Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tankevekkende om lekser?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-12, 18:27   #1
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tankevekkende om lekser?

http://www.vg.no/nyheter/meninger/ar...p?artid=107945

Jeg har ei jente som er skoleflink, men som er petimeter og ikke gir seg før alt er perfekt! Hun bruker flere timer i uka på leksene, og hun går bare på 2-trinn enda. (De har leksehjelp på SFO, men det er kun på torsdager, og leksene skal være ferdige til fredag, så hun rekker ikke over alt der.)
Fritidsaktiviteter, vennebesøk ol. som hun gjerne ønsker å ta del i, blir gjerne begrenset noe da leksene tar mye tid.
Jeg kjenner leksene begrenser hele familien til tider...

Hvordan er det hos FP-brukerene?

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 18:34   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Det er jo dere som foreldre som må ta tak og sette grenser for andreklassingens leksetid. Det er ikke meningen at en andreklassing skal bruke mange timer i uka på lekser, og skolen vil helt sikkert støtte dere i å begrense enten nøyaktigheten eller mengden lekser som gjøres.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 18:39   #3
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Jeg er enig med hattifnatten. Jeg syns det er å spore helt av å kalle lekser for overgrep mot barn og i strid med menneskerettene.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 18:43   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Jeg syns det var en usedvanlig tøysete artikkel. Overgrep, lizzm.

Og det er slett ikke alle skolebarn som har lengre arbeidsdag enn foreldrene; mange foreldre forskyver arbeidsdagen slik at den ene leverer sent og den andre henter tidlig. Og mange barn går hjem fra skolen alene fra 8-9-årsalderen. Og etter fjerde klasse er de ferdige på SFO uansett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 18:44   #5
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Jeg er tilhenger av lengere skoledag og mindre lekser. Lekser virker å være en måte å skyve alt ansvaret for læringen over på foreldrene. Det er jo der mange lærere mener at det hører hjemme.

Forskjellen mellom de med foreldre med evne og vilje til å stille opp og de som ikke har det blir større og større.

Min daters lærere styrer leksene slik at minst mulig kan gjøres på leksehjelp. Det skaper enda støre forskjeller. Når datteren min scorer veldig bra på enkelte prøver og tester er det nesten alltid på de tingene jeg selv har tatt kontroll på fordi jeg synes skolens opplegg var for dårlig.

Jeg synes også kronikkforfatteren har flere gode poeng.


Sist redigert av Maz : 12-02-12 kl 21:53.
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 18:45   #6
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Jeg synes forfatteren har mange gode poeng.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 18:51   #7
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg er enig med hattifnatten. Jeg syns det er å spore helt av å kalle lekser for overgrep mot barn og i strid med menneskerettene.

Han begrunner det også, da.

Sitat:

«Alle har rett til hvile og fritid, herunder en rimelig begrensning av arbeidstiden.»

I tillegg til å vise med regnestykket hvordan han mener dette bryter med menneskerettighetene.

I tillegg synes jeg det er greit å få med nyansene i det han skriver.

Sitat:

Spissformulert kan man si at lekser er et av de mest omfattende overgrepene våre barn utsettes for. Det er ikke et grovt overgrep, men et omfattende overgrep.

Og så snakker han om forventningen om at barn gjør arbeid på fritiden i langt større grad enn voksne flest forlanger av seg selv. Sett i forhold til antall timer til disposisjon (voksne legger seg senere og har dermed også flere timers fritid) og andelen av denne som lekser legger beslag på.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 18:53   #8
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg synes forfatteren har mange gode poeng.

Jeg er enig. Vi har valgt og gjøre lekser de dagene jeg har fri. Da har snuppa overskudd etter korte dager.
Vi bruker ca 2 timer tilsammen hver uke på leksene. Det er ikke mye, men klassekamerater kan bruke 2-3 ganger så lang tid. Da stjeler det mye av fritiden.

__________________
2004 2006 2008

Sist redigert av goldnugget : 10-02-12 kl 19:12.
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 18:57   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Leksene har aldri tatt mye tid. Han går i 3 klasse og er ganske nøye.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 18:57   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Frøkna regner SFO som en del av sin fritid.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 19:00   #11
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes det er drøyt å bruke "overgrep" i den sammenhengen. Det finnes mange gode argumenter både for og i mot lekser, men jeg mener ikke at lekser faller inn i kategorien "overgrep" mot barn.

Jeg mener at for mye lekser bør unngås. Det er for ille hvis barn sitter med lekser i timesvis hver dag. At de derimot jobber litt hjemme og at foreldre hører at de leser av og til synes jeg er en fin ting.

Jeg er enig i at ordlyden overgrep er drøy, og litt lekser har vi ikke noe i mot! Men jeg kjenner jeg hadde ønsket leksefri skole, da gjerne med lesing hjemme og evt. ekstra oppgaver dersom det var noe barnet slet med.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jo dere som foreldre som må ta tak og sette grenser for andreklassingens leksetid. Det er ikke meningen at en andreklassing skal bruke mange timer i uka på lekser, og skolen vil helt sikkert støtte dere i å begrense enten nøyaktigheten eller mengden lekser som gjøres.



Det er ikke så lett!
Skolen har samme utfordring (hun er for nøye), og vi jobber med arbeidstempo hele tiden. Men hvordan forklare at ting er bra nok når hun ikke er fornøyd selv?

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 19:01   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Jeg synes det var et tullete innlegg. Andreklassingen vår bruker en halvtime om dagen til lekser. Sjetteklassingen bruker mer tid, kanskje to-tre timer, men dette er fra skoledagen er slutt og frem til middag, omtrent. Det er en grei arbeidsdag.
Uten lekser ville vi mistet muligheten til å holde tritt med hva ungene holder på med, og hva de kan og ikke kan. To utviklingssamtaler i året holder ikke i det hele tatt. Og hvordan skulle jeg kunne hjulpet snuppa med de tingene hun ikke får til, og som hun ikke får hjelp til på skolen hvis hun ikke hadde lekser?

  Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 19:07   #13
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Jeg misliker lekser sterkt i og med at jeg har to med ADHD som v-i-r-k-e-l-i-g strever. Nå har eldstegutten vært fritatt for lekser de siste to årene og hjemmesituasjonen har faktisk blitt levelig. (jentungen har ikke like enorme utbrudd som guttungen hadde)

Ja, til lengre skoledag og ingen lekser (leselekser er unntaket)

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 19:09   #14
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.494
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Frøkna regner SFO som en del av sin fritid.

Det gjør storebror også, i så stor grad at om han hadde fått bestemme hadde han vært der mye lenger enn til 16 som er tidspunktet han går hjem.

Og jeg kjenner meg virkelig ikke igjen i artikkelen, for det første så er mine unger ikke lenger på skole/SFO enn jeg er på jobb, fordi vi foreldre har valgt å skyve på våre arbeidsdager. For det andre så er ikke leksemengden større enn at den går helt fint an å gjøre hele ukens lekser i løpet av en ettermiddag om det er det vi ønsker.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 19:12   #15
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Eg syns heile innlegget mista seriøsiteten når han drar inn ordet overgrep.

Mengden lekser varierer frå skule til skule og enkelte barn bruker nok for mykje tid på lekser.
Min andreklassing er ikkje ein av dei. Ho bruker i snitt 15-20 minutt på lekse kvar dag og har ikkje leksehjelp på SFO.
Eg syns det er veldig greit at dei har litt lekser. Då er det lettare for meg å følge med på korleis ho ligg an, samt at eg kan luke vekk litt feil som eg ser ho gjer som kanskje læreren ikkje rekk å rette på heile tida. For eksempel feil blyantgrep eller at ho skriv tall og bokstavar på feil måte (begynner opp når ho skal begynne nede eller omvendt).
Reknar med at leksemengda kjem til å auke litt til neste år og endå meir året etter der, men overgrep blir det aldri!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 19:13   #16
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Jeg synes definitivt han har gode poeng, selv om han uttrykker seg i overkant sterkt og tøysete.

Mine gutter koser seg/har kost seg på SFO, men har likevel vært dønn slitne etter en lang dag på skole/SFO. SFO er ikke skole, men det er langt i fra en rolig lekestund hjemme på eget rom, f.eks. masse folk, lyder & action. Vi som er voksne, synes heller ikke alltid at et hyggelig selskap på kveldstid er å foretrekke framfor å ligge på sofaen med en bok. F.eks.

De fleste jeg kjenner med barn i bhage/småskole har barn som har like lange eller lengre dager enn en vanlig arbeidsdag. Jeg har mange ganger fortvilt over at lekser skal gjøres i løpet av en svært begrenset periode med "fri hele familien sammen"-tid.

Jeg er veldig på linje med han som har skrevet artikkelen, selv om jeg ville formulert meg på annet vis selv.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 19:16   #17
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Jeg misliker lekser sterkt i og med at jeg har to med ADHD som v-i-r-k-e-l-i-g strever. Nå har eldstegutten vært fritatt for lekser de siste to årene og hjemmesituasjonen har faktisk blitt levelig. (jentungen har ikke like enorme utbrudd som guttungen hadde)

Ja, til lengre skoledag og ingen lekser (leselekser er unntaket)

Det syns jeg var en navlebeskuende holdning som du ønsker skal gjelde for alle. Fordi dine barn ikke takler lekser så bør ingen unger ha lekser - bortsett fra leselekser. For min førsteklassing så er leseleksa den eneste som er problematisk. Han regner og skriver raskt og med godt humør - men å lese liker han ikke. Skal jeg derav slutte at skolen bør slutte med leselekser for barna fordi sønnen min enkelte dager gråter når han må lese?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 19:17   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

De elevene mine som verken gjør noe i timene eller gjør lekser pleier å dra fram denne gamle artikkelen. Jeg har sagt at jeg kun diskuterer dette med de som faktisk gjør noe i timene. Jeg snakker om ungdomsskoleelever.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 19:21   #19
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

De elevene mine som verken gjør noe i timene eller gjør lekser pleier å dra fram denne gamle artikkelen. Jeg har sagt at jeg kun diskuterer dette med de som faktisk gjør noe i timene. Jeg snakker om ungdomsskoleelever.

Jeg syns at ungdommene er blitt veldig selvbevisste og sentrert rundt hva de har rett til og ikke minst hva læreren ikke har rett til. En av mine elever, på videregående, påsto en gang at jeg ikke kunne pålegge dem skriftlige arbeider i samfunnsfag fordi det var et muntlig fag. Det hadde hun hørt av ei venninne som gikk på en annen skole. Hadde hun vært littegranne mer opptatt av å lære noe framfor å lete fram kverulerende argumenter om sine rettigheter så hadde hun kanskje fått noe ut av skolen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-12, 19:25   #20
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tankevekkende om lekser?

Jeg er ganske sikker på at veldig mange foreldrene ikke ville engasjert seg i hva barna driver med på skolen om de ikke måtte sjekke leksene hver dag. Hadde barna vært ferdige med skolearbeid når de kom hjem hadde veldig mange ikke visst hva ungen driver med på skolen overhodet- det er jeg helt overbevist om.

Jeg mener at hovedansvar for læring hos barn hører hjemme hos foreldrene. Men jeg skulle likevel ønske at vi slapp de evinnelige leksene hver bidige dag, og fant på et nytt konsept, kanskje to ganger i uker.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no