Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-18, 20:57   #21
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg tror det finnes fugetusj, som man kan farge fugene med

Ja, me har ein sånn. Den er kvit. Men våre fuger er lys grå, og da fungerer det ikkje med kvit fugetusj.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 21:06   #22
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Er veldig fornøyd med vårt bad, og kunne nok gjort det helt likt igjen i dag tror jeg. Det eneste jeg ikke liker er vaskene som er i blankt stål. De må nesten vaskes daglig, for absolutt alt setter synlige flekker. Blir nok ikke hverken mer eller fortere skitten enn andre vasker, men det vises så godt :P

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 21:07   #23
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ikke tro at du sparer penger på å kjøpe innredning og dusjkabinett fra Obs! Bygg. Det er å spare seg til fant, siden det må byttes ut etter 5 år.

Ja, dette. Vi kjøpte rimelig innredning som allerede er stygg, og der jeg i tillegg tror det må være noe med vinklene på rør, for det er så vidt vannet renner ned. Drømmer allerede om å bytte etter bare fire år.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 21:39   #24
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Valgte gulvflis som ikke er lett å holde ren med vanlig mopp. Lar seg ikke endre heller.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 21:45   #25
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Det aller, aller, A L L E R smarteste er å lage dusjnisje i dusjen. Til å ha såper, sjampo og høvler. Jeg elsker den og mannen elsker den. (Han var sterkt imot å lage nisje og snekkeren ville høre på mannen, men jeg gav meg ikke. Da vi var ferdige, så sa mannen min at han var så glad han hørte på meg.)

Vi skal snart i gang med et bad til, og nisje er det vi hvertfall skal ha.
Og veggehengt do - men vår står i tillegg på gulvet, da.
Så vil jeg ha litt dyp vask. Den vi har er grunn, og det spruter så lett vann opp igjen.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 22:07   #26
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Det mest idiotiske de tidligere eierne av dette huset gjorde, var å ha integrert blandebatteri i veggen, slik at hvis vi ønsker å bytte ut det, må vi rive veggen, tror jeg. Også ligger vasken "oppå" benkeplata, slik at det samler seg rot under og bak vasken.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 22:13   #27
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Å droppe badekar fordi jeg tenkte praktisk. Å velge praktisk do fremfor fin do. Å ikke se nærmere på dusjhodet (det kan heldgivis glatt byttes).

Det jeg er mest fornøyd med er fliser med bittelitt spettemønster i, små fliser i dusjhjørne og mye skapplass/skuffer.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 22:51   #28
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Det dummeste vi gjorde var at vi tenkte at de som skulle legge flisene på gulvet spurte oss hvilken retning de ønsket at vi la dem FØR de startet å legge ut gulvet, ikke bare la dem slik som "folk flest ønsket dem". (Jepp, de måtte ta opp på deres regning. Men det blir jo styr).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 23:27   #29
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Vi har ganske nylig laget nytt bad og det jeg er veldig fornøyd med er belegg på gulvet, 1*1 m dusj, vegghengt toalett, speilskap over servanten.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 07:51   #30
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Ikke velg speilblanke fliser. De er utrolig lekre når de er rene, men det er de i ca to sekund etter at du har vasket dem. For hånd med mirkofiberklut.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 07:57   #31
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Det dummeste: Hvite gulvfliser. Absolutt alt synes.

Det beste/smarteste: Urinal. Null søl, selv med 3 stk. hannkjønn i hus.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 08:25   #32
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.916
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Ikke firkantet vask. Mulig det designmessig skal være pent, men det blir aldri rent føler jeg.

Dette. Skarpe kanter på vasker og nede i do er et mareritt. Det blir aldri ALDRI pent mer enn i 0,2 sekunder if ever.

Som andre før her har skrevet: Velg vegghengt do, det er mye lettere å holde gulvet nogenlunde rent da. Vi har vegghengt på det ene badet og gulvfast på det andre, så forskjellen er veldig merkbar.

Det jeg er mest fornøyd med er at det ene badet fikk en god og bred vinduskarm med plass til kaktusene mine i. Den ene blomstrer i november og så når vi snur den, i jula. Det elsker jeg å se på når jeg ligger i badekaret.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 08:48   #33
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Firkantvask vil du ikke ha nei. Innredning med ren glatt overflate er også bra. I de forrige husene vi bodde var det innredning som ikke var glatt, noe sånt som dette:

Håpløst å holde rent. I krokene legger det seg støv og det blir så fort stygt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 09:21   #34
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Det dummeste var å la mannen kjøpe do. Han ville bestemme for doen skulle være lett å gjøre rein. Jeg har aldri hatt en do som er så vanskelig å få ren.

Ellers er jeg fornøyd med alt på badet hjemme. På hytta har vi nesten flat vask og det er et mareritt å holde rent og det spruter overalt.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 09:23   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.374
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg hater mine lyse og litt matte fliser på gulvet. Alt synes og de får fort flekker.

Ja, vi gjorde også det. Veldig slitesterke, men holdt seg ikke særlig pene. Skulle jeg valgt igjen skulle jeg hatt glaserte fliser.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 09:37   #36
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det beste/smarteste: Urinal. Null søl, selv med 3 stk. hannkjønn i hus.

Hos oss sitter hannkjønnet. Det var ikke bevisst, det bare ble sånn fordi han har vokst opp med bare jenter i huset. Jeg er dog godt fornøyd, og kjenner veldig på den gleden hver gang vi har hatt mannfolk på besøk som har brukt doet stående.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 09:42   #37
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Tusen takk for innspillene!
Vi hadde firkantvask før, og helt enig, aldri igjen. Nå blir det rund med mye fall.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 09:44   #38
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Pass på så det er god nok plass på hver side av doen. Det skal være god plass til å sitte (sittebredde), pluss litt "armslag" på hver side.

Du vil heller ikke ha en smal glippe på 2 cm mellom dusjvegg og en rørkasse, her blir det helt umulig å gjøre rent. God plass til rengjøring på alle kanter av alle rørkasser, rør, skap, vask, dusjvegger osv. En inspeksjonsluke som er stor nok til å komme til inn under badekaret hvis dere velger innebygget badekar, det er alltid mulig å miste noe helt spesielt inn i alle hulrom, også på badet...

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 10:42   #39
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Å ha kran montert ved siden av servanten, på en trebenk, det søles og det gir mørke flekker.

Grå gulvflis med naturlig fargevariasjon og grå fuger. Alt vegghengt, bare å sope gulvet rent med et par drag.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 11:06   #40
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva var det dummeste du gjorde da du pusset opp badet?

Ja det med firkantvask kan jeg skrive under på. Vi har og jeg har lyst til å bytte den. Den er matt i overflaten også, tar jo alt av farge og belegg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no