Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gaveide til jente på åtte?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-17, 10:19   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Gaveide til jente på åtte?

Vi pleier å gi flere mindre gaver, men mangler "hovedgaven", prisklasse 1000 kroner, tenker jeg. Hun har ønsket seg egen PC, men vi nøler fordi vi ikke ser at den vil bli brukt annerledes enn det nettbrettet allerede blir, så der avventer vi en stund. Telefon har hun også (min gamle), og den funker greit nok til hennes sporadiske bruk.

Vi har allerede kjøpt litt klær, turnringer til å henge opp på verandaen, og litt småtterier (bok, øredobber), og det er stort sett sånne ting på ønskelista. Skøyter og ski har hun fra før, samt spark og rattkjelke.

Interessene er å spille fiolin (hun leier foreløpig fra kulturskolen, og det tenker vi å gjøre en stund framover) og synge, og ellers spiller hun volleyball og står på venteliste til å bli tatt opp på turn. Ellers leser hun gjerne fakta- og spenningsbøker, driver med "kunst" (og har både staffeli og diverse der, selv om det nok kan fylles på litt), elsker pynt og stæsj, og har et intenst forhold til Glitter, Wow og H&M (litt til min fortvilelse).

Men vi mangler altså hovedgaven, der lillebror får Playmostæsj han elsker intenst. Noen ideer?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 10:21   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveide til jente på åtte?

Opplevelse? Ungen behøver absolutt ingen ting i den prisklassen, så hun får gjerne billetter til teater, show etc.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 10:27   #3
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gaveide til jente på åtte?

Jeg har vurdert årskort på Vitensenteret, for det setter hun i hvert fall pris på. Dessverre er det litt begrensede muligheter hva teater angår her for tida, men jeg har også vurdert billetter til Nordnorsk Symfoniorkester, siden hun visstnok drømmer om å spille der når hun blir stor (det er fint å ha mål og drømmer).

Vi kjøper ikke så vanvittig mye i hverdagen, men føler allikevel at barna har alt de trenger og litt til, og selv er jeg opptatt av å ikke fylle huset med unødvendig tull. Jeg må forske litt mer.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 10:46   #4
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gaveide til jente på åtte?

Jeg har kjøpt symaskin til åtteåringen. Det er mulig det er helt galskap.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 10:50   #5
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaveide til jente på åtte?

Kan det være aktuelt med ting til rommet? Gulvteppe, skrivepult, nattbord, nattlampe, Fatboy, slike ting?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 10:53   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gaveide til jente på åtte?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg har kjøpt symaskin til åtteåringen. Det er mulig det er helt galskap.

Det ønsket hun seg tidligere, men vi har ikke hørt et kvekk, så da holder jeg foreløpig kjeft om det ønsket.

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Kan det være aktuelt med ting til rommet? Gulvteppe, skrivepult, nattbord, nattlampe, Fatboy, slike ting?

Hun fikk skrivebord og stol i bursdagsgave, og saccosekk til jul i fjor, men både sengeteppe og gulvteppe hadde nok vært aktuelt, og ikke minst nyttig, for jeg orker ikke å kjøpe for å kjøpe.

Jeg vurderer billetter til konsert med Nordnorsk Symfoniorkester i samarbeid med kulturskolen. Det hadde hun i hvert fall likt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-17, 11:37   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaveide til jente på åtte?

I den situasjonen ville jeg gitt en opplevelse. Har gitt både billetter til forestillinger i nær framtid, og har også gitt sommerferieopplevelser eller lommepenger til sommerferieopplevelser.

Ellers kan hun få cash på fiolinkontoen. Med et etablert spareprosjekt er det noe hun kan ønske seg bidrag til til bursdag o.l. av familie og venner, også. Og sette inn penger på, hvis hun får penger i gave. Like fint å sette inn litt som å bruke dem på dill. Gjerne opprette en egen konto, for gøy.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no