Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjemmelaget matgave - hva ville du ha laget?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-17, 16:16   #21
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget matgave - hva ville du ha laget?

Ting som ikke ødelegger tenner. Dvs ikke veldig seige karameller og skal det være brente mandler så må de være veldig sprø. De jeg fikk var ikke det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 16:54   #22
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget matgave - hva ville du ha laget?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ting som ikke ødelegger tenner. Dvs ikke veldig seige karameller og skal det være brente mandler så må de være veldig sprø. De jeg fikk var ikke det.

Jeg har ennå til gode å få sprø, deilige brente mandler i gave. Stort sett så er det seige rakkere som ligger i en klump som er vanskelig å dele, i et lass eller en cellofanpose.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 17:00   #23
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget matgave - hva ville du ha laget?

Jeg gir alltid brente mandler i matgaver, og får dem faktisk sprø. Vet egentlig ikke helt hvordan, jeg er jo egentlig ikke flink til å lage mat.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-17, 19:07   #24
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelaget matgave - hva ville du ha laget?

Jeg har brent godt over en kilo mandler, gitt bort på jobb og servert hjemme. Det har gått unna. Så nå har jeg laget en ny porsjon til meg og mannen.

https://bollefrua.no/2015/12/09/verd...r-med-havsalt/

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 13:08   #25
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelaget matgave - hva ville du ha laget?

Kardinalfeilen med brente mandler er vel at de ikke ligger lenge nok, men at man tror de er ferdige når man har nøtter med smeltet sukker på.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-17, 14:50   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelaget matgave - hva ville du ha laget?

Jeg har sett mange nok, også kjøpte eller oppskrifter, som er tatt liksom før "andre smelting" og har sånn sukker-krystaller på seg. Men da skal de jo varmes lenger helt til det smelter og blir blankt igjen.

Jeg har brent mandler i gave noen år og de har blitt tatt godt mot. Jeg lager vanligvis sjokoladetrøfler også. I år ble det omgangssyke og kjøpe-gaver i stedet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no