Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva spiser dere til middag lille julaften?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-20, 01:35   #61
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Da er det avgjort, det blir foodora.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 01:37   #62
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Vi har alltid kremet kylling med grønnsaker kvelden før kvelden. Ris eller pasta til .

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 06:17   #63
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Indisk take away.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 09:34   #64
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Vi har alltid pleid å treffes hos min tante for et førjuls-/gaveutvekslingstreff. Der spiser vi rømmegrøt. I år utgår dette med høye kneløft, og vi har funnet ut at vi skal prøve oss på lutefisk.
Hverken mannen eller jeg har særlig erfaring med lutefisk, så det kan jo bli spennende.
#livealittle

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 09:36   #65
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Vanligvis spiser vi risgrøt med mandel.

I kveld er jeg alene, så da blir det nok litt mer «tar hva jeg finner når jeg er sulten».

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 09:45   #66
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.738
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Tror det blir fisk av noe slag her idag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 09:58   #67
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Grøt her også. Lager stor porsjon og har til riskrem i morgen.
Vi sitter alltid sammen og ser en julefilm på lille julaften. Så ser vi Grevinnen og hovmesteren sånn rundt 21.40. Må liksom ivareta tradisjonene. Uansett hvor stresset og uferdig vi har vært. Jeg har holdt på å vaske gulv klokka 02 på natta og stått og pakket julegaver til jeg nesten har spydd.
Men i år er vi faktisk i rute..
Vi pakket inn alt i går og mannen og gutta pyntet juletreet. En dag for tidlig. Men deilig med alt som er gjort.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 10:03   #68
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Vi bruker å spise lutefisk hos svigers, men i år blir det grillet tørrfisk her hos oss.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 10:03   #69
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Jeg er nok heller der at jeg vasker gulvet klokka to i år kjenner jeg.. Lista er lang. Og timene går fort.

Jul blir det og jeg prioriterer det som er kos for ungene og der som dreier seg om gaver først, dvs, gaver først, kos spredd litt innimellom.

Hovmesteren og grevinnen skal vi se. Men klare til jul er vi nok ikke da heller nei. Ikke i år heller. Treet er pyntet, men det er det eneste.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 10:20   #70
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Ingen faste tradisjoner her, men i dag blir det risgrøt (så kan det hende vi rett og slett steker en frossenpizza til kvelds)

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 10:26   #71
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Da jeg var lita, typ under 10 år, var det alltid tomat og asparges-suppe med kjøttboller når pappa kom hjem fra jobb.

Som tenåring var det alltid fancy kveldsmat på kvelden lillejulaften, med besøk av naboer.

De siste årene har det vært litt ymse, vi har jo ikke vært hjemme.

I år blir det grøt til middag, og sannsynligvis litt fancy kveldsmat i kveld, tenker jeg.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 10:44   #72
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Serafin, jeg leste aspergersuppe.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 11:03   #73
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Middag lillejulaften? Ha ha ha ha ha



Jeg trooooor vi skal på Starbucks i ettermiddg/kveld.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 11:32   #74
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.447
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Vi spiser alltid hjemmelaget pizza lille julaften. Helt siden jeg var liten, og den tradisjonen holder jeg på.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 12:03   #75
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Ingen tradisjon, bortsett fra at det må være raskt og ikke ligne på julemat. I år blir det teriyakilaks med ris og brokkoli.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 12:11   #76
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.670
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Hvorfor er folk så stressa på lille julaften?
Hvorfor pakkes ikke pakker og vaskes ikke gulv før?
Vi pynter tre før, gulv vaskes før, trenger ikke være nyvasket på julaften.

Eneste jeg gjør på kvelden lille julaften etter bursdags gjestene har gått er å skrelle poteter og kålrot, orker jeg ikke tar jeg det på morgenen i morgen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 12:16   #77
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Vi har jobbet frem til i dag, det vil si mannen jobber i dag og litt i morgen også. Så det er jo ikke alt en rekker å gjøre før, rett og slett. Men vi stresser ikke så voldsomt da, vi bare vasker og rydder liksom.

Vi har akkurat vedtatt indisk takeaway. Ungene har verdens kjedeligste matsmak, så de får noe annet, kjapt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 12:18   #78
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Det har vel med alder på barn, hvor lenge man jobber, hvor mange gjester etc å gjøre?
Jeg stresser ingen verdens ting, men jeg har hatt fri siden fredag. To av tre barn er voksne og i tillegg til oss kommer kun mamma i morgen. Det er jo begrenset hvor mye som må gjøres.

Jeg minnes det var annerledes da jeg jobbet til kl 12 hver julaften og ungene var bittesmå.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 12:22   #79
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Vi stresser ikke voldsomt, men en del av det er jo at jeg vil pynte osv. på lille julaften. Ikke før. (Om en eller annen fe hadde vasket og ryddet i forkant, ville jeg selvsagt blitt glad, men det ser dårlig ut. )

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-20, 12:24   #80
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva spiser dere til middag lille julaften?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi stresser ikke voldsomt, men en del av det er jo at jeg vil pynte osv. på lille julaften. Ikke før. (Om en eller annen fe hadde vasket og ryddet i forkant, ville jeg selvsagt blitt glad, men det ser dårlig ut. )


Når vi gikk bort fra "pynte på lille julaften" tradisjonen, så ble ting noe roligere her, det var i grunn godt. I år pyntet vi meget tidlig, mest mulig kos i et ellers så snålt år.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no