt du kan gjøre selv nå (mye serum, dråper, miksing. Minner meg litt om baking.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 12:24   #80
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nyttårsforsetter i 2021?

-Ta av et par julekilo
-Prøve å holde desembersnittet på 10 000 skritt per dag, hjemmekontor for min del gjør at aktivitetsnivået i hverdagen blir svært lavt.
-Tur utendørs i hjemmkontorlunsjen (vil forhåpenligvis få opp antall skritt og litt dagslys gjør kanskje noe med den dårlige nattesøvnen)
-Lage fotobok for 2020 (nesten ferdig, mangler bare litt fra sommerferien)

Pleier også å ha et årlig miljø-forsett. I fjor var det kompostering og dyrking av mer mat i hagen, og det passa jo bra i korona-året. I år oppskalerer jeg med et mer hårete mål, planen er å restaurere noe gammel slåttemark her på bruket og forhåpentligvis skape et bedre miljø for insektene og gjenskape blomsterenga fra barndommens sommerminner.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no